..: Přechod na letní čas se dotkne patnácti spojů :..

Hodiny SBBPraha - Jako každý poslední březnový víkend nás v noci ze soboty 26. března na neděli 27. března čeká nemalá změna - začíná opět platit středoevropský letní čas. V důsledku posunutí času, kdy po druhé hodině ranní následuje posun o šedesát minut dopředu na třetí hodinu, budou vlaky jedoucí v tuto dobu opožděny. České dráhy se ale budou snažit zkrátit čekací dobu ve stanicích, ve kterých je to možné, aby byla zpoždění minimalizována. Cestující by tedy měli počítat s tím, že šedesátiminutové zpoždění se může snížit. Vlaky s pravidelným odjezdem již v letním čase změna nezasáhne, na vlaky zpožděné díky posunu času nebudou ostatní spoje zpravidla čekat, aby se zpoždění nepřenášelo i na ně, změněny též budou přechody některých přímých vozů. Aktuální polohu si cestující mohou ověřit na webu ČD, nebo využít linky Kontaktního centra ČD na 840 112 113.

Spoje ovlivněné přechodem na SELČ:

  • R 403 Silesia Bohumín – Kraków – pojede zpožděný ze stanice Bohumín
  • R 405 Vltava Bohumín – Moskva – pojede zpožděný ze stanice Bohumín
  • R 406 Chopin Wien – Warszawa – pojede zpožděný ze stanice Ostrava-Svinov
  • R 407 Chopin Warszawa – Wien – pojede zpožděný ze stanice Bohumín
  • R 440 Excelsior Košice – Cheb – pojede zpožděný v úseku Pardubice hl.n. – Praha hl.n.
  • R 441 Excelsior Cheb – Košice – pojede zpožděný ze stanice Česká Třebová
  • R 442 Šírava Humenné – Praha – pojede zpožděný ze stanice Třinec
  • R 443 Šírava Praha – Humenné – pojede zpožděný ze stanice Český Těšín
  • EN 444 Slovakia Košice – Praha - pojede zpožděný ze stanice Bohumín
  • EN 445 Slovakia Praha – Košice - pojede zpožděný ze stanice Bohumín
  • EN/CNL 456 Phoenix Praha – Amsterdam - pojede zpožděný ze stanice Hannover
  • EN/CNL 457 Phoenix Amsterdam – Praha - pojede zpožděný ze stanice Hannover
  • EN 459 Canopus Zürich – Praha - pojede zpožděný ze stanice Frankfurt am Main 
  • EN 476 Metropol Budapest – Praha – Berlin - pojede zpožděný ze stanice Pardubice hl.n.
  • EN 477 Metropol Berlin – Praha – Budapest - pojede zpožděný ze stanice Brno hl.n.

Zpožděné budou i noční rychlíky na Slovensku:

  • R 614 Zemplín Humenné - Bratislava hl. st. - pojede zpožděný ze stanice Liptovský Mikuláš
  • R 615 Zemplín Bratislava hl. st. - Humenné - pojede zpožděný ze stanice Vrútky
  • R 700 Polom Žilina - Bratislava hl. st. - pojede zpožděný ze stanice Žilina

Zdroj: České dráhy, ZSSK


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 25.3.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.03.2011 (21:17)  
Taky ve svém foťáku mám od určité doby nastaven jen LETNÍ čas a neměním ho na normální, protože jsme na to vždycky zapomínal, tak jsem se rozhodl, že to udělám trvale na letní.
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.03.2011 (20:59)  
Dale Cooper: ano, já mám taky latní čas raději, než normální, ale aby byl pořád a neměnil se. Jestli tu změnu zrušej a zůstane ten normální, tak v létě bude tma už v osm večer :-(
26.03.2011 (20:43)  
Osobně s přechodem času nemám. Naopak - to, že je déle světlo vnímám pozitivně.
Pravdou ale je, že nějaký extra přínos pro ekonomiku to mít nebude. Jen je léto díky tomu o chlup příjemnější:-)
26.03.2011 (20:22)  
MZ: pokud je ve franc. Brestu 6, tak v Londýně není 7, ale 5, protgože GMT = SEČ - 1 :-))
Jinak se hlásím do skupiny příznivců LČ a jsem pro trvalý LČ (případně okořeněný SLČ - superletním časem :-) v létě, třeba jako ve Francii :-))
26.03.2011 (20:15)  
Honza : že by za c.k. rakousko-uherské monarchie byl socík, tak jako v císařském Německu či švedském království ?
Československý socík to zavedl v roce 1979, jako "poslední" v Evropě, takže v období jízdního 1979/1980 řádu měly v kursbuchu mezistátní vlaky dvě trasy, protože tak to bylo nasmlouváno v době, kdy se ještě v ČSSR nepočítalo s letním časem ...
Byl z toho pěkný "mišmaš", protože polovinu roku měly mezistátní vlaky přípoje, polovinu roku neměly, musely se taky dělat dvojí oběhy, zejména v případě "ostřejších" obratů od zahraničního vlaku na tuzemský apod.

Ten posun času a "problémy" jsou pouze uměle vytvořenou psychologickou záležitostí "musím vstávat o hodnu dříve" - proti čemu dříve ? Když změníte za účelem lepší výplaty zaměstnavatele a na šestou místo do místa pracoviště vzdáleného 10 km budete jezdit do místa vzdáleného 50 km, tak taky asi budete muset vstávat o hodinu dříve ...
Jak byste na tom byl za předválečného Československa, kdy v Králově nad Tisou (dnešní Korolevo na Ukrajině) byla časové hranice a směrem do Jasiny bylo o hodinu víc než směrem ke Košicům a Praze ?
Kravičky ve Vinogradově byly dojeny o hodinu později než kravičky v několik kilometrů vzdáleném Chustu a přitom pro kravičky bylo sluníčko stejné ...

Podle téhož SEČ / VEČ se řídí obyvatelsvo na evropském území začínajícím na polsko-ukrajinské/běloruské hranici (běloruský Brest) a končící na západní polokouli na atlantickém pobřeží za francouzským Brestem, které je dlouhé něco přes 28 stupňů zeměpisné délky,
Rozdíl mezi východem a západem slunce je cca 113 minut.
Takže když je na polské hranici z běloruským Brestem 6.00 a svítí sluníčko, ve francouzském Brestu je hluboká tma, leč ve východně položeném Londýně je už 7.00 a tmy trochu méně ...
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.03.2011 (19:33)  
karosa : tak teď mluvili v TV o LČ a je to od r 1979 a mělo to být kvůli úspoře energie.
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.03.2011 (19:27)  
karosa: tak kor velké problémy s tím nemám, ta podzimní změna je příjemná, ale ta jarní je poněkud horší.
Smysl těch změn moc nechápu, vždyť i tu dopravu to ne málo naruší a musí se seštelovat všechny závodní hodiny, který jestli berou 24 hodinový režim při podzimní změně je náročnější.
registrovaný uživatel karosa  mail  
26.03.2011 (19:07)  
Honza: Pokud to bude chtít zrušit ta naše slavná Evropská unie, tak se to zruší, jinak to vidím černě. I když mě osobně ta změna nevadí, ale dobře vím, že někteří lidé s těmi přechody mají poměrně velké problémy.
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.03.2011 (18:51)  
karosa: to vím, že to bylo už v té době, ale znova a natrvalo se to to zavedlo až v tom roce 72, nebo 73 a to se říkalo, že kvůli tomu, aby se ušetřilo za energii.
Doufám, že se taky dočkáme toho, že se to zruší.
registrovaný uživatel karosa  mail  
26.03.2011 (18:30)  
Honza: Nikoliv, není to výmysl socialismu, jak si myslíte, ty hodiny se přetáčely už někdy kolem roku 1935, sice ne v celé Evropě, ale např. v Německu a Francii. Po válce bylo doporučeno zavést letní a zimní časy právě kvůli zjednodušení železniční dopravy(resp. jejích jízdních řádů) všem ostatním evropským státům. V Československu se letní čas zavedl po válce až někdy kolem roku 1971-2, kdy v ostatních sousedních státech(snad kromě Maďarska) ten letní čas už dávno platil.. Pokud si nalistujete nějaké staré jízní řády z těch let do roku 1970, najdete v nich na informačích stránkách tabulku států, odkdy do kdy v tom kterém státě letní(resp. zimní) čas platí.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko