..: PKP IC: pendolina budou, ale bez naklápění :..

PKP Intercity SA Varšava — Polský dopravce PKP Intercity si po mnoha měsících průtahů vybral dodavatele 20 jednotek pro dálkovou dopravu. Vítězem vleklého výběrového řízení se stala společnost Alstom, která v tendru nabídla vlaky odvozené od pendolin nejnovější generace ETR 610. A zatímco PKP Intercity řeší, kde vezme všechny potřebné peníze, z úst zástupců Alstomu zatím vyšla pro některé poněkud šokující zpráva: přestože se dosud na polském internetu a v tisku skloňovalo slovní spojení „wychylne pudło“ (naklápěcí skříň) ve všech možných pádech, teprve nyní vyšla na veřejnost informace, že Alstom sice ve výběrovém řízení nabídl jednotky ne nepodobné druhé generaci Cisalpina, ovšem bez naklápění.

Tuto informaci poté magazínu Rynek Kolejowy potvrdila i tisková mluvčí PKP Intercity Małgorzata Sitkowska: „Alstom nabídl soupravy pendolino nejnovější čtvrté generace. Vlaky stejného typu už jezdí mimo jiné ve Španělsku a Číně, kde jsou trakce podobné polským.“ PKP Intercity tak budou zřejmě do budoucna provozovat vlaky, které dostaly své jméno díky své schopnosti projíždět oblouky rychleji díky aktivnímu naklápění skříní, ačkoliv jimi vybaveny vůbec nebudou stejně jako například právě zmiňované soupravy CRH5 čínských železnic. Španělské dráhy Renfe po odlehčené verzi ETR.610, označené řadou 114, sáhly v roce 2008 v rámci výběru vozidla pro vysokorychlostní regionální spoje Avant. Po téměř dvou letech testování však zatím 13 zakoupených jednotek nebylo nasazeno do provozu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 7.12.2010 (10:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.12.2010 (15:24)  
Railpic, PPP: Souhlas napůl s oběma. Nasazovat klopidlo tam, kde krátí jízdní doby, je správný argument, ale kulhá na tom, že na trať Praha - Ostrava zatím ČD nic jiného srovnatelného nemají. Nákup nových souprav pro nahrazení Pendolin je řešení, ale musí jich být více než 5, tak aby se pokryl hodinový interval (tj. i EC na Žilinu). Je nesmysl prokládat tam dvě různé kategorie vlaků po dvou hodinách, jestliže podle výpočtů zvládne lokomotiva řady 1216 (podobně asi i 380) s dostatečně obrzděnými vozy na 160 km/h tuto trasu jen o 8 minut pomaleji než Pendolino (po otevření tunelu Bezpráví to ještě klesne). Trať 270 byla sice napřímena, ale většina z tohoto pidináskoku vzniká stejně na ní.

Jinak moc nechápu, proč vlastně Poláci tak dlouho s těmi naklápěcími jednotkami počítali, byl to nějaký dozvuk módy? Nenapadá mě jediná hlavní trať v Polsku, kde by naklápění umožnilo zkrátit jízdní doby - snad jen trať z Varšavy přes Kielce do Krakova je místy vlnitá, ale tam by snad nové expresní jednotky neposílali, když vedle vede CMK.
10.12.2010 (9:27)  
Aha, takže ČD by měly koupit dejme tomu 5 nových souprav, které by nahradily pendolina do Ostravy, a uvolněná pendolina nasadit do Plzně a Budějovic? No nezlobte se na mě, ale na to snad stačí normální selský rozum...
registrovaný užívateľ PPP 
09.12.2010 (23:47)  
Railpic: Stejnou tržbu jako pendolino udělá na příslušném rameni jakýkoliv vlak poskytující obdobný komfort. Ostatně SC bylo už před pandoliny. Opravdu kvalitní souprava na 160 km/h bez naklápění ale s pohodlnými sedačkami, dostatkem místa pro cestující i jejich zavazadla a s dobrými doprovodnými službami bude mezi Prahou a Ostravou plnit stejnou službu, ne-li lepší. Proč si asi Jančura troufá na tu trasu s klasickou soupravou a netrvá na naklápění? Prostě proto, že 270 je snad jediná trať v republice, kde je naklápění k ničemu. To i hotový koridor na 090 je lepší, protože tam se modernizovalo bez přeložek.
09.12.2010 (23:16)  
Ad Railpic: O kolíbání nejde (navíc šotouš kolíbání nemá rád, protože se mu z něj dělá špatně), ale jde o to použít klopidlo tam, kde má největší přínos z hlediska jízdních dob. Což na koridoru není.
09.12.2010 (17:40)  
PPP: pendolína je potřeba nasazovat tam, kde přinesou nejvyšší tržbu, což je právě rameno do Ostravy, ne tam, kde by se šoutouši nejvíc ukájeli při kolíbání v protisměrných obloucích. To, že se vůbec nemusely kupovat, je věc jiná a se současným nasazením nemá nic společného.
registrovaný užívateľ tenzor 
09.12.2010 (17:15)  
Asi tak.. na koridoru se naklapeni vyuzije malo a na tratich, kde by se vyuzilo je zase zbytecny aerodynamicky design a dalsi veci. A navic by pak na koridoru melo jezdit neco lepsiho, coz ted uz par let sice v nekterych pripadech jezdi (viz napr. Vindobona), ale rozhodne to nedava odpoved na otazku, co s Pendoliny, navic za tu prisernou cenu. V kazdem pripade to byl hodne spatny nakup, zatimco absenci naklapeni u polskych souprav, ktere budou o 2 generace dal, jako problem nevidim.
registrovaný užívateľ PPP 
09.12.2010 (15:38)  
Railpic: Ovšem byla-li trať 270 jako prakticky jediná v republice narovnáva (za nemalé peníze), je opravdu nesmysl posílat tam jediné soupravy, které dokážou krátit jízdní doby na obloukovitých tratích. Jinde by pro ně bylo lepší využití.
08.12.2010 (23:25)  
SMall42: není potřeba argumentovat teorií, když ani praxe neodpovídá Frantově blábolu. Na základě jediného případu, zastávky Tatenice, dělá obecné a ještě úplně nesmyslné závěry. Přeložky mezi Třebovou a Zábřehem nejsou žádným litím betonu do krajiny a zkrátily jízdní doby pro tisíce (a nejen v pendolínech) na úkor docházkové vzdálenosti pro několik málo (pokud vůbec) desítek lidí.
registrovaný užívateľ SMall42  mail  
08.12.2010 (21:22)  
Frantisek: vůbec nesouhlasím se vzdalováním tratí od sídlišť. Třeba na FD ČVUT se na konkrétním projektu řeší teoreticky přeložky tratí s velkým důrazem na naopak přibližování železnice městům a vesničkám.
registrovaný užívateľ Sim 
08.12.2010 (17:54)  
tenzor > souhlas s Frantiskem (ve zbytku vaseho prispevku souhlasim s vami). Potemkiny bysme uzili na jinych tratich, nebyt politickych rozhodnuti (ze nesmi do Nemecka, ze nesmi do Rakouska, ze "nesmi" na Slovensko).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko