..: Nový jízdní řád 2011 pro Plzeňský kraj :..

Jízdní řád 2010/2011 ČD/ŠZDC, foto: České dráhy Plzeňský kraj — Stejně jako minulý rok vám, čtenářům, přináším přehled změn a novinek v jízdním řádu 2010/2011. Cestující budou mít možnost využívat nové spoje Plzeňské linky mezi stanicemi Kozolupy a Blovice, vedené jednotkami RegioNova. Po delší době se do Plzně vrací vlaky vyšší kvality, konkrétně kategorie expres (Ex). Jedná se o současné rychlíky Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov/Norimberk a zpět. Ke značným změnám dochází na trati 160, vedoucí z Plzně do Žatce. A v neposlední řadě se až na výjimku nesvezete vlakem do Střelských Hoštic, Dolního Poříčí, Katovic a Pracejovic, neboť osobní vlaky budou končit již v Horažďovicích–předměstí a nebo naopak ve Strakonicích. Tímto „územím nikoho“ budou projíždět pouze rychlíky.

Trať 160, Plzeň - Žatec

943+843 na trati 160, foto: Hrady Od 12. prosince 2010 se již nesvezete žádným osobním vlakem z Plzně dál, než do Žihle. Do dalších stanic vás totiž odveze autobus, který bude navazovat na některé rychlíkové spoje. Dojde však ke zvýšení četnosi spojů v úseku Plzeň – Plasy, kde bude opět realizována návaznost na autobusové linky. Zdá se tedy, že autobusy pomalu přebírají vládu na této trati. Ovšem nový JŘ přinese i pozitiva, zejména ve snaze provozovat vlaky na trati v dvouhodinovém taktu, a to jak rychlíky, tak vlaky osobní. Odjezdy rychlíků z Plzně budou v 6.05, 10.05 a dále v dvouhodinovém taktu až do 20.05. Obdobně jsou stanoveny odjezdy ze stanice Žatec–západ a to v 5.57 a dále v dvouhodinovém taktu (kromě 11.57) až do 19.57. U některých rychlíků je však třeba počítat s tím, že jedou pouze v neděli či v pátek a v ostatní dny nejedou buď vůbec, nebo jsou značně zkráceny a vedeny jako spěšný vlak. Na osobních vlacích je ze stanice Plasy též patrný dvouhodinový takt (v 8.52, 10.52 …), stejně jako z Plzně (6.17, 8.17 …), proložený posilovými a ranními vlaky. Cestujícím bude pravděpodobně trvat delší dobu, než si na změny a přestupy vlak–autobus zvyknou. K tomu by měla sloužit síťová schémata provozu a jízdní řády autobusů pod tabulkami JŘ vlaků.

Trať 170, (Praha -) Beroun - Plzeň - Cheb

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Rychlíky mezi Plzní a Prahou v hodinovém taktu? Minulost. Takto by mohl znít titulek v nějakém bulvárním deníku, ovšem skutečnost je jiná. Hodinový takt bude od 12. prosince nejen pod vedením vlaků R, ale i Ex. Na expresy byly přeřazeny současné rychlíky 35× z Prahy do SRN, na nichž byly i v tomto GVD nasazovány odpovídající vozy. Dále dochází ke zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Plzní o šest minut. Z tohoto důvodu budou vlaky z Prahy hlavního nádraží odjíždět v xx:10 (nyní xx:04). Nesmíme opomenout ani změnu tarifu IDP. Na R a Ex v úseku Plzeň – Rokycany musí mít cestující na Plzeňské kartě nahrané obě zóny P i Z! Kombinace zóna P a dokoupení jízdenky ČD se již na vlacích R a Ex nebude akceptovat. Dojde i ke zkrácení jízdních dob od 1. května 2011 o 12 minut na dokončeném úseku koridoru Cheb – Plzeň a tedy k posunutí odjezdu z Chebu z xx:10 na xx:22. Dobrou zprávou pro cestující je také vedení přímých osobních vlaků v celém úseku Plzeň – Cheb (taktéž od 1. 5.) a některých až do Karlových Varů. Z pochopitelných důvodů byly zrušeny dva osobní vlaky z Plzně do Stříbra v 15.15 a 17.15. Logicky zanikly i jejich obraty ze stanice Stříbro v 16.49 a 18.49. Pro lepší představu zde předkládám malé schéma odjezdů R a Ex z Prahy hl.n.

Schéma R a Ex, foto: Aleš Petrovský

Trať 183, Plzeň - Železná Ruda-Alžbětín

Na této trati nedochází k výraznějším změnám, pouze u vlaků 7510, 7502, 7512, 7513 a 7515 dojde k časovým posunům, aby se spoje lépe rozložily po celý den.

Trať 190, Plzeň - České Budějovice

Jak už bylo výše zmíněno, zastávky a stanice mezi Horažďovicemi–předměstím a Strakonicemi nebudou kromě vlaku 8960 v 5.47 ze Strakonic nijak obsluhovány. U dalších osobních vlaků se jedná pouze o malé změny, zejména o minutové posuny. V rychlíkové vozbě se neodehrají žádné větší změny.

PL – Plzeňská linka

Na co sází Plzeňský kraj? Zejména na Plzeňskou linku, která by měla přivést potencionální cestující k využívání vlaků jako součásti MHD. Podrobněji jsme se o PL zmiňovali v předchozím článku, uvedeme snad jen několik informací:

  • Kozolupy - Blovice, bez přestupu v žst. Plzeň hl.n.
  • 9 párů vlaků v dvouhodinovém taktu
  • Nasazeny jednotky RegioNova (814+914)
  • Jezdí pouze v pracovní dny

A jak to bude s řazením?

Plakátek, foto: ČD Možná jste si všimli, že z plzeňského DKV odcházejí vozy řady Bp do Hradce Králové. Na oplátku byly do Plzně odeslány vozy řady B250 v doslova dezolátním stavu, který cestující, ani pracovníky ČD určitě nenadchl. Podle neověřených informací je tato rošáda uskutečněna kvůli provozní rychlosti vozů řady B, která je, narozdíl od Bp, 140 km/h. Do Plzně by totiž měla přijít údajně i „rychlá esa“ řady 362 se shodnou maximální rychlostí, aby se začaly využívat v plné míře rekonstruované úseky III. TŽK mezi Plzní a Prahou. Dalším důsledkem této změny je s velkou pravděpodobností nasazení vozů řady Bt (!) na jeden pár rychlíku mezi Plzní a Českými Budějovicemi. Poněkud vítanou změnou bude nasazení vozů B249 a AB349 v barevném provedení najbrt. Vozy s kompletní renovací interiéru budou přivěšovány na vlaky kategorie Ex v úseku Plzeň hl.n. – Praha hl.n. a opačně ode dne vyhlášení, který zatím není znám. Další větší změny v řazení nejsou prozatím známy.

Na ostatních tratích nedochází k větším změnám. Na závěr snad jen dodám, že objem provozovaných vlaků osobní dopravy stoupne o necelá 3 %.

Zdroj: Vagonweb.cz, České dráhy, archiv autora, Jízdní řád 2011 SŽDC


Aleš Petrovský | 1.12.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
02.12.2010 (17:30)  
Na oplátku byly do Plzně odeslány vozy řady B250

Konkrétně ten jediný provozní kterým ČD disponují? Nebo tam mělo být spíš B256?
02.12.2010 (17:00)  
T. Palíšek) Nápad je to, s prominutím, naprosto ujetý. Praha – Norimberk přímo proti brutální zajíždce je kratší o cca. 2–3 hodiny. Proč by to jako mělo jezdit oklikou? To je, jako bys chtěl vést přímé vlaky Praha–Košice přes Vídeň, nebo alespoň Bratislavu. Já chápu, že napřed píšeš a pak nad tím přemýšlím, ale snaž se aspoň trochu, jo?
registrovaný uživatel Mr. T 
02.12.2010 (16:49)  
Josef Petrák: Přesně to jsem měl na mysli. Hlavák udělat průjezdný a odstavovat Smíchov, Libeň, Holešovice...
02.12.2010 (16:41)  
Josef Petrák: Jasně, slyšel jsem o těch spojích, ale stejně předpokládám, že většina cestujících využije pouze úseky Košice - ( Praha ) - Mnichov, a pak Mnichov - Norimberk. Navíc, kde jsem psal, že nazpátek by Košičan jel přes Mnichov? ( i když - samozřejmě, nápad to není zlý, je alepotřeba ho zvážit ).

Martyss: To vysvětli košickým ( valašským ) fandům Bayernu, když se bude rát zápas např. se Schalke 04 nebo s Realem v Lize mistrů. Košičan bude mít 50 minut zpoždění - čeká vždy R 356 na Košičana?
02.12.2010 (16:16)  
Mr. T) Stačí s vlaky projíždět a končit na okolních stanicích: Smíchov/Radotín, Libeň, Vršovice/Hostivař.
registrovaný uživatel Mr. T 
02.12.2010 (15:44)  
Hlavák se ucpává vlaky neustále a pak není kapacita pro další vlaky. Přistavování vlaků 20 min před odjezdem apod. Např. v Berlíne vlak zastaví na 2 min a pak se jede odstavit na některé okrajové nádraží. To samé ta průjezdnost. Také věřím, že se někdy dočkáme vlaků Olomouc - Plzeň a Brno - Plzeň. Tahy východ - západ, ale řekl bych, že reálné to bude až po dostavbě koridoru na Plzeň, kvůli případnému zpožďování při výstavbě. Pokud jedu z Moravy do Plzně, tak mě taky štvou zbytěéčné prostoje na hlaváku.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
02.12.2010 (15:19)  
gaston.g > Možná by bylo lepší stěžovat si na patřičném místě. Krajský úřad, toť ten správný cíl.
02.12.2010 (14:56)  
kolem 4. největšího města v republice osobáky v pracovní dny ve 2hodinovém taktu? to snad nemyslí vážně
registrovaný uživatel Sim 
02.12.2010 (14:49)  
Martyss > Osobně vidím za ukočením všech rychlíku v Praze stavební práce a snahu, aby se případné zpoždění nepřenášelo dále.

Na jednu stranu souhlas ... ovsem v realu to na trase Plzen - Olomouc znamena, ze prave diky roztrzeni teto vetve clovek kvuli par minutam sekery jednoho vlaku cumakuje na polohotovem stavenisti dalsi hodinu.

A pak me samosebou napada myslenka, ze je ucelem zcela jiste zacpat hlavak tak, aby byla kapacita vycerpana pro pripadne soukromniky.
02.12.2010 (13:46)  
Zrychlovat, ale pořád bude prostoj v Plzni... Jízdní doba se vrátí jen z toho důvodu, že zmizí vata pro bus NAD. Doufám, že alespoň se začne jezdit rychle Plzeň - Stříbro, kde se to někde malinko zrychlovalo... No a mezi Praha - Plzeň, zatím mi není jasný kde??? Rokycany - Holoubkov je rozestavěný a Hořovice - Zdice se jezdí po jedné koleji, tak nechápu důvod přesunu vozů... Na staveništi se asi těžko bude jezdit 140 km/h
Úsek Beroun-Zbiroh má být dokončen v létě 2011. Pokud nepřijde další Bártovina, tak tento termín vypadá velmi reálně.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko