Brno — Dovolujeme si vás pozvat na fotojízdu historickým motorovým vozem M 286.1032, přezdívaným „Krokodýl“, do Malé Morávky. Organizátorem je pan Martin Benáček. Jistě víte, nebo jste se dočetli, že tato trať patří do seznamu tratí, které by měly být z podnětu SŽDC zrušeny. Proto je pořádán tento fotovlak. Jízda se uskuteční v sobotu 13. listopadu 2010 a trasa zvláštního historického vlaku bude následující: Brno - Olomouc - Bruntál - Malá Morávka - Bruntál - Brantice a zpět do Brna. Cena „lidová“: 550 korun. Pokud chcete jet, neváhejte a přihlaste se. Je taky možné, že tato fotojízda už bude možná poslední do Malé Morávky. Přihlásit se dá prostřednictvím e–mailu: telegrafstreet@seznam.cz nebo BenacekMartin@seznam.cz. Pak vám bude zpětně zasláno číslo účtu, na který vše zaplatíte, a samozřejmě i podrobné propozice cesty. Termín přihlášek je do 23. října 2010, zaplaceno musí být do konce měsíce října. Pro velký zájem se jízda opakuje v neděli 14. listopadu 2010 po stejné trasy a za stejných podmínek. V současné době jsou ale již obě jízdy beznadějně vyprodány.
A že to může opravdu poslední jízda na této trati, to dokládá veřejná vyhláška Ministerstva dopravy, která oznamuje, že dne 29. září 2010 bylo zahájeno správní řízení ve věci zrušení regionální dráhy Bruntál - Malá Morávka od km 0,418 - výhybka č. 1 v železniční stanici Bruntál (49°59´48.301´´N, 17°28´2.106´´ E) do km 17,266 - zarážedlo v žst. Malá Morávka (50°0´29.338´´ N, 17°19´2.106´´E).
Podívejte se na nějakou satelitní mapu a hned Vám bude jasné proč. V letech 1985 - 1990 se v Bruntáli budoval Hydrometalurgický závod Bruntál (HMZ), součást národního podniku RD JESENÍK. (Nyní Osaram.) Měly se zde zpracovávat neželezné rudy (wolfram, kadmium...) těžené jak u nás v Československu, tak dovážené z Maroka, Mongolska... V té době se prověřovalo, jestli bude vůbec kapacita trati 310 mezi Olomoucí a Bruntálí dostatečná, počítalo se až s 8 vlaky v jednom směru pro HMZ denně.
V rámci výstavby 1. etapy se zřídila vlečka a kontejnerové překladiště. Po dobu výstavby byl na vlečce zřízen podkolejový odběr, kam bylo přiváženo kamenivo jak pro potřebu stavby (silnice v areálu, hráz odkaliště...), tak pro potřeby betonárny.
V roce 1990 ale byla výstavba zastavena (ekonomická návratnost investice byla spočítána na 18 let, tedy výrazně déle, než byla životnost technologie), takže se nedokončilo zavlečkování HMZ.
Kdybyste chtěl zrušit i oněch cca 400 m, odneslo by to i kontejnerové překladiště, které, myslím, pořád čeká, než ho někdo začne efektivně využívat.
http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=140076320@y=135728512@z=15
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.