..: CFL objednává nové dvoupodlažní jednotky :..

Stadler KISS, foto: Stadler Rail Lucemburk — Société nationale des chemins de fer luxembourgeois (CFL) objednaly 8 třívozových dvoupodlažních jednotek KISS. Součástí smlouvy je dále opce na dalších 31 jednotek. Jedná se o dvousystémové jednotky (25 kV, 50 Hz pro Lucembursko a 15 kV, 16,7 Hz pro Německo), vybavené systémem ETCS. Jsou konstruovány pro rychlost 160 km/h. 80 m dlouhé soupravy budou mít kapacitu 300 míst k sezení, 3 místa pro umístění invalidních vozíků a 24 míst pro převoz jízdních kol. Nechybí ani zázemí pro vlakovou četu. Zakázka má hodnotu zhruba 60 milionů euro (zhruba 184 milionů korun za jednotku). CFL uvedlo, že řešení bude obdobné, jako jednotky pro švýcarskou společnost BLS. Interiér nabízí velkorysý prostor pro nohy pro všechny cestující a velmi komfortní 1. třídu.

Soupravy budou nasazeny v Lucembursku a počítá se rovněž s jejich zajížděním do Německa. Od roku 2014 by měly být nasazovány v hodinovém intervalu mezi Lucemburkem a Koblenzem, třetím největším městem oblasti Porýní–Falc.

Nezáviďte ale Lucemburčanům, že při nástupu do nové soupravy KISS budou políbeni krásnou stevardkou, resp. dámy sympatickým stevardem. KISS nemá s polibkem nic společného, skrývá se za ním jen zkratka z německého označení: "komfortabler innovativer spurtstarker S–Bahn–Zug”

„S touto objednávkou se nám opět dostalo potvrzení, že neustálý vývoj koncepce stávajících vozidel je správná cesta,“ řekl Michael Daum, ředitel Stadler Pankow GmbH. „Jsme potěšeni, že stejně jako ve Švýcarsku, Rakousku a Německu budou cestující v Lucembursku nyní moci cestovat našimi moderními a pohodlnými vlaky.“

Jednotky KISS, odvozené z jednotek Flirt, se vyrábějí od roku 2008. Od té doby obdržela společnost Stadler objednávky na více než 125 souprav, připomeňme některé dřívější kontrakty:

  • 50 ks šestidílných souprav pro SBB, které budou nasazeny v okolí Curychu,
  • 7 ks šestidílných souprav pro soukromého rakouského dopravce Westbahn, který je nasadí na komerčních vlacích InterCity mezi Vídní a Salcburkem,
  • 16 ks čtyřdílných jednotek pro německé ODEG bude nasazeno mezi Berlínem a Brandenburgem,
  • 28 ks čtyřdílných jednotek pro švýcarské BLS můžete časem potkat v okolí Bernu,
  • 24 ks čtyřvozových souprav pro SBB.

Zdroje: Eisenbahnjournal Zughalt, International Railway Journal, Railway Gazette, publics.bg, Stadler Rail Group


Vlad Poslat mail autorovi | 19.10.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Evropa


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
20.10.2010 (17:22)  
No srovnáváte trochu nesrovnatelný, protože úplně jinej objem kontraktu (kontraktů), v jinym čase a v jiný zemi a s jinym kursem. Šudlat pár kusů ročně obvykle vždy a všude vyjde dráž .. a technický řešení vzor 2008 se dá taky navrhnout jinak a výrobně lacinější než o desítku let dřív. Drobný úpravy v sérii to nezachráněj, když je třeba udržovat kompatibilitu.

Ale pokud je "nemaj" tak se asi od roku 2008 vyvíjej, nikoli vyráběj, ne?
20.10.2010 (16:55)  
Když je tady řeč o rozdílech, tak jednotky od Stadleru určitě mají dražší utěsněné mezivozové přechody. A ne klasické s návalky a sklopnými můstky jako ešus... Třívozová jednotka od Stadleru taky nesjpíš bude mít dva hnací vozy, což by taky mělo vyjít dráž než uspořádání ešusu... Vyšší cena ešusu se podle mě nijak rozumně obhájit nedá...
20.10.2010 (16:33)  
PPP
To už spíš bych se zamýšlel nad cenou AVV, které mají sloni navíc.
Ale no tak... Kolik bude stát třeba taková 671 (dražší o trafo)? Nejsou náhodou ve hře trochu jiné důvody než technické ;-)?
20.10.2010 (15:13)  
mic: Já vám nevím, ale jednak místo toho záchodku nebude prázdný prostor, a to něco, co tam bude, nebude zadarmo. Druhak, aby záchodek tvořil nějakou podstatnou část z více než 20 milionové částky*? Vžyť je to cena 4 luxusně vybavených rodinných domů!
* edit: rozdíl ceny Slona a KISSáka
registrovaný uživatel PPP 
20.10.2010 (14:06)  
mic: ano, a ten třetí druh vozidla (řídící vůz) je tam proto, aby se ušetřilo za další drahý hnací vůz. Adhezně je totiž výhodnější mít více hnaných náprav při nižším výkonu na nápravu.

Každopádně ale asi nemá cenu se tu bavit o tom, kolik stojí jeden záchod. To už spíš bych se zamýšlel nad cenou AVV, které mají sloni navíc. Nesporné ale je, že pokud Stadler umí udělat obdobnou a podle všeho ne horší (spíše naopak) jednotku zhruba o pětinu levněji než Škoda, je to zarážející. A nebudu se zamýšlet nad tím, jestli je Stadler podezřele levný nebo Škoda podezřele drahá. A především bude zajímavé, jestli na ty nové jednotky bude vypsáno výběrové řízení, jestli se do něj přihlásí i někdo jiný než Škoda, kdo to vyhraje... Zkrátka je to celé nějaké divné...
registrovaný uživatel mic 
20.10.2010 (13:31)  
mno, nějaké miliónky spolyká to množství záchodů - Sloni mají dva v každém voze, zde je jen jeden na soupravu... ale uznávám, že to zdaleka nepokryje celý rozdíl... nicméně, Sloni potřebují tři druhy vozidel, tady vidím jen dva.
20.10.2010 (13:04)  
PPP: I těch 15 ks 471 je s nějakými úpravami proti předchůdcům. Mimochodem v dalším VŘ na dalších 8ks se už předpokládá cena "jen" 208 milionů za kus.
registrovaný uživatel PPP 
20.10.2010 (12:15)  
Objednávka 15 souprav ČD 471 z prosince 2009 s dodáním 2010-2011 byla za cca. 220 mil./soupravu.Chcete mi tvrdit, že v objednávce uzavřené nějakých 12 let po vyjetí prvního kusu se splácí vývoj? Tak jak je možné, že Stadler už má vývoj splacený, když ještě ani nevyjel do pravidelného provozu? A to nemluvím o tom, že CFL budou jistě chtít trochu jiné provedení než švýcaři nebo rakušani, takže by tam měli mít započítány úpravy pro zákazníka. 471 se objednávala bez úprav. V každém případě se mi zdá, že je tu něco špatně...
20.10.2010 (11:27)  
SYN : z logiky věci bych řekl, že pan Stadler nebude vymýšlet řídící vůz a budou tam dva trakční vozy.
Ešusy vám možná připadají předražené, jenže v těch 184 melounech není jistě započítán vývoj a investice do výrobní technologii, kterou už dávno zaplatily předchozí dodávky ...
To je stejné, jak když budete tvrdit, že flešková paměť za 2 000 Kč byla před 4 roky předražená, protože teď stojí 500 Kč ...
registrovaný uživatel BigDye 
20.10.2010 (8:06)  
SYN: aniž bych chtěl obhajovat Škodovku, zajímalo by mě, jestli jsou jednotky ze Stadleru taky hliníkové, nebo klasicky ocel. To by vysvětlovalo část rozdílu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko