..: Legios General - schválený v ČR, výroba začne na jaře :..

LOSTR Maxima 30CC, foto: Dominik Jaroš Louny — Již na jaře tohoto roku začne v Lounech výroba nové nákladní diesel–hydraulické lokomotivy. O výrobu se postará tamní společnost Legios (s původním názvem LOSTR Louny), která pod názvem General bude vyrábět v licenci společnosti Voith jejich lokomotivu Maxima 30CC. V rámci licence je pak bude nabízet různým dopravcům středoevropského regionu. Společnost Legios bude kromě motorů a hydraulické převodovky zajišťovat všechny díly a zbytek montáže. Již v prvním čtvrtletí letošního roku by měl první stroj procházet zkouškami. První vyrobené lokomotivy nebudou dodávány dopravcům přímo, ale budou v rámci zkušebního provozu jednotlivým zájemcům pronajímány.

V červnu roku 2010 jsme mohli Legios General vidět na ostravském veletrhu Czech Raildays a později také na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích. V nedávné době jezdila pod hlavičkou společnosti Railtransport (RTT) a tahala převážně vyrovnávací kontejnerové vlaky z Prahy do bavorských přístavů. Byla nasazena hlavně z důvodu porovnání s ostatními lokomotivami, které RTT na tyto výkony využívá — Siemens ER20 Hercules a dvojici MaK V100. V rámci zkušebního provozu vozila i běžný kontejnerový NEx do Emmerichu, ale došlo k havárii motoru a tak byl stroj vrácen výrobci a další srovnávací jízdy zrušeny.

Podle vyjádření společnost Railtransport pro ně nemá v současné době nájem nebo koupě lokomotivy Legios General opodstatnění, neboť spotřeba paliva je vyšší, než u provozovaných strojů ER20 a V100 a pořizovací cena je také větší. Nasazení lokomotivy by bylo možné pouze tam, kde by již porovnávané lokomotivy své výkony nezvládly a takový výkon u zmiňované společnosti zatím není.

Legios General - dopravce AWT, foto: K-reportLegios General - Praha, foto: K-reportLegios General - Praha, foto: K-reportVlak společnosti Railtransport, Česká Kubice, 16.11.2010, foto: Pavel MikuleckýVlak společnosti Railtransport, Neubäu, 16.11.2010, foto: Pavel MikuleckýLegios General, Praha-Uhříněves, dopravce Railtransport, foto: Jan Špička
Základní charakteristika lokomotivy Legios General
Délka přes nárazníky23 200 mm
Hmotnost126-135 t
Maximální rychlost120 km/h (možno zvýšit až na 160 km/h)
Objem nádrže10 000 l
Přenos výkonuHydrodynamický
Výkon dieselového motoru2 750 kW
Výkon hydrodynamické brzdy2 500 kW
Minimální poloměr oblouku80 m

Jako hlavní výhody lokomotivy Legios General uvádí výrobce velký jízdní dosah, možnost mezinárodního provozu, vysokou spolehlivost a nízké náklady na údržbu. Lokomotiva je uzpůsobena k zajištění maximální bezpečnosti strojvedoucího a splňuje současné hlukové i emisní limity. Vysoký výkon dodává středně rychloběžný dieselový motor s 12 válci a převodovka TurboSplit se selektivním ovládáním podvozků.

Z informací od výrobce víme, že se zatím jedná s několika zájemci o koupi, před podepsáním smluv však firma nechce zveřejňovat konkrétní informace. Můžeme se tedy jen dohadovat, pod hlavičkou kterých dopravců budou nové lokomotivy jezdit. Nová lokomotiva bude stát od tří do čtyř milionů eur, v závislosti na počtu objednaných kusů a výbavy lokomotivy. Firma Legios je díky nové výrobní hale a modernímu vybavení připravena i na zvýšenou poptávku po nových lokomotivách.

V současné době je již lokomotiva Legios General/Voith Maxima schválena k provozu na síti SŽDC a tak se jí možná v rámci „podpory domácího průmyslu“ dočkáme i u státního dopravce ČD Cargo. Mohl by s ní totiž jezdit i do všech sousedních států, což zatím žádná jiná motorová lokomotiva české výroby neumožňuje.

Maxima 30CC - stanoviště strojvedoucího, foto: Matouš DanielkaVOITH Maxima 40CC, foto: bazala68

Společnost Legios je výrobce železničních vozů, náhradních dílů a nyní i lokomotiv. Vagony z její produkce můžeme potkat v České i Slovenské republice, ve Francii, Německu, Itálii či Švýcarsku. Společnost navázala na dlouhou tradici výroby kolejových vozidel v Lounech, která započala již roku 1872. V současné době firma zaměstnává asi 900 osob a patří tak mezi největší zaměstnavatele regionu.

Zdroj: ČT24, Legios, Railtransport, ŽelPage

 

JiříK. , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 21.2.2011 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
23.02.2011 (1:04)  
SYN) Po tom, co na Slovensku schválil ÚRŽD Traxx i EuroRunner F4 nevím, v čem je problém vyjma české kotliny.
registrovaný uživatel SYN 
23.02.2011 (0:45)  
Co do oblíbenosti dieselů u nezávislých dopravců je třeba uznat že prostě a jednoduše pořízení elektriky která by mohla zajíždět do zhruba stejných států jako může leckterý diesel je věc nanejvýš netriviální, ba naopak dosti obtížná a drahá... prostě (nejen) u nás schválených elektrik není moc, a průnik s množinou schválených v okolních státech je vysloveně bídný. U dieselů je celkem i z čeho vybírat, spotřeba není nijak zvlášť vyšší (zajisté je tu i jistý psychologický moment že "zaplatím jen to co si spotřebuju" protože u dieselu přesně zaplatím co mi ubylo v nádrži, kdežto elektriky mají jakýsi paušál na kterém možná vydělám, možná tratím, záleží jak kdo a jak kdy...
Ale jak bude postupovat standartizace (pomalu, ale snad jistě) a elektrifikace dalších a dalších tratí tak se asi bude i elektrika opět vracet do módy...

K duo brejlovců - pokud to bude vycházet nějak tak že duo (reko) starších mašin má zhruba stejné náklady (tedy poloviční na kus) na pořízení i na provoz jako nová silnější mašina (nebo jen o trošku větší) tak pochopím proč může ta dvojice slabších být zajímavější pro dopravce než jedna velká. Jen tak namátkou zmíním možnost dvojici menších rozpojit a s každou z nich odvézt "půlku vlaku" na jiné koncové místo, dále pak redundanci při provozu (s jednou loko funkční a jednou nefunkční lze ještě pořád někam dojet), při nehodách (možná se nerozbijí obě) i při údržbě (nemusí se odstavit obě naráz, druhá zatím může vozit), taky lepší škálovatelnost (třeba někdy potřebuju 3 násobný výkon menší?) a možná i občas lepší trakci (víc poháněných náprav) a menší zatížení na nápravu...

Jako asi to není jednoznačné kolik přesně která varianta stojí a co se víc hodí z jejich vlastostí, ale určitě někomu vychází diesel líp, a skoro se zdá že takových přibývá...
23.02.2011 (0:11)  
Bighans: nezná, protože má jen sestru, a navíc mladší...:) Jen se mě to trošku dotklo, protože jsem si už už myslel, že jsem zase někde udělal botu já.
22.02.2011 (23:44)  
Honza Beránek: Pardon, místo slova "připravuje" jsem použil slovo "chystá". Byla to faktická poznámka k příspěvku strejcekms. Vidím, že moderní žurnalista nezná bratra;)
22.02.2011 (22:02)  
bighans: pak doporučuju číst dvakrát, protože Rybáček říká, že výroba 30CC se rozjíždí a 40CC teprve připravuje.
22.02.2011 (19:58)  
Jirka Panther- zkuste ten váš silný diesel použít k pohonu něčeho trochu těžšího (třeba toho šukafonu), uvidíte jak vám ta spotřeba poleze pěkně nahoru (pokud to ten motor vůbec rozpohybuje, případně se po chvíli nerozpadne). Ono to totiž není jen o maximálním výkonu- dost záleží, jak dlouho pod tím maximálním výkonem pojedete, při jakých otáčkách dosahujete tohoto výkonu, jaký je maximální kroutící moment vašeho motoru, při jakých otáčkách. Toto určuje výkonostní diagram každého motoru (zde např. Tedom- http://motor.tedom.cz/download/2/689/prospekt-vozidlove-cng-motory-cj.pdf). Vaše srovnání mi připomíná můj dětský věk, kdy jsem se díval do různých aut na rychloměr a myslel si, že ta auta opravdu umí tolik jet.
registrovaný uživatel junkrs 
22.02.2011 (16:36)  
Osobně bych ideální nasazení této mašiny viděl třeba na vozbě uhlí Plzeň-Domažlice-SRN.
22.02.2011 (16:06)  
Prohlédněte si prosím příspěvky od začátku a pochopíte, že jste tak trochu mimo mísu. To není Sergej, i když i ten může po síti SŽDC jezdit. A navíc povolení k provozu uděluje Drážní úřad. FRK
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
22.02.2011 (15:34)  
Mašina je to pěkná, ale musí šíleně ničit svršek, když to má 6 náprav. Divím se, že to SŽDC vůbec pustí na svoji síť :-)
22.02.2011 (15:20)  
AD Flexarista:
Pominu-li ČD-Cargo, tak dopravci je celkem jedno, jakou trakcí převeze náklad z bodu A do bodu B. Pokud možno rychle a bez přepřahů kvůli rozličným trakčním soustavám. Zde je výhoda nezávislé trakce. Dopravci si už nehrají jen na svém písečku, ale podnikají na evropském pískovišti. Například RTT už to dávno pochopilo.
FRK
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko