..: Nový jízdní řád 2011 pro Plzeňský kraj :..

Jízdní řád 2010/2011 ČD/ŠZDC, foto: České dráhy Plzeňský kraj — Stejně jako minulý rok vám, čtenářům, přináším přehled změn a novinek v jízdním řádu 2010/2011. Cestující budou mít možnost využívat nové spoje Plzeňské linky mezi stanicemi Kozolupy a Blovice, vedené jednotkami RegioNova. Po delší době se do Plzně vrací vlaky vyšší kvality, konkrétně kategorie expres (Ex). Jedná se o současné rychlíky Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov/Norimberk a zpět. Ke značným změnám dochází na trati 160, vedoucí z Plzně do Žatce. A v neposlední řadě se až na výjimku nesvezete vlakem do Střelských Hoštic, Dolního Poříčí, Katovic a Pracejovic, neboť osobní vlaky budou končit již v Horažďovicích–předměstí a nebo naopak ve Strakonicích. Tímto „územím nikoho“ budou projíždět pouze rychlíky.

Trať 160, Plzeň - Žatec

943+843 na trati 160, foto: Hrady Od 12. prosince 2010 se již nesvezete žádným osobním vlakem z Plzně dál, než do Žihle. Do dalších stanic vás totiž odveze autobus, který bude navazovat na některé rychlíkové spoje. Dojde však ke zvýšení četnosi spojů v úseku Plzeň – Plasy, kde bude opět realizována návaznost na autobusové linky. Zdá se tedy, že autobusy pomalu přebírají vládu na této trati. Ovšem nový JŘ přinese i pozitiva, zejména ve snaze provozovat vlaky na trati v dvouhodinovém taktu, a to jak rychlíky, tak vlaky osobní. Odjezdy rychlíků z Plzně budou v 6.05, 10.05 a dále v dvouhodinovém taktu až do 20.05. Obdobně jsou stanoveny odjezdy ze stanice Žatec–západ a to v 5.57 a dále v dvouhodinovém taktu (kromě 11.57) až do 19.57. U některých rychlíků je však třeba počítat s tím, že jedou pouze v neděli či v pátek a v ostatní dny nejedou buď vůbec, nebo jsou značně zkráceny a vedeny jako spěšný vlak. Na osobních vlacích je ze stanice Plasy též patrný dvouhodinový takt (v 8.52, 10.52 …), stejně jako z Plzně (6.17, 8.17 …), proložený posilovými a ranními vlaky. Cestujícím bude pravděpodobně trvat delší dobu, než si na změny a přestupy vlak–autobus zvyknou. K tomu by měla sloužit síťová schémata provozu a jízdní řády autobusů pod tabulkami JŘ vlaků.

Trať 170, (Praha -) Beroun - Plzeň - Cheb

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Rychlíky mezi Plzní a Prahou v hodinovém taktu? Minulost. Takto by mohl znít titulek v nějakém bulvárním deníku, ovšem skutečnost je jiná. Hodinový takt bude od 12. prosince nejen pod vedením vlaků R, ale i Ex. Na expresy byly přeřazeny současné rychlíky 35× z Prahy do SRN, na nichž byly i v tomto GVD nasazovány odpovídající vozy. Dále dochází ke zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Plzní o šest minut. Z tohoto důvodu budou vlaky z Prahy hlavního nádraží odjíždět v xx:10 (nyní xx:04). Nesmíme opomenout ani změnu tarifu IDP. Na R a Ex v úseku Plzeň – Rokycany musí mít cestující na Plzeňské kartě nahrané obě zóny P i Z! Kombinace zóna P a dokoupení jízdenky ČD se již na vlacích R a Ex nebude akceptovat. Dojde i ke zkrácení jízdních dob od 1. května 2011 o 12 minut na dokončeném úseku koridoru Cheb – Plzeň a tedy k posunutí odjezdu z Chebu z xx:10 na xx:22. Dobrou zprávou pro cestující je také vedení přímých osobních vlaků v celém úseku Plzeň – Cheb (taktéž od 1. 5.) a některých až do Karlových Varů. Z pochopitelných důvodů byly zrušeny dva osobní vlaky z Plzně do Stříbra v 15.15 a 17.15. Logicky zanikly i jejich obraty ze stanice Stříbro v 16.49 a 18.49. Pro lepší představu zde předkládám malé schéma odjezdů R a Ex z Prahy hl.n.

Schéma R a Ex, foto: Aleš Petrovský

Trať 183, Plzeň - Železná Ruda-Alžbětín

Na této trati nedochází k výraznějším změnám, pouze u vlaků 7510, 7502, 7512, 7513 a 7515 dojde k časovým posunům, aby se spoje lépe rozložily po celý den.

Trať 190, Plzeň - České Budějovice

Jak už bylo výše zmíněno, zastávky a stanice mezi Horažďovicemi–předměstím a Strakonicemi nebudou kromě vlaku 8960 v 5.47 ze Strakonic nijak obsluhovány. U dalších osobních vlaků se jedná pouze o malé změny, zejména o minutové posuny. V rychlíkové vozbě se neodehrají žádné větší změny.

PL – Plzeňská linka

Na co sází Plzeňský kraj? Zejména na Plzeňskou linku, která by měla přivést potencionální cestující k využívání vlaků jako součásti MHD. Podrobněji jsme se o PL zmiňovali v předchozím článku, uvedeme snad jen několik informací:

  • Kozolupy - Blovice, bez přestupu v žst. Plzeň hl.n.
  • 9 párů vlaků v dvouhodinovém taktu
  • Nasazeny jednotky RegioNova (814+914)
  • Jezdí pouze v pracovní dny

A jak to bude s řazením?

Plakátek, foto: ČD Možná jste si všimli, že z plzeňského DKV odcházejí vozy řady Bp do Hradce Králové. Na oplátku byly do Plzně odeslány vozy řady B250 v doslova dezolátním stavu, který cestující, ani pracovníky ČD určitě nenadchl. Podle neověřených informací je tato rošáda uskutečněna kvůli provozní rychlosti vozů řady B, která je, narozdíl od Bp, 140 km/h. Do Plzně by totiž měla přijít údajně i „rychlá esa“ řady 362 se shodnou maximální rychlostí, aby se začaly využívat v plné míře rekonstruované úseky III. TŽK mezi Plzní a Prahou. Dalším důsledkem této změny je s velkou pravděpodobností nasazení vozů řady Bt (!) na jeden pár rychlíku mezi Plzní a Českými Budějovicemi. Poněkud vítanou změnou bude nasazení vozů B249 a AB349 v barevném provedení najbrt. Vozy s kompletní renovací interiéru budou přivěšovány na vlaky kategorie Ex v úseku Plzeň hl.n. – Praha hl.n. a opačně ode dne vyhlášení, který zatím není znám. Další větší změny v řazení nejsou prozatím známy.

Na ostatních tratích nedochází k větším změnám. Na závěr snad jen dodám, že objem provozovaných vlaků osobní dopravy stoupne o necelá 3 %.

Zdroj: Vagonweb.cz, České dráhy, archiv autora, Jízdní řád 2011 SŽDC


Aleš Petrovský | 1.12.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
01.12.2010 (22:11)  
Panove, nevim, co tu resite. Pokud zmizely plysove velkoprostory z Klatovaku, budem este sakra radi, kdyz jednou za 4 hodiny pojede "neco solidniho" - a je uplne fuk, jestli to bude Bm se zlutym prouzkem pod okny, nebo B(p)ee s tmave modrym.

Kazdopadne "vitam", ze se nabidka zloutenky rozsirila o dalsi vozy... a tesim se na to, az se souprava rozhulaka na tratovou rychlost 130, vagonu se rozkmitaj vykvedlany podvozky a nekdo z cizincu zatahne za brzdu s pocitem, ze jsme museli vykolejit....
registrovaný uživatel JnR 
01.12.2010 (22:08)  
Přesun Bp z Plzně do HK se dotkne jen trasy Praha - Plzeň - xxx, nebo i Plzeň - ČB - Jihlava - Brno?
01.12.2010 (21:38)  
to Neonym: Na druhou stranu v Alex vozech je větší šance, že si k vám někdo přisedne. Podle mě je lepší být v béčku kde sedíte sám nebo dva, než v alexu, kde je vás těch šest.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
01.12.2010 (21:31)  
Tak to ABmvz ještě ujde, v interiéru hodně připomíná Bmee, ale ty Bm, to nic moc. 6 míst v kupé je i u českých souprav do německa přes domakžy - Bmz, BDbmrsee, Bee- (pokud nejede služebák).. Jo, zlaté Bimz-y a Aimz-y co tam posílali DB..
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.12.2010 (21:08)  
Já tedy když si můžu vybrat, tak rozhodně ALEX. Sedí se tam lidsky po 6ti v kupé
registrovaný uživatel Mr. T 
01.12.2010 (20:59)  
Tak doufejme, že nám snad ty zelený na modrý předělají... Co se týká vozů Alex, tak souhlasím, že jsou příšerný. Ale ono to bude asi tím, že německý vozy mají celkově příšerně tvrdý sedačky. Např. Desiro
01.12.2010 (20:48)  
T. Palíšek) Už jsi slyšel něco spojích DB Expressbus Praha – Noriberk? :-) Jet Praha – Norimberk přes Mnichov, to už si fakt radši udělám řidičák.
01.12.2010 (20:47)  
strejcekms: To zas s tebou souhlas, ale pokud by dokázali ,,přinést vozy" jako jsou ABvdmz nebo ABvmz ( celé ABvmz řazeno jako dvojka samozřejmě ). Jasně, takovou radost by nám DB něudělali.
Ale zpátky na zem: Už i výměna slovenských vozů za vozy vozy arrivácké by byla hodně příjemná pro většinu cestujícíh, takže by prakticky stačila jen tato obměna, nemyslíš? :)
01.12.2010 (20:43)  
Mr. T : kdysi taky nejezdily modré z Chebu do Ústí nad Labem; kde nic není, ani smrt nebere, takže se musí hledat jiné řešení v podobě výměny lokomotivy. Lepší řešení ještě nikdo nevymyslel. Až se z některých zelených udělají modré po vzoru Carga, bude po problému ...

Tomáš Palíšek : Drobet nechápu, k čemu by to provážení souprav sloužilo, zejména z kapacitního hlediska;
úsměvná je vaše představa, jak nutíte ZSSK aby do Česka posílaly svoje lepší vozy.
ALEX by možná soupravu ušetřil, ale musel by platit ZSSK za jízdu slovenských vozů na jejich vlacích nebo by se musela vyřešit vyrovnávka kilometrů.
registrovaný uživatel rundlik  mail  
01.12.2010 (20:41)  
Na trati 160 Os pouze do Žihle?To je tedy opravdu zlepšení.Zejména,až napadne 50 cm sněhu.Klobouk dolů před úředníky.S těmi samospasitelnými autobusy jsou jako pominutí.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko