..: Škoda Electric vyhrála tendr v hodnotě 2 miliard korun :..

Škoda 109E, foto: HradyPlzeň — Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation, se stala vítězem kontraktu na dodávku kompletních elektrických a mechanických pohonů včetně řídicí elektroniky pro 80 lokomotiv, které jsou určeny pro turecké dráhy. Smlouvu podepsala s jihokorejsou firmou Hyundai Rotem, která bude provádět finální montáž lokomotiv. Škoda Electric v tendru porazila ostatní světové výrobce jako například Siemens, Bombardier, Toshiba, Ansaldo Breda, ale také několik výrobců z Číny. První lokomotivy o výkonu 5 MW určené především pro nákladní dopravu s maximální rychlostí 140 km/h budou dodány v červnu roku 2012. Poslední pak Turecké státní dráhy TCDD převezmou v červenci roku 2014. Dodávky Škoda budou tvořit zhruba 40 % z ceny lokomotiv. Škoda Electric, jejíž tržby dosáhly loni 2,7 miliardy korun, tak počítá díky uzavření kontraktu se zvýšením počtu zaměstnanců o zhruba desetinu na necelých 800 lidí. V letech 2013 a 2014 by pak měly tržby dosahovat až 5 miliard korun.

Zdroj: Škoda Transportation, Lidové Noviny, ČT24


JiříK. | 6.4.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět Evropa Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.04.2011 (15:42)  
jonáš: Já si to s tím rozjezdem nemyslím, resp. nevidím to tak tragicky. Ale bez znalosti charakteristiky se nikam nedostaneme.

Ono startér je (kromě rozdílu ve velikosti) zcela jinak navržený točivý stroj. Extrémně přetížitelný po krátkou dobu. Asi dva roky zprátky jsem v ruce grafy z M.B. Jeden z přednášejících na fakultě dělal na novém startéru pro motory VW. Zkratový proud baterie je zhruba 450A a napětí (vzniklé ztrátami v obvodu) lehce přes 2V. Při 200A kdy se motor už točí je to asi 6.5V. Tj. ano, bavíme se o výkonech v řádu jednotek kW.
Bohužel podobně jako u transformátorů funguje jednoduchá matematika jen do asi 500W, tak ani na velké motory nelze aplikovat poznatky z malých. Bohužel k výsledkům takových experimentů se jen tak nedostaneme.
13.04.2011 (14:51)  
No "když se to hne" možná, ale za pár sekund už tam ty stovky kW mít musíte, jinak to pojede furt krokem. Pořád je to ale proti výkonu startéru trošku jinde, ne?
12.04.2011 (21:32)  
jonáš: No já byl ujištěn o jiné věci. Ono je totiž důležité vědět co měřit, jak to měřit, čím to měřit a kde to měřit. On se každý chytá za hlavu když vidí zaražené rafičky budíků na 4kA, ale že napětí v tu dobu stačí sotva na vychýlení stupnice (úbytek 60mV na celý rozsah) se neřeší. Při rozjezdu brejlovce ve chvíli "kdy se to hne" byl výkon na trakčních motorech 60-100kW...
12.04.2011 (21:18)  
Ježišikriste, dodávky v červnu 2012... no, na to neumim říct nic, než "klucí držte se". Ti, kterým to je adresované, vědí... :-)
12.04.2011 (12:17)  
Hawkey: právě proto že je to špás, pro startování potřebujete typicky jednotky kW po dobu sekund, čili desítky Wh, zatímco pro rozjezd stovky kW po dobu minut, což je o tři řády víc, a to už se asi ani na mašinu nevejde, o ceně nemluvě.

Při startování to asi předevšim šetří akumulátory, který při bufferování rozběhovýho proudu ze superC nejsou extrémně přetěžovaný nárazovym proudovym odběrem na stovky ampér.
11.04.2011 (22:10)  
Řadit ty bloky do série je nereálné. Toto by musel řešit měnič. Samozřejmě jde jen o rozjezd. Vypadá to, že s tím ještě pořádně zamíchají Lithium-Air baterky. Jenže ty jsou zatím tak stabilní, že můžou být Korejci rádi, že nestaví co týden novou halu. Blok cca 25x25x25cm o váze 10kg má kapacitu 15kWh(!) a je jí schopen dodat naráz. Což je bomba (ve smyslu senzace ale bohužel i ve smyslu výbušniny) ;-)

OT: Díky za návrat na zem, o dieselových motorech vím kulový...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
11.04.2011 (17:57)  
SYN: Superkapacitor je víceméně lepší kondenzátor, zjednodušeně řečeno. Spojením do série sice vyřeším problém s napětím, nicméně zase klesne kapacita .. tzn, je třeba určitá serioparaelní kombinace tak, aby byl tento blok k něčemu užitečný a mělo to nějaký význam. Pak kladu otázku, jak velký bude takový blok ? Cpát toto na mašinu místo baterky jen za účelem startu nevím, přijde mi to trošku zbytečný a drahý špás, využití jako plnohodnotný KERS by se mi zamlouvalo více, ale na to si budemem muset určitě ještě pár let počkat ..
registrovaný uživatel SYN 
11.04.2011 (10:55)  
Hawkey: Nejedná se u údaje 50V o jmenovité napětí JEDNOHO článku/kapacitoru? Pokud něco nebrání jejich řazení do série tak by to neměl být problém... a to i kdyby se musely vybírat/párovat k sobě tak aby dávaly co nejvíce podobné napětí. 7,5t (o kterých řádově uvažujeme) by mělo reprezentovat dost velký počet kusů, řádově stovky ne?
registrovaný uživatel Raquac 
11.04.2011 (8:56)  
Mimochodem, supercapsy pouziva na DE lokomotivach Siemens, jako zasobarnu energie ke startu hlavniho dieselu (ktery tedy nestartuje z baterie).
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.04.2011 (20:06)  
Jiří Kocurek: Ono 7,5t představuje u motorové lokomotivy cca 10% hmotnosti, a obávám se, že 50V je docela málo, osobně bych radši volil napětí více se blížící hodnotě napětí meziobvodu, jinak vzniknou šílené proudy a z toho vyplývající šílené průřezy a z toho další šílená hmotnost. Čili KERS na lokomotivě je zajimavá myšlenka, nicméně, podle mě, nejméně na 5 - 10 let to bude stále spíš teorie než praxe ...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko