..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ufo 
27.04.2011 (21:10)  
Za všetkým stojí Ministerstvo dopravy, takže ak sa na to pozrieme globálne, ťažko Regiojet adorovať za nejakého spasiteľa osobnej železničnej dopravy na Slovensku. ZSSK (kde manažment dosádza Ministerstvo a výkony, ich rozsah, netakt, nezmyselné predražené investície taktiež priamo ovplyvňuje) tu bude stále, stále bude mať najviac výkonov, stále budú jej produkty v porovnaní s RJ predpotopné.
S RJ nás len Ministerstvo zaslepí - ako našlo východisko zo zaostalosti no v tichosti stále bude ZSSK pod záštitou Ministerstva slúžiť hlavne pre iné účely ako kvalitne obslúžiť zákazníka.
Takže ak napr. Chio chce pobyt Ex/EC v Čadci, musí sa sťažovať stále len u toho, kto si vybral Regiojet :), ten alelujamanažment ZSSK aj tak ešte nevie, čo za firmu vlastne riadi.
registrovaný uživatel Kakov 
27.04.2011 (21:09)  
chio:
a proč se tedy nevypsalo řádné výběrové řízení?
registrovaný uživatel tarten 
27.04.2011 (20:52)  
To je soda, Jančura zas překroutil vlastní slova a tvrdí, že plní svůj vlastní slib a vyjede do prosince! :-D

Takže smolík, kdo jste ho podle jeho slov čekali v červnu jako já. ;-)
registrovaný uživatel chio 
27.04.2011 (20:49)  
Rastislav Farkaš: Zas tá známa demagógia o 60% náraste ceny. A kde ste nechali 100% nárast výkonov? Áno, ZSSK by to mohla odjazdiť, ale so 100% nárastom ceny.

A k tomu dodám: pokiaľ je dominantným dopravcom firma, ktorej vedeniu vadí, že vlakmi cestujú ľudia (pre neznalých - viď http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230432&kat=1&najdi=537535&n#537535 a následná diskusia), budem rád za každý vlak, ktorý bude prevádzkovať niekto iný.
27.04.2011 (20:31)  
M, nemám nič proti súkromným dopravcom, ich príchod vítam, pretože to môže zvyšovať kvalitu poskytovaných služieb a znižovať náklady. Lenže v tomto prípade išlo o účelovú zmluvu s jedným vyvoleným bez verejnej súťaže a za 60 % vyššiu cenu než tam štát platí dnes...
Prečo sa nevypísala seriózna súťaž, kde by podmienkami boli kvalita služieb + rozsah GVD a hodnotenie by bolo postavené na najnižšej cene? Prečo sa dá priama zákazka niekomu a demagogicky sa tvrdí, že to bude lacnejšie, keď to bude o 2/3 drahšie?
27.04.2011 (20:03)  
M: I kdyby tam Jancura jezdil zadarmo s Maglevem, tak furt bude horda idiotu nadavat...

Pokud to bylo mířeno i na Rastislava Farkaše, tak musím oponovat.
Daňový poplatník, který vlakem nejezdí, kašle na to, kolik a jak kvalitních vlaků bude na trati jezdit. Pro něj je důležité, aby na to přispíval co nejmenší částkou. Takže z pohledu tohoto daňového poplatníka je příchod Regiojetu zátěží. V absolutních číslech to prostě bude dražší než dřív.
27.04.2011 (18:47)  
M) Tohle ale je spojka skrz Bratislavu, nikoliv širá trať přes Žitný ostrov. Přidám pro zajímavost odkazy na fotoreportáže slovenských šotoserverů, kde je vidět i stav trati. Z fotek ale nepoznáme stav zabezpečení trati a přejezdů.

http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=525
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/3955-Prezentacne-jazdy-RegioJetu/
registrovaný uživatel M 
27.04.2011 (18:33)  
JP - jako chtel jsem napsat neco jako KK (nakonec budu zkracovat i slova:-) - na fotce to zrovna na superudrzovanou trat nevypada...

Jinak je to fakt sranda. I kdyby tam Jancura jezdil zadarmo s Maglevem, tak furt bude horda idiotu nadavat...
registrovaný uživatel SYN 
27.04.2011 (17:03)  
Rastislav Farkaš: Nehádejme se tu demagogicky o tom že RJ vlastně dostane víc peněz než dostával (tady je důležitý ten minulý čas, to nebyl stejný JŘ!) ZSSK, jediná otázka která má smysl je "za kolik by ten nově dohodnutý JŘ (pro rok 2012) odjezdila ZSSK?" případně "jakou cenovou nabídku dala ZSSK?", jiné nemá cenu řešit. Jinak těm pohádkám že oni jsou de fakto levnější (a na kvalitě až tak moc nezáleží, vždyť nějaké Bt je přece taky pěkný vůz) už prostě nikdo nevěří. Možná si nabijeme hubu u někoho jiného, možná ne, ale těžko si představit že by to vůbec ještě mohlo být horší...
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
27.04.2011 (15:46)  
@JP: Dle údajů ŽSR dokonce 37 minut: http://poloha.vlaku.info/vlak/30088/

Jinak co jsem letmo postřehl, je tam celkem dost úseků s rychlostí 80 km/h a RJ je využívá.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko