Praha — Dopravce České dráhy stále hledá nové způsoby propagace a distribuce pro svou zákaznickou věrnostní kartu In–karta/Rail+. Jestliže v minulých dvou letech bylo možné nakupovat mimo nádraží různé druhy jízdenek ČD, tak letos půjde netradiční cestou získat právě tuto kartu. Partnerem se stal řetězec supermarketů LIDL, který také jako první nabídl jízdenky ČD Net. V obchodem nezískáte kartu přímo, ale poukaz na pořízení In–karty s tarifem IN 25 na rok za sníženou cenu 419 korun namísto 550 korun. Prodejní akce probíhá od 3. února do 26. března 2011.
Nalákat nás může ještě bonus v podobě soutěže o deset Kilometrických bank. Deset zákazníků, kteří si pořídí In-kartu/Rail+ prostřednictvím řetězce supermarketů Lidl a co nejpřesněji zodpoví soutěžní otázku, vyhraje právě Kilometrickou banku ČD. Soutěžní otázka je tipovací - kolik Kilometrických bank se prodá v celé síti ČD za únor a březen letošního roku. A aby soutěž byla i pro nezasvěcené, nabízí dopravce nápovědu v podobě počtu prodaných KMB za stejné měsíce minulého roku – bylo jich 5229.
LIDL byl prvním řetězcem, který získal exkluzivní možnost prodávat tarifní nabídky ČD. V minulém roce ale začal boom, kdy se vedle něj přidaly Globus, PONT, Kaufland a některé další distribuční řetězce. V nabídce byly poukazy na jednotlivé jízdy i síťové doklady ČD Net. In–karta se nabízí mimo nádraží poprvé a je otázka, jak moc se její prodej touto formou podpoří.
Zdroj: České dráhy – In–karta v supermarketech LIDL, České dráhy – tarif IN 25
Mně je spíše nejasné, proč ČD svoji spolupráci nezaměřily na Českou poštu, třeba i z opačného pohledu. V řadě obcí by mohlo nádraží, resp. pokladna sloužit jako ta "poštovna", kde by občané mohli podávat nebo vyzvedávat zásilky, pokud je provozování samostatné pošty nerentabilní. Furt lepší než to nabízet obchodníkům nebo chtít po obecních úřadech.
Nebo třeba jen využít opuštěných nádražních místností pro poštu, která by mohla opustit dosavadní objekt.
Body? Jaké body? Sleva 6 % je samozřejmě zajímavá věc, ale o nějakých bodech nevím.
A sleva 6% za ně může být docela zajímavá. Třeba si vemte dvojici lidí z většího města, kteří když už někam vlakem jedou, jedou vždy spolu a nechtějí/nemohou hrát loterii o SporoTikety. Pak je pro ně vlastně prázdná In-karta (za 100 Kč na 3 roky) jediná vhodná nabídka :-)
Jenže SA jde cestou nabídky bezplatného kafe (je to sice jen automat, ale ujde to), filmu a wifiny. U ČD si za kafe musím zaplatit, či za crosánek více jak u SA. Hádejte, co spíš využije cestující, pokud mu na jeho trase jezdí současně vlak i SA.
Pokud bych měl však srovnat kreditovku SA a BahnCard DB (uznávám, že jde o neobvyklé srovnání, ale proč ne), tak SA má u mne body za bezplatné a rychlé pořízení, DB si mne však získává svou ProbeBahnCard za 25 € na 4 měsíce se slevou 25 % z jízdného. A sbírat body za projeté jízdy a získat pak prémie, respektive "Der Status für Vielfahrer", což umožňuje další výhody, se mi také zamlouvá.
A nejen přes Lidl, ale teď jsou opravdu časté reklamy na In-kartu, že jezdit vlakem bez In-karty je jako odklízet sníh lžičkou.
Co na tom, že během tří let se mohou změnit podmínky, kvůli kterým někdo pořizoval In-kartu.
No já když jsem si to spočítal, tak zpáteční Brno-Ramzová přes Ol. je za 468. Jednosměrná přes ČT a nazpátek přes Ol je dohromady za 476. A to ještě nikdy nevím odkud přesně se budu vracet, protože jako vyznavač bílé stopy se někdy vracím z Ostružné, nebo s Branné.
Téoz:
Jo to bude lepší. Díky za tip.
Tak to jistě, ale "vlakaři" vědí, kde je nádraží, vědí, kde je tam pokladna a celý prodej jízdenek v Lidlu pak ztrácí pro tuto cílovou skupinu úplně smysl... Stačí vyhlásit časově omezenou slevu na jakýkoli produkt (zde In-Karta na jeden rok) a prodávat v rámci pokladen ČD - není vůbec potřeba do toho zatahovat externí prodejce.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.