Praha — Již dříve jsme vás informovali o několika přerušeních provozu pražského metra, konkrétně na linkách A a C z důvodu sanací výhybek ve stanicích Náměstí Míru a I. P. Pavlova, kde probíhala i výměna pražců. Tyto činnosti nebyly poslední, neboť v termínu 28. až 30. září 2012 proběhnou na trati A výlukové práce s úplným přerušením provozu metra. Práce samotné budou probíhat na několika místech zároveň a využije se tak dopravní kapacity pro jízdy služebních vlaků mezi pracovními místy a depem Hostivař. Náhradní doprava bude zajištěna posílením povrchové dopravy, zejména tramvajových linek.
Práce samotné se soustředí na kompletní sanace výhybek ve stanicích Náměstí Míru a Dejvická, dále sanace kolejových betonů v mezistaničním úseku Dejvická - Hradčanská a další průběžné práce spojené i s budoucím napojením úseku V. A do Motola. Již nyní, stejně jako při předchozích dvou výlukách, probíhají nezbytyné přípravné práce na dotčených místech. Konkrétně jde o odklonění VKV dvoulinky, v Dejvicích pak následuje výměna přívodní kolejnice na koleji 2a, demontáž smyček LZA, odpojení a snesení návěstidla u výhybky č.2, stejně jako výměna pražců, atd. Metro bude zastoupeno náhradní tramvajovou linkou X-A v intervalu 5 minut, která bude vyjíždět z Podbaby a kopírovat linku A po stanici Staroměstská a dále přes Národní třídu a Karlovo náměstí pokračovat přes Náměstí Míru a Strašnickou. Změněno po dobu výluky bude vedení i linek tramvají 5, 11, 24 a 36 stejně jako autobusů 111, 125, 196, 223, 263, 266, 329, 364 a 366, které se prodlouží ke stanici Želivského, odkud bude zajištěn přestup na tramvaje. Dle vyjádření dopravního ředitele pražského dopravního podniku Ladislava Urbánka se na výlukových pracích v metru bude podílet zhruba 70 pracovníků a náklady dosahnou 6,1 milionu korun a nebudou poslední.
Zdroje: DPP, ŽelPage
To, že odbočka (vlastně "přímá" :-)) ze SR taky "nikdy nebude" je též trochu rezolutní postoj. Ohledně rozvoje sítě se předem dá vyloučit jen poměrně málo věcí. Kdo třeba před 30 lety tušil o metru v Letňanech či na Černém Mostě (když tam v podstatě nebyla ještě ani ta sídlišťata)?
Bezobslužný obrat se využívá (byť ne neustále), šéf tamtudy jezdí domů, tak občas povídá, jak se zastaví a koukne se na pár obratů. A někdy zas povídá "dnes ne-e, dneska ne" (pfc)
Jinak teda k bezobslužnému obratu (jestli to někoho zajímá) jsem našel jednu zmínku na stránce http://www.mhdcr.biz/metro/zabezpecovaci_zarizeni.htm a to, že se v současnosti provádí ve stanici Dejvická, no a pak na wikipedii http://tinyurl.com/cwmrx26 (respektive tam uvedený zdroj).
Slepá kolej a kolejová spojka na Pražském povstání od začátku sloužily jako nouzová odstavná kolej pro případ výluky, soudruzi tehdá považovali Nuselský most za nejslabší článek trasy.
Stavba dalších spojek na áčku a béčku je reálná, ale až po dokončení železničních alternativ za obě trasy - rychlodráhy na letiště a Nového spojení 2.
Ono by toho bylo potřeba, ale teď nejsou peníze na důležitější věci. Já bych toto téma nechal radši pro koně, ten má větší hlavu.
Ondruch, ono nezáleží jen na LZA, ale také co umí staniční zabezpečovací zařízení.
Jediná zvláštnost je opravdu ta Strašnická, která byla plánována jako rozvětvení linky A. Nicméně zatím jsem všude našel, že se s tím nějakým způsobem počítá, proč si M 474 003 myslíte, že tomu tak nebude?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.