..: Mimořádnosti a nehody v uplynulých dnech :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG Česká republika — Aniž bychom si to uvědomovali, každý den se odehrává na železnici nějaká mimořádná událost. Když nebudeme počítat drobné události, jako je závada na lokomotivě, technická závada na trati, stržená trolej, apod. Nejčastěji se bohužel jedná o srážku vlaku s automobilem na přejezdu, nebo s osobou v kolejišti. Přestože média jsou plná zpráv o těchto nehodách, Drážní inspekce a další státní i nestátní organizace varují před neuváženém jednání ve styku s dráhou, neustále se nacházejí řidiči, kteří nejenže riskují život svůj a pasažérů ve svém vozidle, ale i životy a zdraví cestujících ve vlacích. Důkazem tohoto hazardování jsou zejména statistiky DIČR tohoto roku, kdy v měsíci září dosáhly úrovně roku loňského. Také posledních několik dní česká železnice zaznamenala zvýšený počet podobných událostí, které se neobešly bez zranění a ztrát životů.

Srážka rychlíku s kamiónem mezi Valšovem a Bruntálem

V neděli 26. září v 7.45 se na přejezdu na trati 310 mezi Bruntálem a Valšovem střetl R 820 jedoucí z Krnova do Olomouce hl.n. s nákladním automobilem. Po srážce zůstaly první dva vozy mimo koleje, třetí zůstal na kolejích. V době nehody cestovalo vlakem asi třicet osob, z toho 12 osob muselo z vágónu vylézt za pomoci hasičů. Železniční přejezd mezi Valšovem a Moravskoslezským Kočovem, na kterém se nehoda udála, je vybaven světelnou výstražnou signalizací, jež byla v době nehody aktivní. Při nehodě byli zraněni tři lidé vážně a dva lehce. Provoz na trati byl zastaven a zavedena byla náhradní autobusová doprava. Škody na vlaku jsou 10 mil. korun, na kamiónu 2 mil. korun a na trati 400 tis. korun. Vlivem nehody na trati byla omezená jízda zvl. parního vlaku, taženého lokomotivami 486.007 a 498.022. Vlak měl původně jet z Olomouce hl.n. do Krnova a zpět, ale po nehodě na trati jel pouze do Valšova a zpět.

Nehoda u Valšova 1, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 2, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 3, foto: Tomáš Kubovec Nehoda mezi Bruntálem a Valšovem, foto: Drážní inspekce Nehoda mezi Bruntalem a Valsovem, foto: Drážní inspekce

Srážka prázdného vlaku s autobusem MHD Liberec

Tentýž den se střetla ráno kolem 8.30 na přejezdu v Liberci prázdná souprava s autobusem MHD. Přejezd, na kterém se srážka udála, je zabezpečen jen výstražnými kříži. Při srážce byla zraněna jedna osoba. Škoda na vlaku je 15 tis. korun, na autobuse 100 tis. korun.

Smrt v kolejích na Karvinsku

Opět v neděli se stala nehoda na Karvinsku na trati 320, poblíž stanice Chotěbuz. Sedmnáctiletého mladíka srazil vlak EuroCity jedoucí z Prahy do Čadce. Strojvedoucí srážku nezaregistroval a těla mladíka si všiml až strojvedoucí osobního vlaku, jedoucího za vlakem EuroCity. Sražená osoba bohužel podlehla smrtelným poraněním hlavy.

Řidič pod vlivem alkoholu způsobil vykolejení dvou vagónů

V neděli odpoledne v Ostravě narazil řidič, který měl v krvi 0,5 promile alkoholu, do pilíře mostu. Událost se stala ve Švermově ulici, řidič z místa srážky ujel. Po sléze policie řidiče vypátrala. Vlivem nárazu do mostu řidič vykolejil dva vagóny, které stály na mostě. Žádný člověk nebyl zraněn. Provoz v ulici Švermově byl zastaven, stav pilíře mostu posoudí statik.

Srážka dodávky a osobního vlaku v Olomouci

V úterý dopoledne se na železničním přejezdu na trati 301 srazila dodávka s osobním vlakem který jel z Olomouce směrem na Prostějov. Přejezd, který je zabezpečen zvukovou i světelnou výstražnou signalizací, leži v ulici Rybářská. Řidič dodávky vyvázl bez zranění, zraněna byla jeho sedmadvacetiletá žena. Důsledkem nehody bylo zastavení provozu na trati na dvě hodiny, provoz byl obnoven chvíli po poledni. Škoda na vlaku a trati byla vyčíslena na 400 tis. kč, na dodávce 600 tis. korun.

Nájezd vozu dráteníků do nákladního vlaku v Ústí nad Labem

Ve čtvrtek 23. září kolem 17 hodin najel ve stanici Ústí nad Labem – Střekov montážní vůz do nákladní soupravy. Při nehodě byli zraněni a převezeni do nemocnice dva lidé — strojvedoucí a vedoucí posunu. Několik hodin po nehodě byl ve stanici omezen provoz.

Zoufalý člověk si sedl do kolejiště, ale strojvedoucí stihl zpomalený vlak zastavit

Sebevrah na Svitavsku chtěl skoncovat život sednutím si do kolejí. O své myšlence informoval kamaráda, který následně podal informace výpravčímu, že v určitém úseku na kolejích bude sedět člověk. Výpravčí zajistil, aby vlak jel předpokládaným místem sebevraždy pomaleji. Strojvedoucí za pomalejší jízdy stihl vlak zastavit.

Vagón v plamenech v Dívčicích u Českých Budějovic

Ve středu kolem osmé hodiny ranní vzplál na rychlíku 1245 z Prahy do Českých budějovic vagón. Kvůli této události musel vlak mimořádně zastavit v Dívčicích u Českých Budějovic, kde vůz shořel. Vlivem ohně se vagón ve své půlce prolomil. Škoda na vagonu je 450 tis. korun, na trakčním vedení 20 tis. korun. Hasičům se podařilo do hodiny uhasit plameny. Při požáru nebyl nikdo poraněn. Příčinou požáru byla pravděpodobně závada na elektrickém topení.

Vůz zachvácený dýmem, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hasiči zasahují, foto: Jósef Rákos

Stržená trolej na trati 090 způsobila komplikace v provozu

V pátek 24. záři strhl vlak EC 171 Hungaria trolejové vedení poblíž stanice Hrobce. Pro rychlíky byla mezi stanicemi Roudnice nad Labem – Hněvice zavedena náhradní autobusová doprava. Trať se kompletně podařilo zprovoznit kolem jedenácté večerní. Některým lidem se poštěstilo a dostali nově vyplácené odškodnění od Českých drah.

Až na takovém přehledu si člověk uvědomí, kolik zbytečných i nečekaných neštěstí se během pouhých 7 dnů stane. Jsou to právě nehody na přejezdech, které můžeme označit za zbytečné. Stačí jediné — dodržovat pravidla silničního provozu, které jsme se v autoškole poctivě naučili. Přesto riskuje stále více řidičů a doufají, že mají před vlakem přednost. Nemají! Vlak má převahu jak v předpisech, tak ve fyzice! Doufejme, že právě začatý týden bude méně problémový.

Zdroj: Drážní inspekce, Mimořádnosti ČD, Novinky.cz, iDnes.cz


Filous Poslat mail autorovi | 4.10.2010 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Honza  mail  
11.10.2010 (17:31)  
743 010-1: samozřejmě!
Poslední dobou se věnuju focení a filmování přejezdů a občas se tam objeví zajímavé situace jako před chvílí v Povrlech na tom hlavním přejezdu jde ženská s miminem, závory zvoněj a že by třeba aspoň zrychlili? Nebo minulý týden v Dobříni u Roudnice cinká to už dobu a teď se tam objeví týpek na kole a ještě to zvedne na zadní...
08.10.2010 (17:22)  
J. Panther: to o té rychlosti vlaku má sice svou logiku, ale stejně si myslím (statistiky přesně neznám), že nejvíce nehod se stane právě na přejezdech vybavených aspoň blikačkou. Na těch s pouhým křížem (nebo s křížem a stopkou) si každý radši dá majzla. A to i fíra i automobilista.
08.10.2010 (10:09)  
Omlouvám se, nečetl jsem víc než poslední příspěvky. Jedno je celkem jasné - čím větší blby dělají zákony a předpisy z lidí, tím větších hovadin se můžeme dočkat.

Ještě 2 příklady k předchozím: V německy mluvících zemích se člověk lidský považuje za trochu inteligentního a proto třeba 1) vysokorychlostní trať, kde mně jezdí vlaky 200-300 nemají oplocenou (když tak kvůli jelenům). 2) na přejezdech má vlak přednost aproto když není vidět, tak sníží rychlost na 60km/h a zahouká.

U nás houká a téměř zastaví. Všechna auta, která zrovna nevezou dlouhé dříví tak mu stihnou přejet před čumákem, protože si myslí, že vlak kvůli poruše zastavil. Ono totiž moc dobře z auta jedoucího 50 a více není poznat, že vlak stojí, nebo jede 10km/h. Pak zmagořený řidič přijede k přejezdu, který je na trati, kde vlak skutečně jede a dopadne to jako na výše uvedených snímcích.

Kdyby měli lidé zažito, že vlak má absolutní přednost a jede rychle, budou si dávat větší pozor. Samozřejmě občas se na blbých přejezdech stane malér, ale dovoluji si odhadnout, že jich bude 10x méně než dnes (dnes každý den minimálně jeden případ) a postupně 100x méně.

Asi by bylo zajímavé zjistit a zveřejnit, kolik střetů na přejezdech je třeba v sousedním Rakousku.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
08.10.2010 (1:08)  
Staňa Kulatý: konečně názor, se kterým můžu plně souhlasit. Já bych skoro byl pro to, aby se uzákonilo něco ve stylu "když očividně nic nejede, může si každej přecházet kdy chce kde chce a jak chce". Tím se stejně přiměřeně rozumní lidé řídí, ale porušují při tom zákony, a například já s tím mám určitý psychologický problém. Obecně se snažím za všech okolností chovat co nejlépe, a to s ohledem nejen na sebe, ale i na ostatní - ale jsem člověk přemýšlivý, a pokud je něco v dané situaci evidentní nesmysl, odmítám se tím řídit, i kdyby to byl buhvíjaký zákon.
Často jdu podél jedné silnice třeba 500m a potřebuji ji kdekoliv přejít. Přechodů je dost, ale pokud půjdu po přechodu, typicky kvůli mě bude muset nějaký řidič zastavit a počkat, až přejdu. Tak radši přejdu kdekoliv když zrovna nic nejede. Pro mě to vyjde nastejno, ale tímhle způsobem jsem vlastně ohleduplnější k řidičům. A to je porušení zákona.
A btw. mimo přechod se nesmí přecházet jen pokud je nejbližší přechod dál než 50m.

A zpátky k tématu: Můj děda zemřel na přejezdu. V autě. Je to už dlouho a neznám podrobnosti, navíc nikdo přesně nevíme, proč na ten přejezd vjel. Ale vím určitě, že nikdo za to nevinil fíru.
07.10.2010 (20:43)  
Sim: Zajímavý fakt. Lidem se prostě nezavděčíš no... Pravidla jsou od toho, aby se porušovala. Ale pořád je něco úplně jiného přecházet silnici mimo přechod po řádném rozhlédnutí a vjet na přejezd ve výstraze. (Jsme na železničním serveru:-D) No... Ale samozřejmě i já už jsem přebíhal čtyřproudou silnici, když nic nejelo, přecházel na červenou, když nic nejelo, od tramvaje rovnou přes protikolej a jeden pruh pro auta rovnou na chodník, zase když nic nejelo... Jako ale na přejezdy jsem opravdu alergický, stejně jako na přecházení kolejí rovnou za vlakem. Kolik už na to doplatilo lidí, že. Není sice v pořádku vůbec přecházet přes koleje, ale když už, tak se pořádně rozhlédnu. Ne, jít se sluchátky na uších, letmo kouknout a pak hledět do země a přecházet(tohoto jsem práci téměř každou směnu svědkem).
Registrierter Benutzer Sim 
07.10.2010 (20:11)  
Staňa Kulatý > mimourovnove krizeni je vicemene obchazeni problemu - ono to problem neresi, protoze problem nastane jinde.

Krasnym prikladem muze byt vystavba panelakovych sidlist a hlavnich tahu do nich s tramvajovym telesem. Prakticky vsude se stavely podchody a nadchody ... a kdo skrz ne chodil? Ten, kdo mel casu dost a riskoval, ze ve tme podchodu slapne do toho, co zde vykouzlil jiny, ktery sem zavital za ucelem zcela jinym.

Protoze lidi prebihali pres silnici, postavily se zabradli. Mladi je prelejali, starsi obchazeli. Postavili se dalsi... a pak dalsi na druhe strane... a vicemene to pak byl jeden z faktoru, proc nekteri jedinci na verejnou dopravu zanevreli.

Dnes se na to jde zcela opacne - bohuzel take v extremu - tam kde byl podchod, ktery nikdo nepouzival, se postavil urovnovy prechod. Lidi pres nej chodi a auta jim nechteji zastavovat, "protoze to zdrzuje" ... tak sup, postavime semafor a auta zastavime ... podobne, jako se pred tim stavely zabradli. Jenze je to zbran dvousecna - krome zastavovani aut se tu v opacne casti periody snazime zastavovat i chodce... kteri, pokud neco nejede, vesele prechazi na cervenou. Protoze zmacknuti cudliku a cekani na zelenou zdrzuje...

Drahos > krasny priklad generalizovani ve smyslu, ze vse je bud jen cerne nebo bile. Proc by musel byt flakac, kdyz prechazi/prejizdi na cervenou? Treba to je jeden z tech mladiku, co nam (o neco) starsim bude vydelavat na duchod.

Co jsem podle vas ja, kdyz jsem dnes cestou do zamestnani neprekrocil povolenou rychlost, na 4 prechodech dal prednost chodcum, ale na dalsich dvou nedal? Pote, co jsem vystoupil z auta jsem presel pres ulici mimo prechod, prestoze byl v dohledu a jeste jsem to presel sikmo, nikoliv kolmo, jak mi narizuje vyhlaska. Jsem vzorem pro ostatni, nebo kriminalnikem, co patri za mrize, sebrat ridicak i rodny list a povesit za koule do pruvanu pro vystrahu?

Prestoze si vas velmi vazim a plochu na mem monitoru doma i v praci zdobi vami vyfocena 01 1511-3, dovolim si tvrdit, ze by vam prospelo trochu otevrit oci. Ano, jste fanda zeleznice, na tom neni nic spatneho - dokonce ani na tom, ze povazujete ignorovani cervene za velmi nebezpecne. Ale ono podobne nebezpeci je vsude kolem nas - a pokud bychom se meli vasim pristupem ridit, nemuzeme vystrcit nos z domu.

Dovolim si dokonce tvrdit (prestoze presnou statistiku neznam), ze teoreticky je mensi riziko ignorovat cervenou a ridit se jen tim, co vidim, nez chodit denne kilometr a zpet po krajnici stredne frekventovane silnici na zastavku pri ceste do zamestnani, prestoze se budete chovat zcela podle predpisu.

Ano, mozna je to tim, ze jsem zaujaty. Zatim jsem se (nastesti) nikdy nenachomytnul nazivo k zeleznicnimu nestesti. Bohuzel vsak jedna tehdy blizka kamaradka temer zemrela pote, co sla na chodniku do skoly a smetlo ji auto.

Da se rict, ze od te doby se snazim ridit pravidlem "duveruj, ale proveruj", takze kdyz mam zelenou a vidim, ze se na me neco riti, nespoleham na ni. Zaroven ale take jsem ochoten obcas porusit predpis v situaci, kdy mi riziko z toho plynouci (ted nemyslim bodovy postih nebo pokutu) pripada relativne male - samosebou ve srovnani s tim, co danym porusenim ziskam.
07.10.2010 (18:32)  
Kofr:Raději jsem to neměl číst,ale tohle je fakt HUMUS.Pokud je vás takových víc,co neuznávají předpisy a zákony,jenom sami sebe(jako že bezpochyby ano-na přejezdech i při jízdě gumokolem potkávám taková individua čím dál častěj),pak už se nedivím vůbec ničemu.Nevím co ty jsi za poflakovače,že se opovažuješ psát takový nesmysly.Co na to tvůj lékař???
V normální zemi,kde je právo a pořádek,by sis ani neškrtnul...ale jak kdosi napsal...všeho dočasu.
07.10.2010 (17:51)  
"A dokud vicemene vsichni
nebudem spolecne povazovat
prechazeni na cervenou a
jezdeni na cervenou (v jakekoliv
podobe) za natolik nebezpecne,
aby nam to stalo za to chvili
pockat, tezko se to zlepsi."

To je přesně ono. Těžko se to zlepší.

Na té jednokolejce - to máš vlastně pravdu, ale jde o to, že stokrát pohoda a jednou nehoda... Stále si většina lidí myslí, že vlak je z papundeklu či co. Tohle je asi civilizační problém, nebo nevím jak to říct, pomůže asi jediné a to mimoúrovňové křížení VŠUDE a plot kolem trati TAKY VŠUDE.
Registrierter Benutzer Sim 
07.10.2010 (17:21)  
Staňa Kulatý > priklad s verejnym domem byl umyslne prestrelen, nicmene mel byt ukazkou toho, ze kazdy vnima jen to, co povazuje za podstatne. A dokud vicemene vsichni nebudem spolecne povazovat prechazeni na cervenou a jezdeni na cervenou (v jakekoliv podobe) za natolik nebezpecne, aby nam to stalo za to chvili pockat, tezko se to zlepsi.

Do te doby si tady na webu muzem tisickrat nadavat do idiotu a kretenu, ale nic s tim nezmuzem. Cesta pokutovani a odebirani bodu a papiru tohle nevyresi, to je proste o moralce. A to je to, co jsem tim chtel rict.

Kazda zajmova skupina si sama pro sebe prekrucuje pravidla - kdo ze zde foticich nikdy nevlezl do kolejiste v mistech, kde je to zakazane? O co je to bezpecnejsi ve srovnani s prechazenim pres blikajici prejezd na jednokolejce, kdyz vlak vidim stat v zastavce? A proc jedno je pro zdejsi komunitu a za druhe by se meli dotycni jedinci lecit v Bohnicich nebo Dobranech?

Nebude to spis o tom, ze kazdy z nas chce, aby pravidla dodrzovali zejmena ti ostatni, protoze pak se budu sam citit bezpecneji - zejmena pokud chci dana pravidla porusovat?
07.10.2010 (15:49)  
NEMŮŽU pochopit, co se tu řeší. Červená znamená vždy něco "důležitého", pozor, nebezpečí, stůj, atd. Výstražné dopravní značky, mají vždy červené prvky, červená v dopravě znamená vždy stůj a tím to hasne. Tvůj příklad sime o tom veřejném domu, je hodně zlehčeně řečeno, ubohý!

Můj švagr, řidič, který už má opravdu hodně najeto, nadává na přejezdu, že to dlouho trvá, ale NEPOJEDE na něj. Ségra ho hrozně chválí v tomto směru a já, jakožto člověk, který měl jako spolujezdec dost krutou nehodu a autem se vysloveně bojím jezdit, s ním (a podobnými řidiči) se nebojím. Protože vím, že je opatrný, on zase ví, že neveze jen sebe, proto je opatrný. Měli by jste slyšet, ty šťavnaté označení řidičů, co ho předjíždějí v zatáčce a přitom jede 90kmh, ale on si furt jede tím svým pohodovým způsobem a jízdu si užívá. Takových by mělo být víc. Nejhorší je, že řidiči-šílenci kolikrát nezabijí jen sebe, že jo.

Veselí nad Moravou-Zarazice zhruba asi čtyři-pět let zpět. 810 narazila do tatrovky, která jí vjela přímo pod kola(přejezdové zab. zař. samozřejmě funkční), starší dáma, která se chystala vystupovat na zastávce za přejezdem, dostala zavazadlovou policí po čele a byla na místě mrtvá. Kvůli komu? Kvůli šoférovi, který asi vyklopil poslední korbu a spěchal odstavit vůz a jít na pivo......
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko