Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.
Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.
Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.
Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.
Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha
S RJ nás len Ministerstvo zaslepí - ako našlo východisko zo zaostalosti no v tichosti stále bude ZSSK pod záštitou Ministerstva slúžiť hlavne pre iné účely ako kvalitne obslúžiť zákazníka.
Takže ak napr. Chio chce pobyt Ex/EC v Čadci, musí sa sťažovať stále len u toho, kto si vybral Regiojet :), ten alelujamanažment ZSSK aj tak ešte nevie, čo za firmu vlastne riadi.
a proč se tedy nevypsalo řádné výběrové řízení?
Takže smolík, kdo jste ho podle jeho slov čekali v červnu jako já. ;-)
A k tomu dodám: pokiaľ je dominantným dopravcom firma, ktorej vedeniu vadí, že vlakmi cestujú ľudia (pre neznalých - viď http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230432&kat=1&najdi=537535&n#537535 a následná diskusia), budem rád za každý vlak, ktorý bude prevádzkovať niekto iný.
Prečo sa nevypísala seriózna súťaž, kde by podmienkami boli kvalita služieb + rozsah GVD a hodnotenie by bolo postavené na najnižšej cene? Prečo sa dá priama zákazka niekomu a demagogicky sa tvrdí, že to bude lacnejšie, keď to bude o 2/3 drahšie?
Pokud to bylo mířeno i na Rastislava Farkaše, tak musím oponovat.
Daňový poplatník, který vlakem nejezdí, kašle na to, kolik a jak kvalitních vlaků bude na trati jezdit. Pro něj je důležité, aby na to přispíval co nejmenší částkou. Takže z pohledu tohoto daňového poplatníka je příchod Regiojetu zátěží. V absolutních číslech to prostě bude dražší než dřív.
http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=525
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/3955-Prezentacne-jazdy-RegioJetu/
Jinak je to fakt sranda. I kdyby tam Jancura jezdil zadarmo s Maglevem, tak furt bude horda idiotu nadavat...
Jinak co jsem letmo postřehl, je tam celkem dost úseků s rychlostí 80 km/h a RJ je využívá.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.