..: Tři ohrožené lokálky zatím nezrušeny :..

M 262.0209, Bělušice - Sinutec, 5. 6. 2010, foto: Chary Praha — V závěru loňského roku rozbouřila zdejší vody informace, že Ministerstvo dopravy zahájilo z podnětu Správy železniční dopravní cesty řízení o rušení sedmi lokálních tratí. Dnes můžeme hovořit o malém úspěchu pro zájemce o zachování provozu na těchto tratích. Drážní úřad nevyhověl podání navrhovatele a odmítl formálně zastavit dopravu na třech tratích: z Mostu do Lovosic, z Čelákovic do Mochova a z Bošic do Bečvár. Podle Drážního úřadu není možno formálně zastavit dopravu na tratích, na kterých se počítá alespoň se sezónním provozem. Toto rozhodnutí poněkud zaskočilo SŽDC. Drážní úřad totiž respektuje tu skutečnost, že i když na tratích není pravidelný denní provoz, kdokoli se na ně může po splnění určitých podmínek vydat. Pouze sezónní provoz není tedy důvodem k zastavení dopravy. Tratě jsou zahrnuty v Prohlášení o dráze pro grafikon 2010/2011 a tudíž musí být ze zákona dostupné k provozu.

Mluvčí SŽDC Pavel Halla komentoval rozhodnutí Drážního úřadu: „Žádné z těch rozhodnutí není pravomocné, s největší pravděpodobností se proti nim odvoláme. Náš záměr je správný a má oporu v legislativě,“ a věří, že Ministerstvo dopravy, které je v dané záležitosti odvolacím orgánem, jim vyhoví. Faktem je, že Správě železniční dopravní cesty jdou spolupůsobící instituce a firmy „vstříc“ — některé krajské úřady zrušily objednávku osobní dopravy ve veřejném zájmu a nebo ji na daných lokálkách vůbec neobjednaly, ČD Cargo se stáhlo z lokálek ohrožených zrušením… Nechme se tedy překvapit, jak celá záležitost dopadne a kdo oporu v zákoně skutečně má.

Zatím je rozhodnuto o zrušení tratě Bruntál – Malá Morávka. Zde už se jen čeká na nabytí právní moci rozhodnutí.

Zdroj: ČT 24


Vlad Poslat mail autorovi | 12.1.2011 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rundlik  mail  
14.01.2011 (23:09)  
Jen rušte,rušte,zatím máte co.Jsem zvědav,až vše zrušíte,kdo vás bude živit.Patříte na dlažbu.
registrovaný uživatel MIRO  mail  
14.01.2011 (21:53)  
To je sice pravda, pokud pojede na vlastní podnikatelské riziko. Ale pokud si budu u něj něco objednávat a platit, mohu si "poroučet".
registrovaný uživatel Kakov 
14.01.2011 (21:24)  
MIRO: nakonfigurovat?? to by nesmel byt kapitalismus, podnikatel se podiva, kolik sedadel je razeni "komfort" kolik v "tourist" a hadejte co si vybere :-(
registrovaný uživatel MIRO  mail  
14.01.2011 (15:21)  
Ano, souhlas... to je státní dopravní koncepce. Stát by si měl už konečně po těch letech ujasnit, co a jak chce aby kde fungovalo. Pro větší počet cestujících jednoznačně kolejová doprava, jinde jsou vhodnější autobusy. Na základě této koncepce by dostalo SŽDC dané tratě do zpravování, mělo by umět transparentně prokázat náklady/výdělky/ztráty, toto vložit do jednoduché rovnice a výsledek vyúčtovat s objednatelem této služby - tedy státem. Jak prosté... Není myslím ani nereálné, aby určité tratě pro stát zpravoval i někdo jiný než SŽDC.
S autobusy máte pravdu, je to jiné pohodlí než ve vlaku, ale dneska není problém si autobus nakonfigurovat individuálně a výrobce vám tam namontuje klidně postel s nebesy:-)
registrovaný uživatel bimbo 
14.01.2011 (14:08)  
Jo omlouvám se. Protivec-Bochov. Tak tam můžu potvrdit, že vagony se dřevem byly ještě vloni koncem léta, na vlastní oči.
registrovaný uživatel bimbo 
14.01.2011 (14:05)  
A ještě mě nadzvedlo, že SŽDC se bude proti rozhodnutí drážního úřadu odvolávat. SŽDC má od státu na starosti tratě a není to jejich majetek přímo, ale jen ve správě. Tak když si usmyslí, že něco zruší a ne všichni hned souhlasí, tak se nakonec budou dvě státní instituce soudit nebo co? Nehledě na to, že například In karta ČD se kupuje na tři roky, ale během těch tří let se neustále snižuje možnost tu slevu někde použít. Ale to bych oželel, kdybych věděl, že je ta doprava v rukou jiného dopravce, když už to nejde jinak.
registrovaný uživatel bimbo 
14.01.2011 (13:59)  
Mám na mysli samozřejmě trať do Malé Morávky, u které řízení už skončeno.
registrovaný uživatel bimbo 
14.01.2011 (13:53)  
Kdo tady píše, že byla trať bez osobky? Ještě před dvěma lety tam jezdilo 7 párů vlaků o víkendech. Možná by úplně stačilo, kdyby se jezdilo i v pátek, aby ten kdo jede na víkend na hory,mohl ten vlak použít tam i zpět. Nezapomínejte, že konečná stanice je uprostřed lyžařského centra skoro přímo pod sjezdovkama. Někde tady kdysi bylo, že se má stavět trať do Špindlu, tak tady je už hotová a stačí jen aby byl slušný jízdní řád, aby lidi z okolí Brna a Olomouce mohli v pátek po poledni vyrazit. Určitě je příjemnější jet s báglama a lyžema vlakem, než autobusem. Do některých supermoderních autobusů se nevejde ani batůžek a řeší se to tak, že prostě každý zabere dvě místa a ještě uličku.
registrovaný uživatel MIRO  mail  
14.01.2011 (10:38)  
Protivec - Bochov: nevím jak teď, ale v nedávné minulosti se z Bochova vozilo vlakem dřevo.

Mirek1: souhlasím, klidně i zdarma. Pokud chce trať někdo převzít od SŽDC, jedině dobře. Ale samozřejmě komplet, tedy včetně údržby a administrativy. Akorát mám obavu, že až lidem někdo někdy vysvětlí, že v závazku veřejné dopravy (tedy dotované) jim autobus mnohdy poskytne lepší službu (myslím hlavně docházková vzdálenost na zastávky) a ještě k tomu za poloviční cenu oproti vlaku, tak ty vlaky stejně nebudou mít dlouhého trvání, budou-li si muset na sebe vydělat.
Jinak samozřejmě nic proti, chce-li někdo převzít od státu vyčleněnou trať, jsem rozhodně pro.
registrovaný uživatel Kakov 
14.01.2011 (1:39)  
U trati Protivec – Bochov probíhá řízení o změně na vlečku

nevíte nekdo prosím k cemu je tato trat vyuzivana??
kdyz ji existuje tolik let bez osobky (cca. 20) a dokonce ji nikdo nechce rusit
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko