..: Zvláštní vlaky na Open Air Hockey Game 2011 ve Svítkově :..

pardubický hokejový tým před svým brankářem, foto: Adam Svěchovský Pardubice–Svítkov — Dne 2. ledna 2011 se ve 12.30 hodin uskuteční v pardubické čtvrti Svítkov ojedinělá hokejová akce. Odehraje se zde extraligové utkání pod širým nebem mezi týmy HC Eaton Pardubice a HC Kometa Brno. Pro jeho účely je upravován plochodrážní stadion Zlaté přilby, jehož kapacita je pomocí montovaných tribun zvyšována na zhruba 25.000 míst. Na bezpochyby nezvyklou porci fanoušků se musí připravit i dopravci, ať už se jedná o pardubický dopravní podnik nebo České dráhy.

Plochodrážní stadion ve Svítkově se i v neděli 26. 12. 2010 připravuje na hokejový zápas, foto: Matouš Danielka Klidná pardubická okrajová čtvrť Svítkov ožívá obvykle třikrát ročně. Na Zlatou přilbu, Velkou pardubickou a Aviatickou pouť. Nával hokejových fanoušků místní obyvatelé zažijí zřejmě poprvé. Zdejším národním sportem je spíše hokejbal. Tým Svítkov Stars hraje druhou nejvyšší soutěž, děti z místní minipřípravky jsou úřadujícími mistry republiky. Hokejbal zde ale v minulosti hrály takové hokejové persony jako Dušan Salfický nebo Richard Král. Stadion se nachází nedaleko vlakové zastávky, ale fanoušci ho tentokrát minou a zamíří jinam. Příznivci pardubického a brněnského hokeje jsou u nás pojmem. Asi pouze oni jsou schopni společnými silami zaplnit arénu pro 25.000 lidí a také jen asi pro ně se u nás vypravují zvláštní vlaky (koneckonců o Dynamoexpresu se již na stránkách magazínu ŽelPage psalo). Zvláštností této akce ale je, že budou vlaky vypraveny pro obě skupiny fanoušků.

HC Kometa Brno, foto: Adam Svěchovský Nejdříve k těm brněnským. Z Brna hlavního nádraží budou vypraveny jeden nebo dva (dva pokud se naplní kapacita prvního) zvláštní expresy. Oba budou o kapacitě přibližně 700 míst (lokomotiva řady 363 + 8× vůz řady Bdmtee) a povinně místenkové. Vyčerpá–li se kapacita prvního spoje, pojede i druhý. Pro jízdné platí běžné tarify Českých drah, cena místenky je 35 korun a platí pro cestu tam i zpět. Vzhledem k tomu, že vozy Bdmtee nemají číslovaná sedadla, nebudou čísla na místenkách směrodatná a cestující může zaujmout jakékoliv místo k sezení v patřičném voze. Ex 100572 vyjede z Brna hl. n. v 9.10 a zastaví v Blansku v 9.40. Jeho příjezd do Pardubic–Svítkova je plánován v 11.06. Případný Ex 200572 za ním vyrazí z Brna hl. n. v 9.40, Blansko projede a v Pardubicích–Svítkově zastaví v 11.29. Ani jeden z expresů nezastaví na pardubickém hlavním nádraží, tudíž jejich využití k běžné dopravě mezi oběma městy je vzhledem ke špatné dostupnosti svítkovské zastávky problematické. Zpět bude Ex 100573 z Pardubic–Svítkova odjíždět v 15.40 a případný Ex 200573 v 15.50 (pojede–li z Brna i druhý vlak). Příjezdy do Brna hl. n. jsou plánovány na 17.49 a 18.12. Ex 100573 zastaví navíc v Blansku a to v 17.24. V případě prodloužení zápasu bude odjezd expresů posunut o cca 25 minut. O tomto budou cestující informováni rozhlasem na stadionu. Časová náročnost přesunu mezi stadionem a zastávkou je asi 15 minut. Po dobu zápasu budou soupravy odstaveny v Přelouči.

151.014-8 Pardubice-Svítkov, foto: Dejv.J Panují obavy, že silniční doprava tentokrát nebude zvládat ani dopravu místních fanoušků. Pardubický dopravní podnik plánuje nasazení dvaceti autobusů jenom na posilové spoje. Od sněhu se mají oprášit i ty nejstarší záložní vozy, takže na své si mohou přijít i milovníci autobusové nostalgie. Jezdit budou dvě linky v patnáctiminutovém intervalu od 9.00 do 12.45 a to od hlavního nádraží a ze třídy Míru (jízdní řády). Odvoz ze zápasu není upraven, zřejmě bude organizován operativně. Navíc mají být zavedeny i kyvadlové vlakové spoje mezi pardubickým hlavním nádražím a svítkovskou zastávkou. Odjezdy z hlavního nádraží na začátek zápasu jsou plánovány v 9.20 (Os 108608), 10.20 (Os 108610), 10.40 (Os 208610), 11.20 (Os 108612) a 11.55 (Os 208612). Mezi těmito časy ještě jedou pravidelné osobní vlaky 8610 a 8612 v 9.37 a v 11.37 hodin. Návrat bude možný v 16.16 (Os 108615), 16.31 (Os 108617) a 16.56 (Os 208617). Pravidelný osobní vlak 8617, který má rovněž odjezd v 16.16 hodin bude zvláštním vlakem rušen. Plánované zpoždění bude asi pět minut. Vstupenka na zápas bude současně i platnou jízdenkou jak u vlaků, tak u zvláštních autobusů. Řazení zvláštních vlaků je plánováno: lokomotiva řady 163 + 7× vůz řady Bdmtee + lokomotiva řady 163 na postrku.

Jako Svítkovák doufám, že celá akce proběhne maximálně úspěšně. Jsem jen zvědav, co se bude dít na svítkovské zastávce, až se tam po zápase sejdou na vlak obě skupiny fanoušků. Podívat se tam ale raději nepůjdu.

682.004-7 Pardubice-Svítkov, foto: flegis471 Pardubice-Svítkov, foto: Railman

Zdroj: HC Eaton Pardubice, České dráhy


Railfort Poslat mail autorovi | 27.12.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
28.12.2010 (13:45)  
Railfort (komentar k 2:24) - ja myslel jizdy bez JR pro vlaky (a autobusy) Pardubice-Svitkov, ne pro ty vlaky z Brna:-)
registrovaný uživatel pacey  mail  
28.12.2010 (11:30)  
Jééje..konečně se to tu zvrhá do diskuze jakou jsem čekal :)

Před cca 4 rokama jsem jel v ICE do Dortmundu, zrovna hráli fotbal s Schalke...myslím, že to bylo hodně podobné tomu, co jste popisoval. A v jiných zemích tomu nebude jinak.

Josef Petrák: čím větší masa lidí, tím větší % výskytu DEBILA!
28.12.2010 (10:34)  
362-153) Já měl s Komeťákama tu čest jednou v Metropole a musím říct, že nejsou ani tak pijáci, jako spíš specificky hluční. :) Prostě Koméééta Brno.
28.12.2010 (10:32)  
Zdravím. Chápu, že tu někteří máte problémy s tím, že fanoušci by mohli poškodit vozy nebo spíše jejich vybavení. Chápu i to, že je nepříjemné sedět ve voze, kde se pije. Osobně mi to taky vadí, ale s tím nic nenadělám. Nic méně nečetl jsem a ani jsem nikde neviděl, že by po výjezdu do Prahy zůstaly někde poničené vozy. Jestli se mýlím tak se omlouvám. Spíš se upřímně divím, že ČD nevypravily vlaky už na utkání do Prahy, kde se odhad a realita počtu fanoušků z Brna a přilehlého okolí pohybovala okolo 10 tisíc. Je fakt, že nacpat dva tři vlaky navíc Praha - Brno a zpět je trochu problém, ale všechno se dá řešit. I kdyby to byl jeden vlak s kapacitou 700 pasažérů tak si to spočítejte cena tehdy byla 330 Kč za zpáteční a místenku.
28.12.2010 (10:01)  
(Sorry za OT) Cesta z Brna s brněnskými "fanoušky" byl pro mě asi před měsícem mimořádný zážitek. Nejen že jsem se naučil mnoho nových sprostých slov, ale po výstupu bych nadýchal asi stejně, co ostatní "fanouškové", i když jsem nic nepil. Velkoprostorový vůz na EC Hungaria se rázem s těmito "fanoušky sportu" změnil na restauraci IV. cenové kategorie, kde se i přes zákaz kouřilo, sem tam se zakutálela láhev alkoholu atd. Zápach ve voze připomínal špatně vypláchnutý pivovarský sud. Nevím, jak tomu někdo může říkat sportovní nadšení. Pokud bych byl profesionálním sportovcem, asi bych se za takovouhle obhroublou a ožralou hordu spíš styděl.

I když to nic to nemění na tom, že pokud se vyplní předpoklady, bude to jistě monstr-akce, která se zapíše do historie a to nejen kvůli mimořádnostem v dopravě na železnici či v MHD v Pardubicích. Jistě to bude zážitek jak pro fanoušky, tak pro fotografy.
28.12.2010 (8:31)  
Obávám se, že v Brně na hlavním vlak z prostorových důvodů asi nemůže stát a čekat, až se naplní.

V neděli dopoledne by problém mít neměl - osobáky jezdí v hodinovém intervalu namísto půlhodiny či patnáctiminutovky
registrovaný uživatel M 
28.12.2010 (2:28)  
A dve poznamky
1.oba vlaky jsou zaneseny v Idosu. Byt hnidopich, tak napisu, ze u druheho vlaku neni napsano podle potreby nebo neco takovyho (mozna je to uz jiste). Byt jeste vetsi hnidopich, tak napisu, ze vlaky nejsou v razeni na Zelpage:-))
2.ja bych asi jel Jeseniem s mistenkou...
registrovaný uživatel M 
28.12.2010 (2:24)  
Teda zaprve musim rict, ze je dobre, ze se, v Pardubicich, resi aspon neco a neni to jako v Praze, kde vetsi sportovni akce nikoho nevzrusuji a MHD jezdi bez ohledu na "20 tisic" lidi na zastavce. (uznavam, ze moje zkusenost neni vylozene pocetna)
Na druhou stranu je tady i jedno ale. Treba nechapu, k cemu nejaky jizdni rad pro cestu zpet (ale tak trochu ani tam). Proste vlak bude stat na nadrazi a pojede, az bude plny (soucasne tedy, az bude mit misto). Dublin, Basilej, toto jsou moje omezene zkusenosti presne tohoto typu a pisu o ceste tam.
Zpatky je JR zbytecny zcela a v tomto smeru je v Cesku skvelej priklad DPMB a jeho organizace dopravy pri ohnostrojich, za kterou ja osobne davam za jedna.
28.12.2010 (1:34)  
Myslím, že agresivita brňáků stoupne o to víc po jejich dvouhodinovém "sezení" v plném Bdmtee :D
registrovaný uživatel kubam 
27.12.2010 (22:04)  
omlouvám se za OT: ale u první fotky je zajímavej popisek, že Pardubický tým útočí...to si asi kluci spletli strany, že jsou u svého brankáře :-) jinak ještě jednou se omlouvám :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko