..: Zvláštní vlaky na Open Air Hockey Game 2011 ve Svítkově :..

pardubický hokejový tým před svým brankářem, foto: Adam Svěchovský Pardubice–Svítkov — Dne 2. ledna 2011 se ve 12.30 hodin uskuteční v pardubické čtvrti Svítkov ojedinělá hokejová akce. Odehraje se zde extraligové utkání pod širým nebem mezi týmy HC Eaton Pardubice a HC Kometa Brno. Pro jeho účely je upravován plochodrážní stadion Zlaté přilby, jehož kapacita je pomocí montovaných tribun zvyšována na zhruba 25.000 míst. Na bezpochyby nezvyklou porci fanoušků se musí připravit i dopravci, ať už se jedná o pardubický dopravní podnik nebo České dráhy.

Plochodrážní stadion ve Svítkově se i v neděli 26. 12. 2010 připravuje na hokejový zápas, foto: Matouš Danielka Klidná pardubická okrajová čtvrť Svítkov ožívá obvykle třikrát ročně. Na Zlatou přilbu, Velkou pardubickou a Aviatickou pouť. Nával hokejových fanoušků místní obyvatelé zažijí zřejmě poprvé. Zdejším národním sportem je spíše hokejbal. Tým Svítkov Stars hraje druhou nejvyšší soutěž, děti z místní minipřípravky jsou úřadujícími mistry republiky. Hokejbal zde ale v minulosti hrály takové hokejové persony jako Dušan Salfický nebo Richard Král. Stadion se nachází nedaleko vlakové zastávky, ale fanoušci ho tentokrát minou a zamíří jinam. Příznivci pardubického a brněnského hokeje jsou u nás pojmem. Asi pouze oni jsou schopni společnými silami zaplnit arénu pro 25.000 lidí a také jen asi pro ně se u nás vypravují zvláštní vlaky (koneckonců o Dynamoexpresu se již na stránkách magazínu ŽelPage psalo). Zvláštností této akce ale je, že budou vlaky vypraveny pro obě skupiny fanoušků.

HC Kometa Brno, foto: Adam Svěchovský Nejdříve k těm brněnským. Z Brna hlavního nádraží budou vypraveny jeden nebo dva (dva pokud se naplní kapacita prvního) zvláštní expresy. Oba budou o kapacitě přibližně 700 míst (lokomotiva řady 363 + 8× vůz řady Bdmtee) a povinně místenkové. Vyčerpá–li se kapacita prvního spoje, pojede i druhý. Pro jízdné platí běžné tarify Českých drah, cena místenky je 35 korun a platí pro cestu tam i zpět. Vzhledem k tomu, že vozy Bdmtee nemají číslovaná sedadla, nebudou čísla na místenkách směrodatná a cestující může zaujmout jakékoliv místo k sezení v patřičném voze. Ex 100572 vyjede z Brna hl. n. v 9.10 a zastaví v Blansku v 9.40. Jeho příjezd do Pardubic–Svítkova je plánován v 11.06. Případný Ex 200572 za ním vyrazí z Brna hl. n. v 9.40, Blansko projede a v Pardubicích–Svítkově zastaví v 11.29. Ani jeden z expresů nezastaví na pardubickém hlavním nádraží, tudíž jejich využití k běžné dopravě mezi oběma městy je vzhledem ke špatné dostupnosti svítkovské zastávky problematické. Zpět bude Ex 100573 z Pardubic–Svítkova odjíždět v 15.40 a případný Ex 200573 v 15.50 (pojede–li z Brna i druhý vlak). Příjezdy do Brna hl. n. jsou plánovány na 17.49 a 18.12. Ex 100573 zastaví navíc v Blansku a to v 17.24. V případě prodloužení zápasu bude odjezd expresů posunut o cca 25 minut. O tomto budou cestující informováni rozhlasem na stadionu. Časová náročnost přesunu mezi stadionem a zastávkou je asi 15 minut. Po dobu zápasu budou soupravy odstaveny v Přelouči.

151.014-8 Pardubice-Svítkov, foto: Dejv.J Panují obavy, že silniční doprava tentokrát nebude zvládat ani dopravu místních fanoušků. Pardubický dopravní podnik plánuje nasazení dvaceti autobusů jenom na posilové spoje. Od sněhu se mají oprášit i ty nejstarší záložní vozy, takže na své si mohou přijít i milovníci autobusové nostalgie. Jezdit budou dvě linky v patnáctiminutovém intervalu od 9.00 do 12.45 a to od hlavního nádraží a ze třídy Míru (jízdní řády). Odvoz ze zápasu není upraven, zřejmě bude organizován operativně. Navíc mají být zavedeny i kyvadlové vlakové spoje mezi pardubickým hlavním nádražím a svítkovskou zastávkou. Odjezdy z hlavního nádraží na začátek zápasu jsou plánovány v 9.20 (Os 108608), 10.20 (Os 108610), 10.40 (Os 208610), 11.20 (Os 108612) a 11.55 (Os 208612). Mezi těmito časy ještě jedou pravidelné osobní vlaky 8610 a 8612 v 9.37 a v 11.37 hodin. Návrat bude možný v 16.16 (Os 108615), 16.31 (Os 108617) a 16.56 (Os 208617). Pravidelný osobní vlak 8617, který má rovněž odjezd v 16.16 hodin bude zvláštním vlakem rušen. Plánované zpoždění bude asi pět minut. Vstupenka na zápas bude současně i platnou jízdenkou jak u vlaků, tak u zvláštních autobusů. Řazení zvláštních vlaků je plánováno: lokomotiva řady 163 + 7× vůz řady Bdmtee + lokomotiva řady 163 na postrku.

Jako Svítkovák doufám, že celá akce proběhne maximálně úspěšně. Jsem jen zvědav, co se bude dít na svítkovské zastávce, až se tam po zápase sejdou na vlak obě skupiny fanoušků. Podívat se tam ale raději nepůjdu.

682.004-7 Pardubice-Svítkov, foto: flegis471 Pardubice-Svítkov, foto: Railman

Zdroj: HC Eaton Pardubice, České dráhy


Railfort Poslat mail autorovi | 27.12.2010 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Pozvánky Jízdní řád

More from ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
03.01.2011 (1:18)  
Teda prodávat místenku na 96 míst v Bdmtee je fakt drzost, toto snad ani nemůže splňovat všeliké normy... TOTO je vůz nevhodný na dálkovou dopravu, kdepak se na něj hrabe nějaké Desiro či Elefant!
Registered user M 
30.12.2010 (23:24)  
Jsou vsichni zeleznicari na urovni, ze nepochopi priklad, analogii, nadsazku a podobny veci?
Registered user M 
30.12.2010 (19:00)  
Jestli je to lepsi? No vzhledem k tomu, ze je realny predpoklad, ze tim pojedou ti, kteri se na to nadrazi musi dostat dopravou, ktera neni az tak v jejich moci, tak si myslim, ze ne.

Dam takovej priklad (a urcite bude sto duvodu, proc bude blbej) - misto saliny je zavedenej autobus, protoze treba brousi koleje. Na nejake zastavce je prestup. Bud "hrana-hrana" nebo je kazdopadne videt z autobusu k saline. Jak by mel autobus jezdit? Podle JR nebo tak, ze az vsichni prelezou, tak se ma rozjet?
Registered user M 
29.12.2010 (18:00)  
Jak resit naplneni vlaku? Tak pokud se to musi resit jedine a vyhradne az ve vlaku (cesta zpet) a jiny zpusob neexistuje, tak reseni opravdu neni.
A asi to nejde resit ani tam, protoze v nedeli 2.ledna dopoledne budou jiste vsechny koleje na pardubickem hlavnim nadrazi plne.
Takze tedy dobre, uznavam, ze neeixstuje zpusob, jakym zajistit to, aby vlak do Svitkova vyrazil az pote, co se naplni lidmi a uznavam, ze neni jineho reseni, ze stanoveni odjezdu vlaku predem bez ohledu na pocet lidi v nem.

Kazdopadne pevne verim, ze kdyz jeden z tech dvou vlaku z Brna (nebo jakykoliv jiny) prijede opozdeny treba i o par minut, tak ze se ho nejak (skoro zazracne) podari do toho Svitkova dostat, jinymi slovy, ze na te superfrekventovane trati, po ktere mezi 10:00 a 12:00 projede plnych 13 (trinact) vlaku, bude volna kapacita. Pri frekvenci jeden vlak za 10 minut (za 20 v jednom smeru) a s pouzitim nadrazi o pouhych sedm koleji to bude opravdovy majstrstyk

Jeden by z nekterych vyjadreni rekl, ze na preplnene a opravdu superfrekventovane trati 010 neni skoro moznost zpozdeni jakkoliv resit, protoze kazde zpozdeni (co teprve kdyz se to stane v pracovni den a ne v nedeli dopoledne) znamena RAZANTNIM zpusobem narusenou dopravu
Registered user nojva  mail  
29.12.2010 (13:52)  
Railfort: no mě je to vcelku jedno, já tam nejedu... ono je sice pěkný že nebude prodanejch víc místenek než je "míst" ve vlaku, ale někteří se tam prostě nevejdou, když bude někdo trošku objemnější ;-)
Registered user M 
29.12.2010 (13:33)  
Naposled: TAM je zbytecny jizdni rad u vlaku. ZPET je zbytecny jizdni rad u vlaku i autobusu.

Pokud by to bylo tak silene preplnene, ze neproklouzne ani mys, tak by neresitelne bylo jakekoliv zpozdeni
Registered user nojva  mail  
28.12.2010 (23:33)  
Nick: Já jsem zrovna patřil mezi ty "chytrý a rychlý" fanoušky komety a nastoupil v Holešovicích do maďarskýho Bmz, spousta volných míst, problém byl když přišli cestující s místenkama který ale nebyly ve voze označeny, nakonec jsme ale našli místo u 3 slováků v kupé, sice nás tam jelo na 3sedačce 4, ale co se dá dělat :-)

s těma Bdmtee to vážně ČD přehnali!! a ještě povinně místenkový, stejně spousta lidí bude stát, protože tam se prostě neposadí :-D to nemohli poslat aspoň koženky Béčka? tam se přece 8 lidí vcelku vejde?!
Doufám že budou aspoň stylově v najbrtu alá modrobílá Kometa!
Registered user M 
28.12.2010 (22:22)  
Sorry, ale to je jako nejaka ZIkmundovina na tema "proc to nejde"?
Pokud je mozny protahnout vlaky jedine a vylucne presne v tu jednu jedinou konkretni minutu, tak se neda nic delat, ale tak to asi nebude.
Pokud jde o ty autobusy a "proc to nejde", tak doporucuju to Brno a ohnostroj - rec je pochopitelne jenom o ceste "zpet"!. Na silnici proste bude stat 30 autobusu a budou prijizdet ke stadionu dle potreby. Kazdej druhej pojede na nadrazi, kazdej ctvrtej az na sever, kazdej ctvrtej az na vychod.
Registered user M 
28.12.2010 (20:24)  
Railfort - ja Ameriku neobjevuju, popsal jsem jiz davno objevene a lepe fungujici. Nic vic... Ale dobre, muzeme delat, ze to nechceme slyset
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
28.12.2010 (14:58)  
M: Byt jeste vetsi hnidopich, tak napisu, ze vlaky nejsou v razeni na Zelpage:-))
Narozdíl od IDOSu můžete vlaky do řazení na ŽP sám přímo zadat ;-)

JP: Tehdy si ale domů vezli nadílku a tak například v porovnání s lůžkovým vozem plným švýcarských teeneagerů, jedoucích z Curychu na výlet do Prahy, byli jako píchlé Šípkové Růženky, jen jich bylo moc :-)

Jendelinek: Spíš se upřímně divím, že ČD nevypravily vlaky už na utkání do Prahy....
Pokud budu čerpat ze stejné zkušenosti, jako kolega JP, pak Komeťáci poslali měsíc dopředu žádost o posílení soupravy. Vozy sice byly připravené v počtu 4 kusů, což pohodlně odpovídalo počtu lidí, ale nikdo to Komeťákům nedal zpětně vědět. Takže ti se po zápase rozdělili na dvě části, jedna jela na Holešovice chytit místa v Metropolu, druhá na hl.n. Perlou bylo, že posilové vozy byly na hl.n. sice už hodinu před příjezdem Metropola, ale na jediné koleji bez nástupiště a tak se po příjezdu vlaku k nástupišti vrhly davy na dvě pravidelně řazené sedačky a kdo se už nevešel ani na záchod, si počkal 5 minut na přistavení 4 prázdných vozů, o nichž nikdo dopředu nevěděl, že jsou připravené pro náš vlak. Takže do Brna jely 4 skoro prázdné vozy, v nichž seděli "pomalí" (obtěžkaní kufry) běžní cestující z hl.n. a 2 sedačky našlapané "rychlými" a "chytrými" (ti, co jeli z Holešovic) Komeťáky. Takže ono se dá, když se chce, ale když to pak podělá jeden článek v celém řetězu, celá akce vyjde do ztracena...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko