..: Pozvánka na veřejnou debatu o budoucnosti žižkovského nádraží :..

Galileo – konverze Nákladového nádraží Žižkov, hala I, foto: Michal Dvořák Praha — Ministerstvo kultury v prosinci 2010 vyhlásilo jádro Nákladového nádraží Žižkov — tedy bývalé nákladové nádraží spolu s objekty oplocení a vrátnice — kulturní památkou. Vlastník pozemků — České dráhy — prostřednictvím developera podal proti tomuto rozhodnutí rozklad, je podporován i městskou částí Praha 3. Rozhodnutí o prohlášení kulturní památkou tak dosud není pravomocné. Areál nádraží plánuje přestavět společnost Žižkov station development, kterou založily Sekyra Group a České dráhy. Během přestavby by pak byla tato památka srovnána se zemí. Demolici snad i podporuje radnice Prahy 3, v jejímž katastru se areál nachází. Komerční využití je ale podle mluvčího městské části Praha 3 sporné. „Budova je velmi specifická a její ochrana de facto velmi ztěžuje jakékoliv komerční využití. Je třeba říci, že to je překladiště, které lze velmi těžko využít k něčemu, co by bylo finančně soběstačné a finančně návratné," vysvětluje Sotona. Někteří se ale se zbouráním památky nechtějí smířit. Občanské sdružení Tady není developerovo si Vás dovoluje pozvat na veřejnou debatu o Nákladovém nádraží Žižkov, která se uskuteční v pondělí 28. března od 13.30 do 17.30 hodin v kině Aero, Biskupcova 31, Praha 3. Debatu bude moderovat Jakub Železný.

Program:

  • 13.30 – 13.40 Úvodní slovo organizátora
  • 13.40 – 14.50 Panel I. – Historie, dopravní řešení a širší vztahy Nákladového nádraží Žižkov
  • 14.50 – 15.10 Přestávka, prostor pro dotazy novinářů
  • 15.10 – 16.20 Panel II. – Urbanismus, developerské projekty, využití budov Nákladového nádraží Žižkov
  • 16.20 – 16.30 Přestávka
  • 16.30 – 17.30 Diskuse

Potvrzení panelisté:

Součástí Veřejné debaty je i prezentace projektů lokality Nákladového nádraží Žižkov v Kině Aero.

V úterý 29. března 2011 bude na jednání Zastupitelstva městské části Praha 3 schvalován postup Rady městské části Praha 3 k výstavbě čtyřpruhové komunikace na místě stávajících budov Nákladového nádraží Žižkov. Přijďte podpořit stanovisko občanského sdružení Tady není developerovo za zachování budov Nákladového nádraží. Začátek jednání zastupitelstva je v 15 hod. v hotelu Amedia Hotel Theatrino, Bořivojova 53, Praha 3. Těšíme se na Vaši návštěvu!

Za pořadatelský tým: Helena Benýšková, Dan Merta, Tomáš Mikeska, Matěj Stropnický - členové výboru o.s. Tady není developerovo

A než někam vyrazíte a nebo jen pohodlně usazeni při sklence dobrého vína se pojďte podívat, jak, na rozdíl od projektu developerů, se se zadáním vypořádali studenti a studentky fakulty architektury pražské techniky:

  • Michal Dvořák: Galileo – konverze Nákladového nádraží Žižkov >>
  • Jan Zajíček - revitalizace území bývalého nákladového nádraží na městské centrum >>
  • Daniel Šimpach - revitalizace území bývalého nákladového nádraží na městské centrum >>
  • Zuzana Šaršounová - revitalizace kolejiště bývalého nákladového nádraží na obytný park >>
  • Kateřina Kulhavá - revitalizace kolejiště bývalého nákladového nádraží na obytný park >>
  • Václav Kruliš - futuristická vize revitalizace území bývalého nákladového nádraží na karanténní terminál >>
  • Helena Koppová, Kateřina Mrázová - revitalizace území bývalého nákladového nádraží a přilehlého městského prostoru >>
  • Jana Danešová - revitalizace území bývalého nákladového nádraží pro smíšené účely >>

Jen doufejme, že České dráhy nezačaly s demolicí již 5. února 2011, kdy do budovy nákladového nádraží, která by měla být prohlášena kulturní památkou, najel vlak. Při couvání jel vlak zřejmě vyšší rychlostí, než by bylo vhodné, nezastavil na konci kolejiště. A následovalo nevyhnutelné - nákladní vagon se zastavil až o čelní stěnu budovy.

Za možnost použití prezentace projektů studentů pražské techniky děkujeme občanskému sdružení Tady není developerovo.

Zdroj: Český rozhlas, ProCulture, Tady není developerovo, Sekyra Group


NIcKON Poslat mail autorovi | 24.3.2011 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Pozvánky

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SYN 
30.03.2011 (9:09)  
Ale zase nějaká "přirozená selekce" probíhá odjakživa (už tisíce let), něco spadne, něco se zachová... z dlouhodobého pohledu bych řekl že prostě NEJDE zachovat všechno co bysme snad chtěli, protože to bysme se tu postupně přes samé památky ani nepohnuli... kdyby se podařilo zachovat všechny středověké domy co tu stály tak kam bysme stavěli ty dnešní?
Jako bacha na to, NEDÁ se to táhnout neomezeně do nekonečna.
29.03.2011 (19:47)  
V dnešní době se často bourají stavby, mosty, továrny, ruší se žel. tratě a další technické věci z 19. - 20. stol. Normální člověk si dnes neuvědomuje, že za pár let mohou mít tyto historické památky stejnou historickou hodnotu jako mají dnes tolik navštěvované hrady, zámky... Všechno si to zničíme a až to na to přijdem, tak už bude pozdě.
Registrierter Benutzer SYN 
29.03.2011 (13:36)  
Bellerophon: jo to dá rozum, pokud to bude jakýkoliv objekt typu nádraží, skladiště, překladiště tak chápu že je to pro normálního člověka "mrtvý", neprůchozí překážka.
Taky chápu že dokud nebude definitivně rozhodnuté co s tím tak to nechtějí "kouskovat" protože nikdo neví přesně kolik místa pro příští použití bude potřeba.
OVŠEM, určitě už se to neřeší první rok, a zatím pořád žádná definitiva (aspoň jak to chápu já), a ta skororuina se vším všudy okolo tam pořád čučí uprostřed Žižkova jako nějaká skládka...
Takže si myslím že je třeba to příliš neprodlužovat, ani pod záminkou věčného dalšího hledání použití, a jednou už se konečně rozhodnout. Jsem si vcelku jistý že i kdyby se zachovala budova NN i s přilehlými kolejemi tak se pořád dá skoro polovina areálu (ty volný koleje a plac okolo nich) uvolnit pro jiné použití, z hlediska architektonického to není problém, ten barák může klidně stát i bez toho. Jestli bude rozumně použitelný nebo jestli bude nutno ho udržovat "naprázdno" to už je pak jiná... ale nedá se na to čekat věčně.
28.03.2011 (10:24)  
Na Žižkově jsem prožil většinu svého života a podporuji výstavbu v oblasti dnešního Nákladového nádraží Žižkov. Proč? Protože to území pak konečně začne sloužit občanům pro bydlení a služby. Dnešní stav, kdy do NNŽ člověk nepracovně nevstoupí, protože nemá proč, je neudržitelný. Navíc jsou celé prostory NNŽ katastrofálně zanedbané.

Někteří zde diskutující (spolu se SZ P3) se snaží vyvolat dojem, že o zrušení nádraží a přestavbě na nový komplex staveb se nyní rozhodlo tak nějak narychlo a pokoutně. Změna územního plánu je však dlouhodbá záležitost a zrušení NNŽ je v něm zavedeno již drahnou dobu. Narychlo se zdá přišlo pouze rozhodnutí MK o prohlášení nádražní budovy za kulturní památku. To se mi naopak zdá jako nenadálý nátlak lobbyistů na zastavení veškerých změn.

Jsem tedy zvědav jak dopadne dnešní debata a zda bude alespoň trochu věcná (z obou stran).
28.03.2011 (0:30)  
NIcKON: Co se týče mafie, existuje řada zajímavých reporáží v archivu ČT (i jinde). No, o strojvedoucích ČDC tam není ani zmínka - třeba to dokážete změnit ;-)
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
27.03.2011 (18:46)  
Zughaken: Díky za vysvětlení, už teď nevidím dlouhé prsty mafie za každým druhým rohem, ale za každým třetím :)
27.03.2011 (16:23)  
rpet:

nebylo to myšleno jako podsouvání - spíše takový povzdech nad ignorancí shora.

5 tisíc navíc je pořád menší zlo než 15 tisíc navíc

Logistice nerozumím, takže se tu k ní radši přestanu vyjadřovat. Pouze mě zaujalo, že co všechno dokážou ve Švajcu vozit po kolejích (i když i tam samozřejmě dominují auta a v maloobchodě tomu těžko může být jinak), a jak tam dokáží regulovat tranzit kamionů.
27.03.2011 (12:59)  
NIcKON: Na jednu stranu máte pravdu, že "načasování" nehody nebylo zrovna ideální. Musím dokonce uznat, že nás s koegy hnedka po nehodě napadlo, kdo s takovuhle myšlenkou přijde. A netrvalo to dlouho:
http://praha3.zeleni.cz/17735/clanek/na-zizkove-narazil-vlak-do-budovy/
Teď už je z toho hotová věc!
Na stranu druhou, když budou chtít dráhy ten barák zbourat, tak ho zbourají. Věřte mi, že vedení ČD a developeři mají oproti památkářům navrch - dneska vítězí síla peněz. Stačí se podívat na bubenské dílny. Ty zatím stojí (postupně se rozpadají) jen proto, že to jde s Orcem od desíti k pěti.
Ale zpátky k nehodě - nevím kolik měl v době nárazu strojvedoucí na rychloměru, ale maximální rychlost 10 km/h nepřekročil. Jinak by ho páni inspektoři na nějaký čas z mašinky sundali a to se nestalo. Takže rychlostí "vyšší než bylo vhodné" nejel, jestli teda nemát na mysli rychlost vhodnou pro najetí do budovy. Taková ovšem neexistuje. Strojvedoucí jednoduše jel a jel a jel, jak mu posunovač říkal až dojel. To je jedna věc.
Druhou věcí je, že jsou podobné události běžné (kór na Žižkově). Od té doby se tam podařilo projet ještě jeden šturc a navíc jedna podobná událost, ale to nechci rozebírat. Holt, kdybyste znal kvality tamnějšího personálu, asi byste pochopil, že to nejsou zrovna ideální jedinci na vykonávání špinavé práce na politickou objednávku. :-)
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
26.03.2011 (22:35)  
Zughaken: Máte-li nezvratná konkrétní fakta, jste o krok napřed, moje náhledy se opíraly o mediální interpretaci. Chcete-li, řekněte k tomu víc a já jednu ze svých domněnek rád poupravím a trochu si zlepším názor na současné pražské dění.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
26.03.2011 (22:32)  
rpet: Článek byl přetištěná pozvánka s několika doplněnými komentáři, nikdo netvrdí něco jiného. Nech si svoje hodnocení kvality naší i mojí práce, k němuž absolutně nemáš mandát, a hlavně nehraj, že jsi nad věcí, když diskuzi sám posouváš do roviny žlučovitých osobních výpadů vůči oponentům, vzápětí maskovaných postojem rádobydemokrata typu "každý má právo na názor". Chceš-li přesto pokračovat, můžeme tu veřejně rozebrat kvalitu Tvých článků a také Tvou aroganci při spolupráci s redakcí.

Bod druhý - nikdo nic takového neřekl, něco někomu vsouvat do úst je směšné. Jen jsem se ohradil proti tomu, když tu někdo kdo v Praze nežije a nezná její aktuální reálie, začne rozvíjet fantasmagorické teorie "tady zbouráme a támhle postavíme novou čtvrť pro 15 tisíc lidí" na základě chatrné faktické výbavy a osobních dojmů na úrovni "mají dost kaváren, tak o co jim ještě jde". Já ti do dorsetské urbanistiky taky nekecám, protože jí nerozumím.

Bod třetí - jedna grupa tu podle všeho chce rozvinout diskuzi, z níž má vyplynout všeobecný konsenzus, k němuž by v případě jakýchsi pokoutných dohod mezi SG a zkorumpovanými úředníky došlo jen těžko. Takhle jasno - buď a nebo b - máš asi jen ty, ovšem nevím na základě čeho.

Svoje ukřivděné útoky za poznámku, že respektuješ moje a Vladovy názory, jen těžko schováš. Respektující diskutér se chová jinak. Můžeš svůj nesouhlas vyjádřit třeba tím, že to napíšeš sám kvalitněji, a nejlíp tak, abys nám v redakci konečně dokázal, že to po tobě nebudeme muset celé přepisovat, jako obvykle.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko