Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.
Při jednání s představiteli Jihočeského kraje bylo dohodnuto vytvoření pracovní skupiny pro výstavbu dopravních staveb v kraji. Tu bude tvořit Viktor Paggio a vícehejtman Martin Kuba. Bárta připomenul i nutnost koncepce dopravy v České republice, kterou již dříve v médiích diskutoval. Zanedlouho tak má být představen koncepční plán převedení nákladní dopravy ze silniční na železniční a vodní. Zároveň s tím slíbil, že do konce tohoto volebního období (2014) se zkrátí jízdní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi ze současných 2 hodin 36 minut na 1 hodinu a 50 minut, čímž se zlepší konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční. K naplnění tohoto slibu je nutné zkrátit jízdní dobu o 46 minut, čehož se má dosáhnout nejen zlepšováním parametrů tratě, zkrácení jízdní doby v jízdním řádu, která je nyní natažena kvůli výlukám, ale i nasazením rychlejších vozidel.
Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola zmínil, že celkový výsledek jednání byl uspokojivý. Viktor Paggio poukazoval na podfinancovanou dopravní infrastrukturu v kraji. Z úst ministra ale nepadly žádné sliby na další stavební projekty v kraji. Prioritou je dokončení současných staveb.
Zatímco na jihu Čech a severu Moravy zatím stavby stojí, mezi Zbirohem a Rokycany na Plzeňsku již stavaři pokračují v rozdělané práci. Ministerstvo dopravy s dodavatelskými podniky dohodl slevy a odložilo termíny splátek, díky kterým je možné ufinancovat současné projekty na modernizaci III. koridoru. Například zmiňovaný úsek Zbiroh – Rokycany bude stát platit sdružení firem vedenému Skanskou až od února příštího roku. Ministr pevně doufá, že v příštích dnech bude moci oznámit takovýchto úsporných staveb více. Tiskový mluvčí ministerstva Karel Hanzelka pro Hospodářské noviny potvrdil, že se připravují dodatky ke smlouvám i na další stavby, např. pro Benešov u Prahy – Votice nebo Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Přednost samozřejmě mají již rozběhnuté stavby z původního seznamu před těmi nezahájenými, a to zejména pokud současný stav komplikuje provoz na dráze.
Celková vyjednaná sleva na železniční stavby pro letošek je 430 milionů korun, což je asi 5,1 % letošního plánu. Na silnicích je jednání o slevách složitější, neboť kvůli tlaku veřejnosti nelze výstavbu úplně zastavit, uvedl ministr.
Zdroj: lidovky.cz
Druha vec je, jestli to koleje zvladnou protahnout a aby z toho nebyla nadherna opera, kterou ale nikdo nedokaze zazpivat
Hejbani s poplatkama za DC Barta zminil jiz nekolikrat.
Problém slibu, že se do Prahy dojede za 1:50 je, že po dokončení Votice - Benešov, zrušení vaty a nasazení výkonnějších a rychlejších vozidel vyjde zkrácení jízdní doby přibližně 30 minut. Dalších 16 minut se dá zkrátit jen nezastavováním ve stanicích, což by asi neprošlo, zavedením X párů nadvlaků a nebo počítáním jízdní doby do Hostivaře. Uvidíme, jak se ministrův slib naplní.
Jaké pořád nadvlaky?
Podle mě mají v úseku Praha - ČB opodstatnění zhruba tyhle linky (v hodinovém taktu, neuvedu-li jinak):
1) IC Praha - ČB. Zastavit v Táboře
2) Sp Praha - rychle do Benešova, pak zastavovat jen tam, kde to má smysl, Tábor, Soběslav, Veselí - rychle do ČB.
3) Os/Sp (30 min takt) - z Hostivaře rychle do Strančic - pak zastávkově do Benešova
4) Os (30 min takt) Praha - Strančice
5) Os (30 min takt - proklad se 4) Praha - Říčany
6) Os Tábor - Veselí v prokladu s 2 - ve špičkách rychle do ČB
7) Os Veselí - ČB (asi se tam ně)
8) R od Jihlavy
Těším se na připomínky. Pilnější z Vás můžou porovnat vlkm vlaků vypravených s každého směru jednou za 2h.
Tak to jsem na ten plán a hlavně jeho realizaci moc zvědav:-)
Úsek z Benešova do Tábora se vyřeší zdvojkolejněním a mnoha přeložkami včetně šesti tunelů, na úseku do Votic už se pracuje. Mezi Olbramovicemi a Chotovinami rychlost pod 150 km/h neklesne. Samozřejmě do konce volebního období to hotové nebude.
A taky by bylo zajímavé, čím se budou tahat vlaky, když dojde ke zvýšení traťové rychlosti. To všechna Esa zrychlí??
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.