..: JLV Nová gastronomie nabízí jarní menu :..

Nová gastronomie, foto: JLV a.s. Praha — Stejně jako přišlo jaro v kalendáři železničních fotografů, tak se i v jídelních vozech, bistrovozech a Blue bistru ve vlacích SuperCity objevila jarní jídla. V nové nabídce společnosti JLV tak můžete ochutnat například hráškový krém s krutony, domácí jahodové knedlíky či lehký jarní salát. Redakce magazínu ŽelPage měla možnost degustovat jarní menu jako první, servírované přímo z rukou šéfkuchařů a členů Československého svazu kuchařů, pánů Jiřího Krále a Jana Michálka. Ovšem jejich um a deklarovanou kvalitu i služby jsme se rozhodli vyzkoušet také přímo v terénu, v bistrovoze ARmpee na vlaku v relaci Praha – Plzeň – Norimberk.

Jan Michálek s mladším kolegou v akci, foto: Aleš Petrovský V současné době JLV nejvíce trápí problematika odlišení se od konkurenčních poskytovatelů gastronomických a servisních služeb. Jak uvedl generální ředitel JLV Bohumír Bárta, společnost tento problém řeší polepem bočnic jídelních vozů, různými foliážemi na stolky či skla a roznosem letáků po vlakových soupravách, kde je řazen jídelní vůz JLV. Společnost také investovala do masivní kampaně; loga projektu můžeme potkávat prakticky všude, nejen v nádražních prostorách. Dalším marketingovým tahem je, podle Jana Valeše majícího na starosti obchod a marketing hlas známého herce Petra Rychlého, který zve k návštěvě do jídelního vozu. Podle ankety JLV, které se zúčastnilo více než 800 respondentů, dokonce 35 % cestujících ani neví, že je jídelní vůz na konkrétním vlaku, kde cestují, vůbec řazen. Ceny se JLV snaží zatraktivnit pomocí slevových kupónů, které si cestující může stáhnout z internetových stránek jidelnivozy.cz, nebo například pomocí tzv. Happy Hour, což je sleva 33 % na jídla v relaci Praha – Brno.

Jarní produkty

Variace salátů, foto: Aleš Petrovský Z jarní nabídky jsme ochutnali jemný hráškový krém s krutony, který se absolutně nedá srovnávat s rádoby krémy z jídelen a podobných zařízení. Pokud jste tedy měli stejně jako já, trauma ze školní jídelny, neváhejte a určitě jej zkuste. Dále jsou v nabídce bramborové gnocchi s listovým špenátem a parmazánem. Jednoduchý pokrm, který ovšem není pro každého. Nahořklá chuť listů špenátu dodává jídlu zvláštní nádech a malinko přebíjí chuť parmazánu. Za cenu 186 korun (bez slevy) pravděpodobně nebude hlavním trhákem jarní nabídky. Ovšem domácí knedlíky plněné ovocem (jahodami) s cukrem, máslem a šlehačkou jsou jako od babičky. Nečekejte žádné přesné kulaté knedlíky, dostanete opravdu domácí produkt. Co nezaujalo mne, věčného jedlíka, ale určitě si najde oblibu u manažerek a slečen, pro které štíhlá linie znamená vše, je jarní salát s dresingem. A v neposlední řadě je zde palačinka s jahodovým džemem, cukrem a šlehačkou, kterou jsme jedinou neměli možnost ochutnat, a proto se budeme těšit na váš názor.

„Mystery dinner“ ve vozech JLV

ČD ARmpee.003, detail nápisu na skříni, foto: Josef Petrák Abych nepodlehl pouze slovům z řad vedení JLV, podnikl jsem návštěvu v bistrovoze na trase Praha – Plzeň – Norimberk. Objednal jsem si hráškový krém, který jsem chtěl ovšem zabalit nějakým způsobem s sebou. Zarazil mne fakt, že na začátku směny se jednalo již o poslední hráškový krém a díky vyšší frekvenci německých cestujících, se značně zúžila nabídka chlazených nápojů, zejména pak piva. Zákazník, který by přišel za Plzní (cca 2 hodiny od vyjetí bistrovozu z výchozí stanice) by si už nemohl dát hráškový krém ani plzeňské pivo, přitom frekvence německých turistů se dá velmi dobře odpozorovat, jelikož se pravidelně opakuje v týdenních cyklech. Vraťme se ale k hráškovému krému. Zabalit jej s sebou nebyl žádný problém. Miska z pěnového plastu s víčkem poslouží výborně. Ale ouha, nejsou k dispozici plastové lžíce. Proto měním své rozhodnutí a polévku si sním ihned ve voze. Oproti degustaci, kde se podávaly domácí krutony, mě zde zklamaly klasické kulaté kupované. Hráškový krém ovšem chutnal výborně, což mě potěšilo, protože jsem si nemusel připomenout zmíněnou újmu ze školní jídelny a menzy. Kvalitu obsluhy hodnotím jako nadprůměrnou s velmi příjemným vystupováním, výbornou angličtinou, rozvážením občerstvení vícekrát za jízdu po vlaku a pravidelným hlášením pomocí rozhlasu.

Několik detailů mé očekávání sice nenaplnilo na sto procent, ale nezbývá než jarní produkty doporučit. Pokud chcete nahlédnout pod pokličku letního menu, prozradíme vám, že vás například čeká výborný dezert s jahodami. V nejbližší době se můžete těšit na recenze z více kontrol „neznámého zákazníka“ nejen v jídelních vozech společnosti JLV.

Degustace: Gnocchi se špenátem a parmazánem, foto: Aleš PetrovskýDegustace: Gnocchi se špenátem a parmazánem, foto: Aleš PetrovskýDegustace: Hráškový krém s krutóny, foto: Aleš PetrovskýDegustace:  Jahodové knedlíky a letní dezert, foto: Aleš Petrovský

Zdroj: JLV, ŽelPage


Aleš Petrovský | 2.5.2011 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Sim 
09.05.2011 (16:18)  
Drobna OT poznamka: zminovane tocene jsem si minuly tyden v Pendolinu nedal ... proc? Protoze zpozdeni a ujeti pripoje :-(

Misto predpokladaneho potemkina do Ostravy jsem proto pokracoval EC 175 do Pardubic ... a cestou uvazoval o tom, zda aspon na chvilku neprubnout cokoliv z jihovychodnich specialit, co nam tu popisoval SzKT ... ovsem akce skolni vylety znamenala, ze byl vlak temer nepruchodny a jak byl velmi rad, ze sedim na sedacce a ne na svem zavazadle.

V Pardubicich cekani na EC 149 ... a protoze zde je primo na perone stanek s tocenym, utratil jsem v nem bez koruny rovnych 100 Kc. To vse v situaci, kdy mi stejne nezbyvalo nic jineho, nez cekat ... a aniz bych musel opustit nastupiste, kde jsem z Jesenia vystoupil a do Pernera zase nastoupil.

Bohuzel v tomto vlaku jsem uz takove stesti nemel a Simkovo "stojim na jedne noze a jeste ne na sve" nebylo prilis vzdaleno od stylu cestovani nejen v "mem" voze, ale v celem vlaku. Tim padem i myslenky na navstevu jidelniho vozu vzaly za sve (no, taky uz to nebylo potreba, ze tri tocenych jsem byl - nastesti - trochu vykropenej a klobaska hlad zahnala) a v Olomouci jsem konecne obsadil do te doby rezervovane sedadlo.

Takze i takoveto zalezitosti mohou rozhodovat o tom, zda vyuziju sluzeb hospody na koleckach.
Registrierter Benutzer M 
06.05.2011 (17:27)  
Byt automobilkou Evropy by ani nevadilo. Auta se (fyzicky) vyrabeji i v USA. V tom to asi nebude. A vsichni asi ti "jaderni fyzici" nejsou ani ve Finsku a v automobilkach jsou ty platy rozhodne nadprumerny.
Takova otazka - kdyz ceske kadernice skokove dvojansobne zdrazi, tak co bude nasledovat? Budou se zeny strihat strojkem? Urcite nebudou (rozhodne ne nejaka vyznamna cast). Jenze kadernice nezdrazi, protoze i kdyby udelaly "kartel", tak driv nebo pozdeji ten kartel nekdo porusi a bude tezit z toho, ze je vyrazne levnejsi a lidi budou chodit k ni.
A treba i nejaky ovoce-zelenina. Je moznost koupit si nejaky zcestovaly rajcata v supermarketu z Maroka v akci nebo fakt cesky rajcata, ktery budou drazsi. A rekneme, ze budou fakt cesky a nebudou z Makra:-) Hodne lidi ale koupi ty levenjsi (logicky). Vcetne kvalitnich kadernic. No a zelinari prodaji min a tudiz nejsou ochotni platit vic u kadernice a vyberou si nejakou horsi, hlavne ze je levna.

A zpet k hospodam - jak jsem uz napsal soukromne - stravovani v hospodach je nadstandard. V Cesku i v cizine. Neni to vec, na kteoru by mel mit kazdy automaticky narok a neni to neco, coby restaurateri meli povinne drzet nizko, aby to bylo dostupne pravo pro vsechny. V pripade hospody ve vlaku je to ale paradoxne zkombinovane tak, ze nadstardni vec (restaurace) je v necem, co je u nas ryze "chudinska" vec, cili vlak. Neni zapadni zeme, kde by vlak byl levnejsi (berme jen penize), nez auto v pomeru jako je to u nas. A prave tenhle paradox vytvari problemy. Kdyby jizdenky na vlak staly to, co je normalni jinde, tak se nikdo divit nebude. Stejne tak se nikdo nebude divit nad cenou jidla, kdyby nebylo "normalni", ze se v restauracich podava ryze s hraskem ("ceske" rizoto), vyvar z kostky a za tohle lidi plati 100 korun. Uplne zvracena predstava. Menicka maji v hospoadach pres poledne a je to zalozene na velkem objemu jidel. Nelze to ale mit ve vlaku. Nebo aspon neverim, ze existuje nekdo normalni, kdo by to byl ochotny prodavat...
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
06.05.2011 (8:57)  
rpet: No, už to tak bude, že si budeme muset těch minimálně 20 let počkat. Ono to není zase to zlé: když jsem začínal před cca. 15-ti lety intenzivně jezdit, bylo euro okolo 40 Kč (vzato kurzem přes DM) a kdo měl plat 15 000 Kč, byl za krále. Těch 15 000 bylo něco kolem 400 eur v době, kdy Němci brali v průměru něco přes 2000. Pamatuju si, jak jsme obraceli každou marku a nemohli si dovolit prakticky nic a to i při započtení inflace, která je v eurozoně překvapivě dost velká (např. Schönes Wochenende Ticket stál v roce 2000 35 DEM= 18 EUR a platil celý víkend, zatímco dnes je za 39 EUR a platí jen jeden den). Zato dnes má v Praze 25-30 000 Kč kdekdo, euro nám krásně klesá a tudíž už to obnáší 1100-1200 EUR v době, kdy Němci jsou za 3000 blažení. V důsledku toho sice na vysoké "západní" ceny pořád brbláme, ale při troše snahy už na to máme. A jestli nám to nějaká povedená (nejlépe "pravicová" vláda nepodělá, tak za dalších 10 let může být ještě veseleji. Nebo taky můžou němci schudnout- ono se tam taky žije relativně hůř, než řekněme v roce 2005- ne nadarmo se euru říká v Německu "teuro" (teuer= drahý). Takže uvidíme...
A hrozně se mi líbí, jak chceš jeden socialismus vymítat druhým socialismem. Dokud budeme v Čechách preferovat hlavně montovny všeho druhu a konkurovat budeme hlavně levnou pracovní silou, lepší to nebude. Cesta vede přes investice do školství a dalšího vzdělávání, do vědy a výzkumu a také do podpory podnikání s vysokou přidanou hodnotou. Viz Finsko. To tu ovšem neděláme, místo toho jsme automobilkou Evropy.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
05.05.2011 (20:14)  
@ SzKT:

parada, rozumime si. presto se mi moc nechce rezignovat na myslenku, ze dalsich 20 let se budou lidi v CR potacet mezi chudobou a mensi chudobou...

presto by me proste zajimalo, jak by se to dalo udelat - myslim s tou mzdou. protoze bez toho si neumim predstavit zlepseni. ono totiz ani za silnejsi konjuktury nikoho nebude tlacit, aby svedal mzdy - neni na to paka.

budoucnost vidim tak nejak cerne. dalsi suvod, proc jeste nejakych par let zustat zavrtanej v relativne prijemne naruci socialisticke monarchie.
05.05.2011 (13:45)  
Pořád je motání dokola. V kupní síle vězí celý problém tržního systému. Na Německou kupní sílu se nedá dostat skokem, je to dlouhodbé balancování na ostří nože. Zaměstnavatelé nechtějí platit lidem více, zákaznící nechtějí platit víc. Jestli zajdu do prima italské restaurace a nechám tam peníze rovné dobré německé večeři, tak tím systém nezměním (i když si to užiju). Spíše jen mírně přibrousím rozdíl horních 10000 a ostatní. Majitelé restaurace možná budou mít dobrý profit (záleží kolik zajde hostů), personál platem o moc z průměru stejně vybočovat nebude...

Takže nezbývá než jet ve svém finančním kolečku a rovnováze (myšleno ČR) a čekat než se to vyrovná s okolím, což je otázka na možná 20 let.

Dělat z vozu JLV hogo-fogo restauraci je úlet, zvláště v poměru k obecné situaci na železnici (ve smyslu luxus), takže je evidentně zaměřená na zahraniční klientelu - otázka je k čemu takový vůz na čekém vlaku, když jej užije 2 - 3 promile cestujících. To jsou ale spíše řečnické otázky.
Registrierter Benutzer wen 
05.05.2011 (10:52)  
JLV prostě nabízí služby zákazníkům, u kterých se v daných vlacích dá nejspíše předpokládat, že si do jídelního vozu zajdou. To je logické chování. Když se podívám třeba na tenhle jídelní lístek:
http://jidelnivozy.cz/files/jidelni-listek-2011-2-nemecko-rakousko.pdf
ceny jsou sice vyšší, ale ne extrémní, nabídka je kombinací české a mezinárodní kuchyně, výběr je vzhledem k omezeným možnostem přípravy pestrý. Ideální pro běžného Rakušana nebo trochu lépe vydělávajícího Čecha (za předpokladu, že nehodlají ve vlaku obědvat denně). Ve vnitrostátní relaci je navíc sleva 33 %.

Mimochodem "Degustační menu" je takové, kdy se předkládá velký počet chodů, ale od každého jen minimální porce, na ochutnání.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
05.05.2011 (9:01)  
rpet: Základní problém celé téhle diskuze je opravdu v kupní síle klientely. Bohužel tenhle problém prostě vyřešit nelze- zvyšování minimální mzdy moc nepomůže, pokud se v téhle zemi a) nepřestane krást, podvádět etc. a b) nezavede sociální stát po německo-skandinávském vzoru (obé spolu úzce souvisí- dokud nebude a, nemůže být ani b, protože pak je to neufinancovatelné). Spíše to ovšem vidím na pouť do "vyspělých" krajin na východ a jihovýchod od nás (Ukrajina, Rumunsko, Bulharsko...), kde všichni kradou jak beduíni a pak se diví, že tam lautr žádné služby nemají a pokud ano, jsou pro "horních 10 000" za ceny, které by i Němci přišly obludné. V těchto krajích se ovšem kvalita jídelních vozů moc neřeší: pokud už něco jede, musí to být levné a výsledkem je, že se z toho člověku s choulostivým středoevropským žaludkem může udělat nevolno. podobně jako Skandinávci u JLV... Bohužel jiné, než výše uvedené 2 cesty nevidím a je mi dost smutno, jak tahle země si vybrala tu druhou- osvědčenou východní. Problém ZDO už jsme tu řešili- jen zdůrazním, že je to úzce spojeno s výše popsaným. Prostě abychom se bez tohoto institutu obešli, museli bychom tu mít lidi v podobné ekonomické a společenské situaci jako v Británii. Jenže ti Britové nám tu chybí a tudíž nezbývá, než se poohlédnout k bratrům Slovanům, k nimž máme blíž, než k Britům (např. do Chorvatska, Bosny, Bulharska), jak se jim jezdí bez ZDO. A stačí letmý pohled do jídzního řádu, aby člověk zjistil, že ne moc dobře: Záhřeb- Split 3x denně, totéž Záhřeb- Rijeka, Záhřeb- Osijek tuším 6x denně apod. A je na zvážení každého, jestli tohle tu kvůli ideologické čistotě chceme.
Nicméně u JLV mě fascinuje jedna věc: naprostá nekorelace jejich zákaznické politiky s politikou ČD. Pokud máme většinu železničních souprav v podobě zbědovaných vraků, nepohostinná nádraží, plná bezdomovců (a to i ta za drahé peníze rekonstruovaná), tak těžko můžeme čekat, že budou vlaky plné degustátorů exkluzivních jídel. A to nemluvím o tom, že speciality v omezených podmínkách jídelních vozů prostě nikdy na úrovni michelinových hvězdiček být nemůže. Rozumné v tom případě je, nabízet jednoduchá a osvědčená jídla (u nás např. "wiener schnitzel"), která lze i v těch omezených podmínkách připravit celkem kvalitně. S tou "degustační politikou" mi lezou už delší dobu na nervy DB (tudíž se tam dnes člověk pořádně nenají), tak teď to máme ještě v tom nevrlém domácím provedení od JLV. A nějak mi fakt uniká, proč bych měl být nějaký hráškový krém důvodem k vynášení JLV do nebes.
Registrierter Benutzer M 
05.05.2011 (1:33)  
vtrunda - a bydlis ve Vidni?
Ja o videnskych najmech vim prd, ale divam se na inzeraty a 2+ je za 700, 3+ je za 900. No a medianovej prijem je tam prej 1600 (cistyho). To mi dava zhruba tu pulku
Registrierter Benutzer rpet  mail  
04.05.2011 (23:36)  
to neni jednoduche tema, a redit to "prepoctem" ze zahranici na domaci podminky nelze.

stejne jako nelze pominout fakt, ze cesky zakaznik = dobry zakaznik, nebot je spokojen prakticky se vsim, co se mu podstrci:

telekomunikacni sluzby - zejmena mobilni. vzdycky me berou mrakoty, kdyz si mam v CR zavolat s ceskou SIMkartou kamkoliv. neuveritelne.

sluzby - malokde v evrope se vidi takova neucta k zakaznikum, jako v CR. kolikrat si pripadam jako obtizny hmyz, ktery omylem zapadl do nejakeho kramku a rusi personal v jeho zaslouzne sieste.

doprava - horor. ano, jsem rozmazlenej vcelku klidnym jednanim britskych ridicu, takze kdyz prijedu do francie, jsem lehce v soku. v nemecku se z toho vzpamatuju, pokud se mi do cesty nepriplete nejakej namistrovanej junior v bmw 320i rok vyroby 1990 - ale porad se to jeste da ustat. no a pak sjedu v petrovicich u usti na starou celnici, a okamzite vim, ze jsem doma, v CR. agresivita, nadavky, gesta, spech, arogance... jeste ze to mam na barak slabou hodinu, vic bych asi neprezil.

nesouhlasim s tebou, co se tyce MHD a autobusu: ty se zlepsuji a mnohdy maji vyssi uroven, nez v nekterych mestech v GB. treba takovy dopravce Darmory z mesta Poole by asi upadl do bezvedomi ze zavisti, kdyby videl moderni vozovy park DP mest Mostu a Litvinova. a zdaleka toto neni jedinej pripad... cimz se vracim k pointe:

v GB funguje cosi, co v CR jeste nezname. to "cosi" se jmenuje: bojkot. jedna z cerpacich stanic Shell se rozhodla, ze si v danych podminkach ropne krize trosku pomuze, a nasadila ceny ?1.40 za natural a ?1.46 za naftu. behem tydne jsme meli ve schrance letak, kde nas organizatori bojkotu poprosili, abychom se pripojili. zkratim to. Shellka vydrzela s tema cenama presne 14 dni, pak se potupne vratila na standardni (i presto vysoke) ceny ?1.35 N95 a ?1.39 Diesel...

zakaznici v CR se proste neumi branit proti nesvarum. tak proc by mely treba CD davat na trasy lepsi vagony, kdyz je k tomu nikdo nenuti?? proc by se prodejci meli k zakaznikum chovat slusne, kdyz je k tomu zakaznici nenuti?? proc by meli mobilni operatori v CR lepe reagovat na vyvoj evropskeho trhu, kdyz je k tomu zakaznici v CR nenuti (a tak maji v ramci svych vlastnickych skupin nejvyssi marze a zisky...)???

vzdycky se jedna o mix pricin. neni to jen o jedne pricine.
04.05.2011 (22:24)  
rpet: Máš pravdu ve všem, ale ve změnu bych moc nedoufal. Ty ceny jsou nějakým způsobem nastaveny a opravdu by se muselo udělat nějaké skokové zvýšení platu (v podstatě nereálné, pamatuju si, jak mi s velkou slávou přidávali kdysi v ČR 5 Kč na hodinu výměnou za zrušené stravenky, takže jsem na tom byl ještě škodnej).

Já to vidím teď už z jiné stránky a přijde mi postavené na hlavu dát za nájem v Praze polovinu mého budoucího platu, když zde dám zhruba čtvrtinu. Jasně, beru v přepočtu na ČR víc, ale ten nájem stojí v přepočtu stejně. A o tom to je. Dokud většina ČR bude žít z ruky do huby (a české vlaky budou vypadat jak vypadají, nezapomenu na cestu Vídeň - Brno, kde v českých vagonech bylo buď více než 50°C nebo méně než 15°C, což potencionální zákazníky jenom odežene), tak JLV může dělat menu jaké chce, může ho vařit kdo chce a stejně tam člověk nepůjde.

EDIT: Jako odbočení od tématu mi to nedá, ale je to i o kvalitě vozového parku. Proč se nekoupí autobus, nebo tramvaj s klimatizací? Co se týče vlaků, tak na nové nemáme, ale ty rekonstrukce (B za lepší B, takže pořád tuli-tuli) jsou k smíchu. Na Slovensku (abych si nebral do huby jenom Rakousko) jsem jel nějakým spěšným vlakem, jely tam teda rychlíkové vagony, ale kupé bylo pro šest a skoro stejné, jako na EC Košičan (pravda, bez klimatizace). Jedině taková změna může přilákat nové cestující, protože jakmile někdo sedne do auta, tak už z něj zpátky na vlaku nebo autobusu nepřesedne.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko