..: Škoda 109E se začne testovat v zahraničí :..

380.004/Škoda 109E při testech v Hohenau, foto: Škoda TransportationBřeclav — Součástí kontraktu na dodání 20 strojů Škoda 109E pro České dráhy je i schválení pro provoz v okolních státech – na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku. Zatímco zkušební jízdy v osobní dopravě v tuzemsku bez vážnějších komplikací probíhají již několik měsíců, zahraniční testy Škodovku teprve čekají. První zemí, kam se stroje řady 380 podívají, bude Rakousko. V minulém týdnu stroj 380.004 podstoupil dvoudenní úvodní jízdy severně od Vídně, které byly zaměřené na ověření způsobilosti k jízdě na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle předběžných zpráv od jižních sousedů byly verifikační jízdy úspěšné, a po jejich oficiálním potvrzení může Škoda začít s procesem schvalování třistaosmdesátek v Rakousku.

Úvodní jízdy proběhly 15. a 16. března z Břeclavi až po Gänsendorf na trati Břeclav – Vídeň. Ověřovala se zejména elektromagnetická kompatibilita stroje s traťovým zabezpečovacím zařízením, vlakový zabezpečovač, brzdy a sběrač. Tyto zkoušky podle Škody Transportation proběhly dobře, a tak výrobce do tří týdnů očekává certifikát schvalovacího odboru ÖBB, na jehož základě bude naplánován harmonogram hlavních zkoušek v Rakousku. Proces homologace, rozdělený do čtyř částí, si vyžádá nasazení tří strojů 109E ze série určené pro České dráhy – s největší pravděpodobností 380.006, 017 a 018. Harmonogram pro další země podle výrobce zatím není stanoven.

Třetí třistaosmdesátka na vlacích ČD

Do schvalovacích jízd v běžném provozu zasáhne také další z vyrobených lokomotiv – 380.005. Ta v pátek 18. března odvezla vlak Ex 147 Hukvaldy z Prahy do Bohumína a následně byla předána k dalšímu nasazení na vlacích ČD, především na vybrané vlaky IC/EC mezi Bohumínem a Břeclaví. Díky nasazení lokomotiv řady 380 bude po několika letech opět možné cestovat na II. tranzitním koridoru rychlostí 160 km/h.

Zdroj: EBFÖ, Škoda Transportation, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , kaňas | 22.3.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Moravskoslezský Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
24.03.2011 (14:13)  
JP: samozřejmě sledoval.....
ale přesto tu ještě na podzim několik lidí vystupovalo s nazorem, že škoda neumí vyrobit loko tak aby s ní nebyly problémy, teď jsem jen napsal ujištění, že opravdu problémy plynou jen z infrastruktury, druhým příspěvkem jsem spíše narážel na skutečnost, že se mi nelíbí způsob jakým to Dusanh prezentoval
24.03.2011 (13:15)  
Tak mě napadá, byl tu někdy stav, že česká loko byla schválena na celou síť DB/ÖBB, ale v ČR jen vybrané tratě? Jestli toto nastane, bude to nepěkná vizitka české infrastruktury a průmyslu, že moderní HV v zemi výroby nemůže být využita na celé síti.
24.03.2011 (12:16)  
/OT
Karel Kovářík) No já se slušně připojuji k dotazu Dusanh – copak jste v posledních 5 letech nesledoval, v které zemi jsou problémy s EMC a KO, a kde naopak ne. Já tam to Rakousko ne a ne najít.
OT/
registrovaný uživatel Kakov 
24.03.2011 (11:41)  
dusanh,: vy zas mate jednou duchaplnou pripominku, ste se asi dival na vernoevku ze?? kdyz si myslite ze se da jet na mars :-D

jestli se vam muj prispevek nelibi, pouzijte - a nepridavajte nejakou nejapnost

ostatnim se omllouvam za OT
registrovaný uživatel karel.f  mail  
23.03.2011 (18:12)  
Dnes pendlovala na trati Břeclav - Bohumín loko 380 008.
registrovaný uživatel Dusanh 
23.03.2011 (13:38)  
KK: vy jste se právě vrátil z Marsu nebo kde jste byl posledních asi 5 let? 8-/
registrovaný uživatel Kakov 
23.03.2011 (12:11)  
ale zatím uspesny uvod v rakousku napovida (byt se muzou nejake problemy teprv ukazat), ze zakopany pes v omezenich u nas je predevsim v zastarale infrastrukture asi si budeme muset vybrat, jestli chceme moderni vozidla nebo neinvestovat do infrastruktury......
registrovaný uživatel karel.f  mail  
23.03.2011 (10:03)  
Testovací jízdy z Bohumína do Bčeclavi trochu sleduji. Krátké video z nedělního posunu v Bohumíně a příjezdu a odjezdu EC 137 Moravia v Ostravě Svinově.
Jen ještě dodám že na sluníčku se moc dobře mašinka nefotí leskne se to podobně jako Pendolino.

http://www.youtube.com/watch?v=hDMcx_YcuSo
registrovaný uživatel tarten 
22.03.2011 (23:24)  
Josef Petrák:
Aha, jasně. Už jsem v tom chtěl vidět moc. To víte, je jaro, a já pořád vyhlížím, kdy se budou konečně jízdní doby počítat ne 140 km/h + vata ale 160 km/h + vata...
22.03.2011 (23:03)  
bugear) Jasně, koridory se překrývají. ;) Fakticky ale tyhle vlaky jedou po III. koridoru, který s II. koridorem má společný úsek Česká Třebová – Bohumín, ale co ten úsek Přerov – Břeclav. Tam se jelo 160 naposledy asi s railjetem.

http://www.szdc.cz/obrazky/mapy/koridory.gif
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko