..: JLV Nová gastronomie nabízí jarní menu :..

Nová gastronomie, foto: JLV a.s. Praha — Stejně jako přišlo jaro v kalendáři železničních fotografů, tak se i v jídelních vozech, bistrovozech a Blue bistru ve vlacích SuperCity objevila jarní jídla. V nové nabídce společnosti JLV tak můžete ochutnat například hráškový krém s krutony, domácí jahodové knedlíky či lehký jarní salát. Redakce magazínu ŽelPage měla možnost degustovat jarní menu jako první, servírované přímo z rukou šéfkuchařů a členů Československého svazu kuchařů, pánů Jiřího Krále a Jana Michálka. Ovšem jejich um a deklarovanou kvalitu i služby jsme se rozhodli vyzkoušet také přímo v terénu, v bistrovoze ARmpee na vlaku v relaci Praha – Plzeň – Norimberk.

Jan Michálek s mladším kolegou v akci, foto: Aleš Petrovský V současné době JLV nejvíce trápí problematika odlišení se od konkurenčních poskytovatelů gastronomických a servisních služeb. Jak uvedl generální ředitel JLV Bohumír Bárta, společnost tento problém řeší polepem bočnic jídelních vozů, různými foliážemi na stolky či skla a roznosem letáků po vlakových soupravách, kde je řazen jídelní vůz JLV. Společnost také investovala do masivní kampaně; loga projektu můžeme potkávat prakticky všude, nejen v nádražních prostorách. Dalším marketingovým tahem je, podle Jana Valeše majícího na starosti obchod a marketing hlas známého herce Petra Rychlého, který zve k návštěvě do jídelního vozu. Podle ankety JLV, které se zúčastnilo více než 800 respondentů, dokonce 35 % cestujících ani neví, že je jídelní vůz na konkrétním vlaku, kde cestují, vůbec řazen. Ceny se JLV snaží zatraktivnit pomocí slevových kupónů, které si cestující může stáhnout z internetových stránek jidelnivozy.cz, nebo například pomocí tzv. Happy Hour, což je sleva 33 % na jídla v relaci Praha – Brno.

Jarní produkty

Variace salátů, foto: Aleš Petrovský Z jarní nabídky jsme ochutnali jemný hráškový krém s krutony, který se absolutně nedá srovnávat s rádoby krémy z jídelen a podobných zařízení. Pokud jste tedy měli stejně jako já, trauma ze školní jídelny, neváhejte a určitě jej zkuste. Dále jsou v nabídce bramborové gnocchi s listovým špenátem a parmazánem. Jednoduchý pokrm, který ovšem není pro každého. Nahořklá chuť listů špenátu dodává jídlu zvláštní nádech a malinko přebíjí chuť parmazánu. Za cenu 186 korun (bez slevy) pravděpodobně nebude hlavním trhákem jarní nabídky. Ovšem domácí knedlíky plněné ovocem (jahodami) s cukrem, máslem a šlehačkou jsou jako od babičky. Nečekejte žádné přesné kulaté knedlíky, dostanete opravdu domácí produkt. Co nezaujalo mne, věčného jedlíka, ale určitě si najde oblibu u manažerek a slečen, pro které štíhlá linie znamená vše, je jarní salát s dresingem. A v neposlední řadě je zde palačinka s jahodovým džemem, cukrem a šlehačkou, kterou jsme jedinou neměli možnost ochutnat, a proto se budeme těšit na váš názor.

„Mystery dinner“ ve vozech JLV

ČD ARmpee.003, detail nápisu na skříni, foto: Josef Petrák Abych nepodlehl pouze slovům z řad vedení JLV, podnikl jsem návštěvu v bistrovoze na trase Praha – Plzeň – Norimberk. Objednal jsem si hráškový krém, který jsem chtěl ovšem zabalit nějakým způsobem s sebou. Zarazil mne fakt, že na začátku směny se jednalo již o poslední hráškový krém a díky vyšší frekvenci německých cestujících, se značně zúžila nabídka chlazených nápojů, zejména pak piva. Zákazník, který by přišel za Plzní (cca 2 hodiny od vyjetí bistrovozu z výchozí stanice) by si už nemohl dát hráškový krém ani plzeňské pivo, přitom frekvence německých turistů se dá velmi dobře odpozorovat, jelikož se pravidelně opakuje v týdenních cyklech. Vraťme se ale k hráškovému krému. Zabalit jej s sebou nebyl žádný problém. Miska z pěnového plastu s víčkem poslouží výborně. Ale ouha, nejsou k dispozici plastové lžíce. Proto měním své rozhodnutí a polévku si sním ihned ve voze. Oproti degustaci, kde se podávaly domácí krutony, mě zde zklamaly klasické kulaté kupované. Hráškový krém ovšem chutnal výborně, což mě potěšilo, protože jsem si nemusel připomenout zmíněnou újmu ze školní jídelny a menzy. Kvalitu obsluhy hodnotím jako nadprůměrnou s velmi příjemným vystupováním, výbornou angličtinou, rozvážením občerstvení vícekrát za jízdu po vlaku a pravidelným hlášením pomocí rozhlasu.

Několik detailů mé očekávání sice nenaplnilo na sto procent, ale nezbývá než jarní produkty doporučit. Pokud chcete nahlédnout pod pokličku letního menu, prozradíme vám, že vás například čeká výborný dezert s jahodami. V nejbližší době se můžete těšit na recenze z více kontrol „neznámého zákazníka“ nejen v jídelních vozech společnosti JLV.

Degustace: Gnocchi se špenátem a parmazánem, foto: Aleš PetrovskýDegustace: Gnocchi se špenátem a parmazánem, foto: Aleš PetrovskýDegustace: Hráškový krém s krutóny, foto: Aleš PetrovskýDegustace:  Jahodové knedlíky a letní dezert, foto: Aleš Petrovský

Zdroj: JLV, ŽelPage


Aleš Petrovský | 2.5.2011 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
02.05.2011 (21:21)  
Uvidíme jak (nejen) JLV dopadnou při našich testech, na které se můžetě těšit od června :)
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
02.05.2011 (18:54)  
Myslím, že odlišnost mezi JLV a ostatními místními je jednoznačná - JLV je bezkonkurenčně nejdražší. Tady nemusí vedení vymýšlet nic nového.
02.05.2011 (16:02)  
Prokrindapána :D Ty snímky jsou degustační porce :D :D Je to tam v popisku :D "Degustace:"
Registrierter Benutzer Sim 
02.05.2011 (15:35)  
Ono to ma vsechno svoje pro a proti. Jasne, ve vlaku to uz z principu nemuze byt ve stejne cenove relaci, jako v hospode, kde to stoji na miste. Ale na stranu druhou, byt ma kazdy tu psychologickou hranici (kterou nechce prekrocit) posunutou nekam jinam, chce to zustat nohama na zemi.

Proc se lidi divi, ze je v jejich souprave razena hospoda? No preci proto, ze:
- je to nezajima, bo jim to prijde stejne drahy
- vi jak to chodi, ze nekdy je, jindy neni
- vlak jede v jinym razeni, nez je v letaku (v posledni dobe se to stava mene casto), takze prosli pulku vlaku a hospoda je jako na potvoru na druhe strane
- jezdi obvykle spojem, kde hospoda neni, dnes jedou vyjimecne jinak
- jsou "zvykli" na to, ze na nadrazi a ve vlaku je spina a draho, takze s jidlem na cestach pocitaji bud z vlastnich zasob nebo vubec

Ja osobne mam na tyhle hospody na koleckach trochu rozporuplny nazor - ano, cas od casu si tam neco tepleho dam, ale nevyhledavam to. Ja bych i vyhledaval, ale da se rict, ze bezna hospodska porce je pro me ve stylu "dej volovi malinu" a to co vidim na snimcich zde ve me budi spis predstavu dezertu, nez hlavniho jidla. Jo, ja vim, sem rozezranej :-)

Coz v realu znamena, ze bez jidla nejakou dobu vydrzim... ale kdyz uz hlad dostanu, bagetu beru jako svacinku a dvojici sendvicu jako zakusek. A v tu chvili nastava psychologicky problem - v kapse mam treba 80 kacek ale neporidim za to nic vic, nez pivo a nejakou "zobku".

A pritom je mi jasny, ze je to jen a pouze psychologie - nemam problem si koupit slusny pecivo v pekarne a sunku (z masa:-D) u reznika ... proste v tomhle skudlim malokdy, takze kolikrat za ingredience na takovouto studenou svacinku dam vic, nez vyse uvadenych osm petek... ale v tom vlaku mi to proste prijde moc.

Ale mozna to taky bude tim, ze jsem koukal jen na zakladni ceny a o nejake moznosti slevoveho kuponu jsem se dozvedel az zde v clanku od Alese.
Registrierter Benutzer MOL  mail  
02.05.2011 (15:09)  
Oto: Kdo mluví o stravence? Já bych byl akorát rád, když by se vrátily jídelní vozy WLS. Tam jsem byl víceméně spokojený a nechal jsem tam za oběd tak 200Kč...
02.05.2011 (15:04)  
Mně přijde Bistro menu (hlavní jídlo + nápoj) za 119,- (139-20) absolutně v pohodě... A v jídelním voze za nějakých 225,- (při happy hour) Ty farfalle s polévkou + nějaké pití také není úplně drastické...
Registrierter Benutzer Oto 
02.05.2011 (14:58)  
MOL: ve voze ARmpee máte všehovšudy dva stolky. Takže jídlo "za stravenku", které by si Češi asi přáli, tam podávat nemůžete. Těm, co chtějí ušetřit, můžete leda rozvážet po vlaku bagety.
Registrierter Benutzer MOL  mail  
02.05.2011 (14:25)  
Orientace na zákazníky co si rádi připlatí... Máme jednu ,,velkou" tržbu ze zákazníka co jede jednou za měsíc, ale při tom cenou odradíme 10 jiných co by rádi obědvali třeba každý týden... A to se vyplatí!
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
02.05.2011 (14:07)  
Myslím, že tohle je dobrá cesta. Typický „nízkonákladový“ cestující si do restauračního vozu stejně většinou nezajde, anebo si dá to nejlevnější co v nabdce najde, takže orientace na zákazníky, kteří jsou ochotni za dobré a kvalitní jídlo zaplatit i poměrně vysokou cenu, je jenom logická a pravděpodobně by měla být úspěšná.
Naopak podávání nic moc jídla za ceny, které stejně nebudou takové jako v nepojízdných restauracích, to neosloví skoro žádného zákazníka. Spoustě lidí to stejně bude připadat drahé, a ti, kteří by za to ty peníze dali, těm to zase nebude stát za to.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko