..: Dva termíny jízdy z Brna do Malé Morávky :..

M 286.1032, Český Šternberk zastávka - Soběšín, foto: Chary Brno — Dovolujeme si vás pozvat na fotojízdu historickým motorovým vozem M 286.1032, přezdívaným „Krokodýl“, do Malé Morávky. Organizátorem je pan Martin Benáček. Jistě víte, nebo jste se dočetli, že tato trať patří do seznamu tratí, které by měly být z podnětu SŽDC zrušeny. Proto je pořádán tento fotovlak. Jízda se uskuteční v sobotu 13.  listopadu 2010 a trasa zvláštního historického vlaku bude následující: Brno - Olomouc - Bruntál - Malá Morávka - Bruntál - Brantice a zpět do Brna. Cena „lidová“: 550 korun. Pokud chcete jet, neváhejte a přihlaste se. Je taky možné, že tato fotojízda už bude možná poslední do Malé Morávky. Přihlásit se dá prostřednictvím e–mailu: telegrafstreet@seznam.cz nebo BenacekMartin@seznam.cz. Pak vám bude zpětně zasláno číslo účtu, na který vše zaplatíte, a samozřejmě i podrobné propozice cesty. Termín přihlášek je do 23. října 2010, zaplaceno musí být do konce měsíce října. Pro velký zájem se jízda opakuje v neděli 14. listopadu 2010 po stejné trasy a za stejných podmínek. V současné době jsou ale již obě jízdy beznadějně vyprodány.

A že to může opravdu poslední jízda na této trati, to dokládá veřejná vyhláška Ministerstva dopravy, která oznamuje, že dne 29. září 2010 bylo zahájeno správní řízení ve věci zrušení regionální dráhy Bruntál - Malá Morávka od km 0,418 - výhybka č. 1 v železniční stanici Bruntál (49°59´48.301´´N, 17°28´2.106´´ E) do km 17,266 - zarážedlo v žst. Malá Morávka (50°0´29.338´´ N, 17°19´2.106´´E).


Jiří Zedníček / J.U.R.A | 14.10.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.10.2010 (16:58)  
Lampik) Z celé trati zbyde jen stanice Bruntál, která zároveň leží na Olomouc – Krnov – Opava, že? :) Takže laicky řečeno bude zrušena celá, pokud se nikdo neodvolá a nebudou uznány jeho argumenty.
registrovaný uživatel Lampik 
22.10.2010 (16:54)  
A že to může opravdu poslední jízda na této trati, to dokládá veřejná vyhláška Ministerstva dopravy, která oznamuje, že dne 29. září 2010 bylo zahájeno správní řízení ve věci zrušení regionální dráhy Bruntál - Malá Morávka od km 0,418 - výhybka č. 1 v železniční stanici Bruntál (49°59´48.301´´N, 17°28´2.106´´ E) do km 17,266 - zarážedlo v žst. Malá Morávka (50°0´29.338´´ N, 17°19´2.106´´E). Z téhle věty je teda jasné, že celá trať nezmizí...vlastně 0,418 km tratě bude zachováno...zcela směšné!
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
22.10.2010 (16:14)  
Zrovna v té Morávce mi jako dobrá možnost připadá v zimě přímý skivlak z Olomouce, od vlaku pak skibus (něco jako na Lipně od Yettiho), který by jel do Karlova podél všech lyžařských vleků...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
22.10.2010 (11:15)  
Michal26: Proč trať nikdo moc nevyužívá (nevyužíval)?
Asi stojí za to připomenout starší jízdní řád z roku 1988:
http://www.zelpage.cz/gvd/1988/310_03.jpg - tedy 7 párů vlaků. Moc se to od roku 1944 nezměnilo, v té době (2. světová válka!) jezdily 4 páry vlaků (151t Freudenthal - Klein Mohrau): http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil1/151q.jpg

Uvědomte si, kdy trať vznikla - provoz byl zahájen 31. května 1901. V jakém stavu byla v té době silniční infrastruktura? O autobusové dopravě v té době mohli lidé v těchto končinách akorát číst... V té době byla železnice opravdu páteří dopravy - jak lidí, tak zboží. Postupem času ale ztrácela na významu.

Otevřete si mapu a podívejte se, kudy trať vede - a vztáhněte to k sídlům, kterými projíždí. Staré Město u Bruntále zcela pomíjí, není tam ani zastávka, přesto, že vzdušnou čarou to je ze středu obce ke trati asi 600 m. Ze Staré Rudné na zastávku na jižní části obce Světlá Hora to je asi 1250 m. Rudnou pod Pradědem trať zcela míjí. Nová Rudná - penzion, pár rekreačních domů a možná pár starousedlíků. A podívejte se, jak je situováno nádraží v Malé Morávce. Na konci obce... V době, kdy jiná doprava prostě nebyla, tak si lidé ten kilometr, dva, klidně došli. Dnes dají přednost autobusu, který má zastávky v obcích po 400 metrech a doveze je jak na konec Malé Morávky, tak místní části Karlov... Je jiná doba.

Ale chcete-li trať vážně zachovat, obratem se ozvěte panu ministru Bártovi a SŽDC, že máte zájem trať odkoupit a požádejte je o zpětvzetí návrhu na zrušení tratě.
22.10.2010 (10:21)  
Martin99: zde se nabizi otazka,proc jej skoro nikdo nevyuziva??
22.10.2010 (8:27)  
Michal26 a spol: No s tím turistickým potenciálem.... ten je opravdu teoretický. Protože prakticky ho nikdo nevyužívá. Ostraváci jezdí autem a ani pokusy o víkendové spoje prostě nenašly dost zájemců. Trasování tratě taky není úplně optimální, takže místní radši jezdí autobusy (nebo auty). To se opravdu nedá srovnávat s tratí v údolí Desné. A jelikož tu trať znám dobře, tak vím, že to bylo i před 25 léty, kdy nebylo tolik aut ani spojů a přesto už tenkrát tam jezdily 830 poloprázdné.
22.10.2010 (7:16)  
Já bych tak netrval na tom "narozdíl do jiných". Většina tratí má přinejmenším (!) turistický potenciál. A už při drobných zlepšeních a integraci do dopravního systému lze očekávat i zájem běžných cestujících. Chce to ale myslet. A i kdyby se to teď nepodařilo, nechat aspoň tu možnost.
21.10.2010 (8:33)  
Tak si myslim,ze definizivne zrusit tuto trat je blbost pac na rozdil od jinych trati ma velky turisticky potencial
21.10.2010 (7:33)  
Vlad: "Ekonomicky" to nemůže vyjít nikdy (ekonomicky možná ano, ale k tomu nejsou podmínky). Pokud není vůle dotovat žádné vlaky při současném dotování souběžných autobusů, naopak je zvůle vybírat přemrštěné částky na pramalou údržbu tratě a nevybírat na silnice, je takový konec bohužel logický. Oproti "Desné" je tu nevýhoda jen dvou obcí přímo u trati, naopak zase není třeba trať znovu stavět po povodních. Dlouhodobě by podle mě měla šanci jednak při reorganizaci autobusové dopravy a za druhé pro turistické vlaky - od nádraží vede řada atraktivních turistických tras. Také by nebyly od věci přímé vozy realizované formou spřahování, jenže to jsme zase u nechuti dnešního dopravce k automatickým spřáhlům, a dostáváme se tam, kde jsme.

Takže díky za možnost svézt se možná posledním vlakem, který umožňuje výhodnou návaznost od vzdálenějších míst.
21.10.2010 (7:08)  
Do kdy je třeba zaplatit?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko