..: U Vodňan se srazil osobní a nákladní vlak :..

Nehoda 814.065 na Os 18003 v žst. Vodňany (2.2.2011), foto: Drážní inspekce ČRVodňany — Dne 2. února 2010 v 8.14 ráno se ve Vodňanech u železničního přejezdu při výjezdu ze stanice Vodňany ve směru na Číčenice srazil osobní vlak Os 18003 dopravce České dráhy jedoucí z Volar do Číčenic s krátkým manipulačním vlakem dopravce ČD Cargo, vedeným strojem 751.316-1. Na osobním vlaku byla nasazena jednotka Regionova s motorovým vozem 814.065-9, který je také nejvíce poškozen.

Na místě nehody je hlášeno 20 zraněných, z toho jsou tři zranění těžká. 9 lidí bylo převezeno do nemocnice v Českých Budějovicích, převážně s poraněními hrudníku a končetin. Jedna z cestujících, starší paní, svým zraněním na místě podlehla. Na místě zasahují hasiči z Vodňan i Strakonic (některé z cestujících museli z vagonu vynést na nosítkách a kolečkových křeslech) a nejméně šest vozů rychlé záchranné služby. Provoz na trati je přerušen; osobní vlaky jsou v úseku Bavorov – Vodňany – Číčenice vedeny náhradní autobusovou dopravou. Vyšetřování mimořádné události je v začátcích. Po nárazu zůstaly vlaky od sebe vzdálené téměř 50 m, první vůz soupravy osobního vlaku vykolejil a má poničenou přední část.

Podle prvních výsledků šetření za nehodu asi může strojvedoucí osobního vlaku. Podle informací, které ČTK poskytl mluvčí ČD Cargo Roman Jandík, vyjel osobní vlak z vodňanského nádraží dříve, než měl. ČD Cargo manipulovalo v protisměru jízdy osobního vlaku s nákladními vozy, které měly do odjezdu osobního vlaku vjet na vedlejší kolej. K tomu ale už nedošlo. Když strojvedoucí manipulačního vlaku uviděl, že proti němu jede osobní vlak, okamžitě zareagoval — zařadil zpětný chod a couval. Náraz sice neodvrátil, ale výrazně potlačil sílu nárazu. Také díky tomu vyvázl bez zranění, jeho kolega byl zraněn lehce.

Prvotní odhad škod, jak jej prezentuje Drážní inspekce, přesahuje 5 milionů korun. 5 milionů je škoda na soupravě regionova, 250 tisíc na majetku ČD Cargo a SŽDC bude muset vynaložit na opravu tratě minimálně 10 tisíc korun.

Na webovských stránkách Hasičského záchranného sboru se můžete podívat na fotografie z místa železniční nehody.

V 15:14 byly z kolejí odstraněny z dopravní cesty poslední následky nehody a od 17:00 je plně obnovena doprava na trati - informoval ČTK mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Již 2. září 2007 jsme přinášeli neradostnou zprávu o tom, že se u Vodňan srazily dva osobní vlaky.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy, ČTK


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 2.2.2011 (10:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
02.02.2011 (12:17)  
Řada dnešních souprav má funkční vlakový rozhlas. Zabýval se někdy někdo otázkou, že by měl strojvedoucí možnost upozornit před nárazem cestující, že se blíží srážka? Např. "vnitřní sirénou"(nepředpokládám, že by měl čas na rozmluvy), co by reagovala např. na náhlý extrémní tlak v brzdách?
Stačí 10 vteřin a myslím, že lidé si mohou sednout proti směru nebo se alespoň stihnou chytit. Nemuseli by pak být mrtví...
registrovaný uživatel kilian  mail  
02.02.2011 (12:09)  
Neználek : Máte fakt výstižný nick .O jakém posunu tu plácáte? 88850 jel normálně jako vlak z Číčenic do Vodňan,lokomotiva tuším 751 316. Tak proč do toho mícháte Cargo,potažmo když fíra ze "zamráči" se snažil ještě couvat?
02.02.2011 (11:52)  
Mn odjel z Číčenic v 8:13, Os 18003 z Bavorova v 8:10 (zpožděný asi 9 min), ve Vodňanech mělo být křižování. Nechápu, jaký urgentní posun se měl provádět proti jízdě Os vlaku! Předpis D3 sice neznám, ale zaměstnanci Carga asi úplně bez viny nebudou ...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
02.02.2011 (11:37)  
Ninja: To je právě dobře, zafungovaly deformační zóny, díky nim to s velkou pravděpodobností vydržel hlavní rám a oprava vyjde na řádově menší peníze.
registrovaný uživatel kilian  mail  
02.02.2011 (11:35)  
Big Dye: Co se ale "stihlo" s předstihem,je zrušení výpravčích ve Vodňanech,které mělo být původně až po spuštění Radiobloku. A ten mluvka z Carga (Jandík) -to je blábol jak vyšitý- viz posun na tratích D 3 a jeho ukončení.Stačí si přečíst předpis a nemohl by takovou hnápotinu uvést do médií.
registrovaný uživatel Ninja  mail  
02.02.2011 (11:31)  
Podle té fotky na iDnesu má regionova svoje nárazníky zaražené bůh ví kde v sobě... Zajímalo by mě, v jaké rychlosti se vlaky srazily, když ten nákladní údajně začal couvat. Zdá se mi, že řada 814 toho moc nevydrží.
02.02.2011 (11:13)  
BigDye) To je potom stejná smůla jako při té nehodě v Německu. Tam měli začít modernizovat za cca. 2 měsíce...
registrovaný uživatel BigDye 
02.02.2011 (11:12)  
Na trati 197 se připravuje instalace radiobloku, viz zde: http://www.azd.cz/home/detail-novinky/article/399/ . Bohužel se to o pár měsíců nestihlo...
registrovaný uživatel LamRis 
02.02.2011 (11:10)  
Eeeeeeda: Tak jestli mate pravdu, tak na iDnes je opet blud
Podle místních lidí není zdejší trať nebezpečná a podobné neštěstí tu lidé nepamatují.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/srazku-vlaku-ve-vodnanech-neprezila-starsi-zena-dvacet-lidi-je-zraneno-1m4-/krimi.asp?c=A110202_090411_budejovice-zpravy_pp
registrovaný uživatel Eeeeeeda  mail  
02.02.2011 (11:00)  
Před třemi roky to byl dokonce ten samý vlak, srazily se Os 18003 s Os 18032 (13 zraněných). A už tehdy to nebyla první událost na trati 197, v roce 2004 se srazily Os 18008 a Os 18035 (2 mrtví, 33 zraněných).

Bohužel, mám obavy, že jediným opatřením za strany dopravce / provozovatele dráhy bude vydání tzv. poučného listu.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko