Sokolovsko - Další z tratí navržených ke zrušení, trať Loket předměstí - Krásný Jez, pravděpodobně zrušena nebude. Navrhovatel zrušení, Správa železniční dopravní cesty, totiž požádal Ministerstvo dopravy o přerušení správního řízení v této věci. Mluvčí SŽDC to zdůvodňuje "novými skutečnostmi", které se objevily. V první řadě se jedná o zájem města Horní Slavkov a Karlovarského kraje o provozování osobní dopravy, navíc je zde zájem i o dopravu nákladní, a to ze strany výrobce železničních vozů a lokomotiv Legios, ale údajně i dalších firem menšího významu.
Co však situaci vážně komplikuje je technický stav celé tratě, která je po letech bez pravidelného provozu ve velmi špatném technickém stavu, který se stále zhoršuje. Již nyní se náklady na obnovu odhadují na 250 milionů korun, pokud by se uvažovalo pouze o úseku Loket - Horní Slavkov, pak by to bylo asi 150 milionů. SŽDC nyní věc analyzuje a rozhodnutí chce vydat nejpozději v květnu letošního roku. Připomeňme, že je to další trať, kde ke zrušení zatím nedošlo.
Počátkem ledna Ministerstvo dopravy přerušilo řízení o zrušení tratě Aš - Aš st. hr. (- Selb) a již dříve také u tratí Královec - Žacléř, Račiněves - Libochovice či Moravské Budějovice - Jemnice, kde SŽDC hodlá tratě převést do rukou soukromých vlastníků, kteří se zde přihlásili. U tratě Královec - Žacléř je zájemců dokonce více. Na svůj osud však ještě čeká trať Čejč - Uhřice u Kyjova, kde bylo řízení pouze pozastaveno a kde v současné době SŽDC prověřuje zájem Moravských naftových dolů o provoz cisternových vlaků s ropou. I pro první letošní zrušenou trať Bruntál - Malá Morávka ještě existuje naděje, proti rozhodnutí byl totiž podán rozklad (tj. odvolání), a nyní se čeká na jeho vyřízení.
Zdroj: ŽelPage, ČT24
Podle mého návratnost tam určitě je. A osobní doprava si taky najde své cestující. Na trati KV - ML se po nástupu Viamontu s RS výrazně zkrátila jízdní doba... Před tím jezdila RN a ta to samozřejmě na náročné trati nestíhala... Také na 149 probíhá neustílá oprava infrastruktury a na spoustě úseků to již jede jako na koridoru (myslím tichá jízda...) Viamont se snaží.
Ostatní nechť se podívají na grafikon tratě 149. Tam totiž v době taktu (v sedle) křižují v Krásném Jezu a tedy na tuto méně osídlenou stranu není co vymýšlet - jen přijet do taktového uzlu.
pokud si spočítáte jen úsporu na dávkách v nezaměstnanosti, na sociální dávky, tak podle průměrných částek se jedná ročně minimálně o úsporu 30 - 40 milionů korun, takže jen z toho se trať zaplatí za 4 - 5 let, takže by to klidně mohlo financovat ministerstvo práce a sociálních věcí. Taková návratnost se jen tak nevidí, u silnic už vůbec ne. Dáe tržby, úspory na investicích a v údržb ě silnic, vždyť jen opotřebení z tak silné nákladní dopravy je opéět v řádech desítek milionů ročně a zanedbat nelze ani vliv na zdraví lidí atd.
Takže o efektivnosti se nedá pochybovat, obdobně jako u jiných tratí a u žeeznice celkem. jen je potřeba skutečně objektivně počítat a brát v úvahu všechny souvislosti. jenže to by nánm tady mnoho mafiánů zchudlo a to přeci nejde.
KVdn-Johan: - docela fajn, Němci jezdí, Češi taky
KVdn-ML - trať v dobrém stavu, rychlé vlaky, lidi jezdí
Kraslice - taky jakžtakž..
Vejprty - tam prostě nikdo nepojede, nic tam není .. vlak tam fakt nemá význam.. Bohužel. Ta trať tam byla, jak píšeš, dělaná na něco jinýho. Dokud se budou vrážet prachy do takovejch tratí, tak to bude na horním nádraží ve Varech vypadat tak jak to vypadá. A na celý český železnici jakbysmet.
Naprostý souhlas. Když se to povedlo do Kraslic, tak proč ne na této trati a možná i dalších. Stát o malé věci nestojí, toho zajímají jen miliardové, a hlavně, pokud ještě nějaká zbude na něco "dalšího". FRK
Jsem upřímně zvědav, podle jakých kritérií bude rozhodovat SŽDC
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.