..: Španělsko vybuduje zkušební okruh pro rychlost 450 km/h :..

AGV Sokoleč, foto: Petr Lux Cordoba/Malaga — Španělská vlády schválila projekt, jehož cílem má být nový zkušební železniční okruh pro rychlost až 450 km/h. Okruh standardního evropského rozchodu 1435 mm bude měřit celkem 55 kilometrů a bude se nacházet v oblasti mezi městy Cordoba a Malaga. Výstavba okruhu začne v letošním roce a dokončena bude v roce 2015. Součásti bude také menší okruh uvnitř většího, který nabídne jak standardní, tak široký (1668 mm) rozchod pro rychlosti až 220 km/h. Dále bude vybudován třetí zhruba pětikilometrový úsek, který bude sloužit ke zkouškám vozidel lehké stavby (metro, tramvaje), pro které budou k dispozici také oblouky malých poloměrů. Celý projekt má vyjít zhruba na 344 milionů eur a má zajistit práci zhruba sedmi tisícům lidí. Okruh se tak může stát konkurentem českého Železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích nebo německého testovacího centra Wegberg-Wildenrath společnosti Siemens. V současnosti existuje v Evropě nejméně 3 až 5 testovacích okruhů.

Zdroj: Railway Gazette


JiříK. | 4.1.2011 (9:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Španělsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Mr. T 
04.01.2011 (23:38)  
Dar jednomu státu to není. Španělsko je členem EU no chce peníze na toto, tak jim to přece nebudeme závidět... Jedná se o zkušební třať na VRT. Španělsko se také nezajímá o to na co chceme peníze u nás... Tak jim to přejme. Je to podpora toho regionu. U nás bychom nenašli vhodné území no a v Německu také ne... Navíc je dobře, že to je daleko od nás kvůli Cerhenici. Pokud by si postavil okruh někdo z našic sousedů, tak si dovedu představit, jak bysme všichni nadávali...
registrovaný užívateľ TTtrain  mail  
04.01.2011 (22:52)  
For tarten: ano beru to jako nesmyslný dar jednomu státu. Na každou pitomost musí být VŘ a hromada dalších věcí. Ale tady se rozhodne, aby se udržela zaměstnanost (co mi to jen přiPARSpomíná?). Podpoří se něco, co je výhradní starostí výrobce. Nevím o tom, že by EU někde budovala speciální polygon pro testování letadel, aut, lodí, nebo čehokoliv jiného.
04.01.2011 (21:54)  
Takže pokud ta utopie bude realizována, bude zaměstnáno 7000 lidí ze Španělska a nikoliv od nás nebo třeba z Německa. Za další - dnes může být dopravci, který si něco objedná, úplně jedno, kde si to výrobce odzkouší, protože ho zajímá hotový výrobek schálený pro danou síť. Takže je vše na výrobci. Tak proč se do toho pouští jakási španělská vláda? Co ta má co dočinění s výrobci, kteří jsou v Evropě koncentrovaní především v Německu? Za třetí - k čemu je zkušební polygon kdesi na konci Evropy, když to nebude mít zatím napojení na evropskou síť rozchodu 1435 mm? Na evropské bratrství už dávno nevěřím. Hezky každý sám za sebe. A zbytek argumentů už tady byl.
registrovaný užívateľ Mr. T 
04.01.2011 (20:36)  
Do Polska raději ne. Cerhenice si musí udržet monopol uprostřed Evropy. Španělsko je na jihu a má podmínky na VRT. Polsko by bylo konkurence a EU dala dotace i Cerhenici na reko napájení. Takže VRT ve Španělsku OK. Jsme zvědavý jestli se budou na novém okruhu dělat světové rekordy...
registrovaný užívateľ tarten 
04.01.2011 (20:01)  
Mr. T: Druhá věc je, jestli se to povede dotáhnout do finiše...

Ano. To je dost zásadní.
registrovaný užívateľ tarten 
04.01.2011 (19:59)  
M: v Polsku
Nevím, třeba ano, ale našla by se tam opravdu dostatečně velký flák pevné, rovné, a přitom dost levné, tedy neosídlené a málo obdělané půdy? To mi moc neštymuje u hodně zemědělského Polska s vyšší hustotou obyvatel než Španělsko.

.. A pokud možno dost daleko od Cerhenic? ;-)
registrovaný užívateľ Mr. T 
04.01.2011 (19:54)  
Tarten: Souhlasím s Váma. Nevidím důvod, proč by se ve Španělsku nemohlo něco podobného postavit. Druhá věc je, jestli se to povede dotáhnout do finiše...
registrovaný užívateľ tarten 
04.01.2011 (19:41)  
Prádlo:
A co se vám nezdá na tom, že evropský fond vezme peníze, kterými Španělé přispěli, a vrazí je do Španělské hi-tech infrastruktury, která má v budoucnu vydělávat prachy, a navíc umožní okamžitě zaměstnat 7000 lidí? A španělská vláda těm 7000 má platit mzdu, nebo podporu v nezaměstnanosti? Chápal bych, kdyby se vám nelíbilo, kdyby to španělská vláda raději vrazila do dotací na ležení na kanapi, jako to zřejmě dělala ta řecká, nebo nekonečným sanování nesanovatelných ztracených ztrát.

Kdyby to neměl být testovací okruh, měl by to být třeba kosmodrom.
04.01.2011 (18:41)  
Znovu opakuji možný scénář eurozóny: Buď ji nedobrovolně opustí země jako Řecko, Irsko, Portugalsko, Španělsko a Itálie nebo ji dobrovolně opustí Německo. Šance na přežití eurozóny v současné podobě je 1:5
04.01.2011 (18:33)  
Pokud se rozhodnou postavit takový okruh výrobci kolejových vozidel, nemám námitek. Ale že se tak rozhodla španělská vláda, v zemi, kde se předpokládá v letošním roce krach státních financí, je trochu divné. Takže občané BRD, začněte šetřit. Podle mne je to celé utopie.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko