..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
25.01.2011 (11:45)  
Asi jsem to neformuloval zrovna stastne - myslenka byla proste ta, ze zatimco stejnosmerna pulka republiky je (= bude po dodani tohoto) zrejme primestskymi jednotkami nasycena, u stridave vlastne deficit neustale narusta a je resen zcela nekoncepcne (dalo by se rict, ze dokonce antikoncepcne :-D) pomoci motorovych vlaku nebo v rezii Eso/Plechac+3xBdt.

Tim padem zde je stale dost prostoru pro jednotku, ktera klidne muze vychazet ze soucasneho esusu - lepe receno, nevidim nic negativniho na tom, kdyby to byla o dalsich par kroku dopredu posunuta varianta urcena pro Slovensko.

A jak uz tu nekdo zminil, je proste nutne se poucit z drivejsich chyb - a je otazka, zda treba soucasne velmi kritizovane plosne presviceni interieru bylo vubec nekdy vytykano vyrobci ve snaze udelat pristi radu lepe. A je samosebou take otazkou, zda se vubec informace o nekterych ne zcela vyhovujicich reseni esusu dostane skrz ridici strukturu CD od zbrblajicich cestujicich k cloveku, co ma na starosti specifikaci vlastnosti vozidel pri vyhlasovani vyberovych rizeni.

Takze se vratim k puvodni vete takze kez by posledni nebyly ... lepsi by asi bylo to nahradit vetou kez by se nejednalo o posledni dodane primestske jednotky na nasich kolejich
registrovaný uživatel tarten 
25.01.2011 (11:19)  
Sim: Koneckoncu, dvousystemove esusy tu stale nemame ... takze kez by posledni nebyly.

Takhle bych tedy to rozhodně neformuloval.
Jistě by byly potřebné střídavé, nebo lépe dvousystémové jednotky. Určitě by na ně mělo být vypsáno výběrové řízení a doufejme, že to vyhraje nějaká (ještě) modernější a spolehlivější jednotka než ešus ve stávající formě.
25.01.2011 (11:13)  
Já si myslím, že po 50 kusech měla být v konstrukci 471 provedena změna, vycházející z již zjištěných problémů.
Také byly v minulosti v týdeníku Českých drah-Železničář slibovány dvoutrakční soupravy složené z pěti dílů pro tratě s velkou frekvencí cestujících. Mám ten dojem že na Benešov, ale přesně si to už nepamatuji.
FRK
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
25.01.2011 (10:20)  
Jenže ono to, že jezdily solo během kalamity, bylo způsobeno hlavně převedením na jiné výkony. Např. do Strančic normálně nejezdí a během kalamity ano. A převedení na jiné výkony bylo způsobeno velkým množstvím porouchaných jednotek ř. 451/2... U nich navál sníh do motorů a ty vyhořely. Další problém u nich byl zamrzající dveře. Hodně jich nešlo otevírat vůbec, další šly otevřít jen zhruba z 1/3. Jediné štěstí u mne bylo, že jsem hubený a tudíž jsem se pro vypravení vlaku protáhl. Horší to měli ti objemnější.
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (10:00)  
Spíš by to chtělo objednat od jiného výrobce... No doufejme, že jsou doopravdy poslední, protože jejich spolehlivost je špatná od začátku.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
25.01.2011 (9:54)  
Přece nebude Bernard hanět vlastní výrobky :-)
Sim > Dobrý a souhlas :-) Jen ten nákup dalších, byť třeba odvozených jednotek, už raději ne. Asi by to chtělo už novou generaci.
registrovaný uživatel PepaN 
25.01.2011 (9:16)  
Přesně. Jezdím tam jako vlakvedoucí a ten stav byl katastrofální. Hlavně prasklé nádrže WC a jejich nefunkčnost, někdy nebylo ani jedno WC na soupravu v pořádku...
registrovaný uživatel JB 
25.01.2011 (7:30)  
Sim: Zrovna jednotka je odstavena už asi rok:-) ale jinak souhlas; jak pan Bernard vysvětluje, proč asi týden jezdily všechny vlaky na Kolín sólo a od Nymburka se v Poříčanech u všech vlaků přestupovalo?
registrovaný uživatel Sim 
25.01.2011 (7:21)  
Hmm, jednotka mozna odstavena nebyla, zato od dvojky vejs jich muselo stat tolik, ze se jezdilo dlouhodobe jezdilo solo misto ve dvojicich.

Btw, chapu, ze v tuhle chvili je to nejcerstvejsi objednavka slonu a ze nyni CD neplanuji dalsi nakup... ale ze bych mel jistotu, ze jsou skutecne posledni, to opravdu ne.

Koneckoncu, dvousystemove esusy tu stale nemame ... takze kez by posledni nebyly.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko