Břeclav — Součástí kontraktu na dodání 20 strojů Škoda 109E pro České dráhy je i schválení pro provoz v okolních státech – na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku. Zatímco zkušební jízdy v osobní dopravě v tuzemsku bez vážnějších komplikací probíhají již několik měsíců, zahraniční testy Škodovku teprve čekají. První zemí, kam se stroje řady 380 podívají, bude Rakousko. V minulém týdnu stroj 380.004 podstoupil dvoudenní úvodní jízdy severně od Vídně, které byly zaměřené na ověření způsobilosti k jízdě na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle předběžných zpráv od jižních sousedů byly verifikační jízdy úspěšné, a po jejich oficiálním potvrzení může Škoda začít s procesem schvalování třistaosmdesátek v Rakousku.
Úvodní jízdy proběhly 15. a 16. března z Břeclavi až po Gänsendorf na trati Břeclav – Vídeň. Ověřovala se zejména elektromagnetická kompatibilita stroje s traťovým zabezpečovacím zařízením, vlakový zabezpečovač, brzdy a sběrač. Tyto zkoušky podle Škody Transportation proběhly dobře, a tak výrobce do tří týdnů očekává certifikát schvalovacího odboru ÖBB, na jehož základě bude naplánován harmonogram hlavních zkoušek v Rakousku. Proces homologace, rozdělený do čtyř částí, si vyžádá nasazení tří strojů 109E ze série určené pro České dráhy – s největší pravděpodobností 380.006, 017 a 018. Harmonogram pro další země podle výrobce zatím není stanoven.
Třetí třistaosmdesátka na vlacích ČD
Do schvalovacích jízd v běžném provozu zasáhne také další z vyrobených lokomotiv – 380.005. Ta v pátek 18. března odvezla vlak Ex 147 Hukvaldy z Prahy do Bohumína a následně byla předána k dalšímu nasazení na vlacích ČD, především na vybrané vlaky IC/EC mezi Bohumínem a Břeclaví. Díky nasazení lokomotiv řady 380 bude po několika letech opět možné cestovat na II. tranzitním koridoru rychlostí 160 km/h.
Zdroj: EBFÖ, Škoda Transportation, ŽelPage
ale přesto tu ještě na podzim několik lidí vystupovalo s nazorem, že škoda neumí vyrobit loko tak aby s ní nebyly problémy, teď jsem jen napsal ujištění, že opravdu problémy plynou jen z infrastruktury, druhým příspěvkem jsem spíše narážel na skutečnost, že se mi nelíbí způsob jakým to Dusanh prezentoval
Karel Kovářík) No já se slušně připojuji k dotazu Dusanh – copak jste v posledních 5 letech nesledoval, v které zemi jsou problémy s EMC a KO, a kde naopak ne. Já tam to Rakousko ne a ne najít.
OT/
jestli se vam muj prispevek nelibi, pouzijte - a nepridavajte nejakou nejapnost
ostatnim se omllouvam za OT
Jen ještě dodám že na sluníčku se moc dobře mašinka nefotí leskne se to podobně jako Pendolino.
http://www.youtube.com/watch?v=hDMcx_YcuSo
Aha, jasně. Už jsem v tom chtěl vidět moc. To víte, je jaro, a já pořád vyhlížím, kdy se budou konečně jízdní doby počítat ne 140 km/h + vata ale 160 km/h + vata...
http://www.szdc.cz/obrazky/mapy/koridory.gif
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.