..: U Vodňan se srazil osobní a nákladní vlak :..

Nehoda 814.065 na Os 18003 v žst. Vodňany (2.2.2011), foto: Drážní inspekce ČRVodňany — Dne 2. února 2010 v 8.14 ráno se ve Vodňanech u železničního přejezdu při výjezdu ze stanice Vodňany ve směru na Číčenice srazil osobní vlak Os 18003 dopravce České dráhy jedoucí z Volar do Číčenic s krátkým manipulačním vlakem dopravce ČD Cargo, vedeným strojem 751.316-1. Na osobním vlaku byla nasazena jednotka Regionova s motorovým vozem 814.065-9, který je také nejvíce poškozen.

Na místě nehody je hlášeno 20 zraněných, z toho jsou tři zranění těžká. 9 lidí bylo převezeno do nemocnice v Českých Budějovicích, převážně s poraněními hrudníku a končetin. Jedna z cestujících, starší paní, svým zraněním na místě podlehla. Na místě zasahují hasiči z Vodňan i Strakonic (některé z cestujících museli z vagonu vynést na nosítkách a kolečkových křeslech) a nejméně šest vozů rychlé záchranné služby. Provoz na trati je přerušen; osobní vlaky jsou v úseku Bavorov – Vodňany – Číčenice vedeny náhradní autobusovou dopravou. Vyšetřování mimořádné události je v začátcích. Po nárazu zůstaly vlaky od sebe vzdálené téměř 50 m, první vůz soupravy osobního vlaku vykolejil a má poničenou přední část.

Podle prvních výsledků šetření za nehodu asi může strojvedoucí osobního vlaku. Podle informací, které ČTK poskytl mluvčí ČD Cargo Roman Jandík, vyjel osobní vlak z vodňanského nádraží dříve, než měl. ČD Cargo manipulovalo v protisměru jízdy osobního vlaku s nákladními vozy, které měly do odjezdu osobního vlaku vjet na vedlejší kolej. K tomu ale už nedošlo. Když strojvedoucí manipulačního vlaku uviděl, že proti němu jede osobní vlak, okamžitě zareagoval — zařadil zpětný chod a couval. Náraz sice neodvrátil, ale výrazně potlačil sílu nárazu. Také díky tomu vyvázl bez zranění, jeho kolega byl zraněn lehce.

Prvotní odhad škod, jak jej prezentuje Drážní inspekce, přesahuje 5 milionů korun. 5 milionů je škoda na soupravě regionova, 250 tisíc na majetku ČD Cargo a SŽDC bude muset vynaložit na opravu tratě minimálně 10 tisíc korun.

Na webovských stránkách Hasičského záchranného sboru se můžete podívat na fotografie z místa železniční nehody.

V 15:14 byly z kolejí odstraněny z dopravní cesty poslední následky nehody a od 17:00 je plně obnovena doprava na trati - informoval ČTK mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Již 2. září 2007 jsme přinášeli neradostnou zprávu o tom, že se u Vodňan srazily dva osobní vlaky.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy, ČTK


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 2.2.2011 (10:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
02.02.2011 (14:39)  
Pavel Z, Jaroslav Koller: Ona to není zas tak scestná myšlenka. Když budu stát a vejrat z okýnka nebo budu na cestě k hajzlíkům, tak mi stačí dvě vteřiny na to abych zareagoval a hrcnul si na nejbližší volné sedadlo, nebo aspoň na zem. porád lepší, než po nárazu plachtit vozem vstříc skleněným dveřím...
02.02.2011 (14:33)  
Nejsem zabezpečovák a ponechám tak stranou debatu o (ne)dostatečném zabezpečení proti selhání lidského faktoru. Tak či onak, na "normový stav" v této i jiné oblasti drah počkáme nejméně desítky let.

Zaměřím se na lidský faktor.
Strojvedoucí musí kromě své běžné činnosti na tratích D3 často plnit navíc funkci průvodčího a výhybkáře.

Ten prodej "trhacích" jízdenek na lokálkách bych v určitých případech, kdy to v místním kontextu dává smysl, ještě pochopil - za předpokladu kvalitního proškolení a odpovídajícího zázemí.

Házení výhybek a telefonování z dopravní kanceláře strojvedoucím rozhodně nelze označit za vyhovující stav. Když už není zbytí, ať to dělá vlakoš. Ten se nemusí soustředit na trať celou dobu jízdy.

Strojvedoucí také musí vyplňovat řadu evidenčních lejster.
Jediné, které má smysl, je formulář na "bonzování" zpoždění ze strany řízení provozu.
Ostatní je evidováno paralelně administrativními pracovníky.

Toto rozšíření činností strojvedoucího podle mě může mít (vyššími nároky na pozornost) nepřímý vliv na bezpečnost provozu, potažmo cestujících.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
02.02.2011 (14:22)  
ČD Cargo manipulovalo v protisměru jízdy osobního vlaku s nákladními vozy, které měly do odjezdu osobního vlaku vjet na vedlejší kolej.
Tohle vypadá jako typická chyba v překladu. Myslím si, že to byla normální jízda manipulačního vlaku, případně se tím manipulováním myslí to, že se snažil začít couvat.
LamRis, kilian: Nevěřte novinářům, obzvlášť ne na slovo! Stačilo sledovat od rána informace o této nehodě, abyste si mohli udělat obrázek, jaké nesmysly a rozporné informace se dají šířit…
registrovaný uživatel thingie  mail  
02.02.2011 (14:07)  
NIcKON: To je otázka, jestli je to dobře. Hlavní rám se klidně mohl zdeformovat a zničit, kdyby lépe pohltil náraz a lépe uchránil cestující od průletu vozem ve stylu hrášek v plechovce. To není lokomotiva pro nákladní vlaky, ale laciný motoráček, sešrotuje se a koupí nový, což.
02.02.2011 (13:09)  
Pravda: Na tom něco je, přiznám se, že mě to nenapadlo, ale reakce lidí by udělaly možná ještě více škody než užitku..
02.02.2011 (12:54)  
Jaroslav Koller: Např. "vnitřní sirénou"(

Aha, takže v tu chvíli by všichni začali zmatkovat a různě vstávat ze sedaček, takže náraz by je zastihl v té nejblbější pozici. Pomíjím to, že by vůbec věděli co mají při rozeznění takové sirény dělat. Kdyby tam nebyli ti zranění a ta mrtvá paní, tak bych toto označil jako vtip dne. :-(
02.02.2011 (12:52)  
tezko hodnotit do vysetreni, ale to ze s tim nakladakem stihl zacit couvat a s regiosukem ani nedobrzdil je divny ... to tam spal?
registrovaný uživatel btv 
02.02.2011 (12:46)  
Loki: kdo má větší brzdící procenta, tak zastaví dřív a může dříve změnit směr jízdy.
registrovaný uživatel btv 
02.02.2011 (12:26)  
Je divné, že strojvedoucí nákladního vlaku blížící se nehodu uviděl a začal couvat. Zatímco strojvedoucí osobního vlaku nebezpečí neviděl a nezastavil. Nebo že by měl nákladní vlak větší brzdící procenta?
02.02.2011 (12:18)  
Omlouvám se, vycházel jsem z prvních informací, že nehoda se stala mezi Bavorovem a Vodňany. Takhle je všechno trochu jinak, než jsem napsal. Sypu si popel na hlavu a nic už plácat nebudu.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko