Varšava — Polský dopravce PKP Intercity si po mnoha měsících průtahů vybral dodavatele 20 jednotek pro dálkovou dopravu. Vítězem vleklého výběrového řízení se stala společnost Alstom, která v tendru nabídla vlaky odvozené od pendolin nejnovější generace ETR 610. A zatímco PKP Intercity řeší, kde vezme všechny potřebné peníze, z úst zástupců Alstomu zatím vyšla pro některé poněkud šokující zpráva: přestože se dosud na polském internetu a v tisku skloňovalo slovní spojení „wychylne pudło“ (naklápěcí skříň) ve všech možných pádech, teprve nyní vyšla na veřejnost informace, že Alstom sice ve výběrovém řízení nabídl jednotky ne nepodobné druhé generaci Cisalpina, ovšem bez naklápění.
Tuto informaci poté magazínu Rynek Kolejowy potvrdila i tisková mluvčí PKP Intercity Małgorzata Sitkowska: „Alstom nabídl soupravy pendolino nejnovější čtvrté generace. Vlaky stejného typu už jezdí mimo jiné ve Španělsku a Číně, kde jsou trakce podobné polským.“ PKP Intercity tak budou zřejmě do budoucna provozovat vlaky, které dostaly své jméno díky své schopnosti projíždět oblouky rychleji díky aktivnímu naklápění skříní, ačkoliv jimi vybaveny vůbec nebudou stejně jako například právě zmiňované soupravy CRH5 čínských železnic. Španělské dráhy Renfe po odlehčené verzi ETR.610, označené řadou 114, sáhly v roce 2008 v rámci výběru vozidla pro vysokorychlostní regionální spoje Avant. Po téměř dvou letech testování však zatím 13 zakoupených jednotek nebylo nasazeno do provozu.
Zdroj: Rynek Kolejowy
Jinak moc nechápu, proč vlastně Poláci tak dlouho s těmi naklápěcími jednotkami počítali, byl to nějaký dozvuk módy? Nenapadá mě jediná hlavní trať v Polsku, kde by naklápění umožnilo zkrátit jízdní doby - snad jen trať z Varšavy přes Kielce do Krakova je místy vlnitá, ale tam by snad nové expresní jednotky neposílali, když vedle vede CMK.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.