..: Vít Bárta: SŽDC může dál stavět na koridorech :..

Viktor Paggio, Jiří Zimola, Vít Bárta a Martin Kuba, foto: Michal Šimek Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do  Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.

Při jednání s představiteli Jihočeského kraje bylo dohodnuto vytvoření pracovní skupiny pro výstavbu dopravních staveb v kraji. Tu bude tvořit Viktor Paggio a vícehejtman Martin Kuba. Bárta připomenul i nutnost koncepce dopravy v České republice, kterou již dříve v médiích diskutoval. Zanedlouho tak má být představen koncepční plán převedení nákladní dopravy ze silniční na železniční a vodní. Zároveň s tím slíbil, že do konce tohoto volebního období (2014) se zkrátí jízdní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi ze současných 2 hodin 36 minut na 1 hodinu a 50 minut, čímž se zlepší konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční. K naplnění tohoto slibu je nutné zkrátit jízdní dobu o 46 minut, čehož se má dosáhnout nejen zlepšováním parametrů tratě, zkrácení jízdní doby v jízdním řádu, která je nyní natažena kvůli výlukám, ale i nasazením rychlejších vozidel.

Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola zmínil, že celkový výsledek jednání byl uspokojivý. Viktor Paggio poukazoval na podfinancovanou dopravní infrastrukturu v kraji. Z úst ministra ale nepadly žádné sliby na další stavební projekty v kraji. Prioritou je dokončení současných staveb.

Zatímco na jihu Čech a severu Moravy zatím stavby stojí, mezi Zbirohem a Rokycany na Plzeňsku již stavaři pokračují v rozdělané práci. Ministerstvo dopravy s dodavatelskými podniky dohodl slevy a odložilo termíny splátek, díky kterým je možné ufinancovat současné projekty na modernizaci III. koridoru. Například zmiňovaný úsek Zbiroh – Rokycany bude stát platit sdružení firem vedenému Skanskou až od února příštího roku. Ministr pevně doufá, že v příštích dnech bude moci oznámit takovýchto úsporných staveb více. Tiskový mluvčí ministerstva Karel Hanzelka pro Hospodářské noviny potvrdil, že se připravují dodatky ke smlouvám i na další stavby, např. pro Benešov u Prahy – Votice nebo Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Přednost samozřejmě mají již rozběhnuté stavby z původního seznamu před těmi nezahájenými, a to zejména pokud současný stav komplikuje provoz na dráze.

Celková vyjednaná sleva na železniční stavby pro letošek je 430 milionů korun, což je asi 5,1 % letošního plánu. Na silnicích je jednání o slevách složitější, neboť kvůli tlaku veřejnosti nelze výstavbu úplně zastavit, uvedl ministr.

Zdroj: lidovky.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Šimek Poslat mail autorovi | 13.9.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.09.2010 (16:29)  
M.D. - pripominka jedina - malinkaty otaznicek u 5 (nebo alternativne 4). Nicmene ciste z hlediska "nutnosti" (osobni pocit), z hlediska koncepce zcela bez pripominek.
Druha vec je, jestli to koleje zvladnou protahnout a aby z toho nebyla nadherna opera, kterou ale nikdo nedokaze zazpivat
registrovaný uživatel M 
13.09.2010 (16:25)  
happy - ale myto ma prece byt i na I.tride, takze objizdet nepujde jako ted. Ano vim, ze ted to jde, ale nebavime se o terminu konec zari.
Hejbani s poplatkama za DC Barta zminil jiz nekolikrat.
13.09.2010 (16:23)  
Michal Šimek:
Problém slibu, že se do Prahy dojede za 1:50 je, že po dokončení Votice - Benešov, zrušení vaty a nasazení výkonnějších a rychlejších vozidel vyjde zkrácení jízdní doby přibližně 30 minut. Dalších 16 minut se dá zkrátit jen nezastavováním ve stanicích, což by asi neprošlo, zavedením X párů nadvlaků a nebo počítáním jízdní doby do Hostivaře. Uvidíme, jak se ministrův slib naplní.

Jaké pořád nadvlaky?
Podle mě mají v úseku Praha - ČB opodstatnění zhruba tyhle linky (v hodinovém taktu, neuvedu-li jinak):
1) IC Praha - ČB. Zastavit v Táboře
2) Sp Praha - rychle do Benešova, pak zastavovat jen tam, kde to má smysl, Tábor, Soběslav, Veselí - rychle do ČB.
3) Os/Sp (30 min takt) - z Hostivaře rychle do Strančic - pak zastávkově do Benešova
4) Os (30 min takt) Praha - Strančice
5) Os (30 min takt - proklad se 4) Praha - Říčany
6) Os Tábor - Veselí v prokladu s 2 - ve špičkách rychle do ČB
7) Os Veselí - ČB (asi se tam ně)
8) R od Jihlavy

Těším se na připomínky. Pilnější z Vás můžou porovnat vlkm vlaků vypravených s každého směru jednou za 2h.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
13.09.2010 (16:18)  
happy: I na silnicích I. třídy lze zavést mýto, například to tak funguje z Hradce Králové do Náchoda na silnici I/33. Riziko, že kamiony pak přejdou na silnice II. třídy, se tady nenaplnilo.
registrovaný uživatel happy 
13.09.2010 (13:26)  
ad junkrs: To já taky. Jediné, co mě napadá jako reálné, je snížit poplatky za DC pro nákladní dopravu a zvýšit mýto na dálnicích (což ale asi nebude to pravé, protože kamiony přejedou na silnice 1. třídy). Takže ve finálním výsledku maximálně dojde ke snížení ceny za DC a bude to s velkou pompou nazváno koncepcí ;)
registrovaný uživatel junkrs 
13.09.2010 (13:08)  
...koncepční plán převedení nákladní dopravy ze silniční na železniční a vodní...
Tak to jsem na ten plán a hlavně jeho realizaci moc zvědav:-)
13.09.2010 (12:44)  
Vojta Eliáš: Rekonstrukce 363 na 362 skutečně pokračují (viz http://spz.logout.cz/novinky/novinky.php), ale tím se samozřejmě rychlost 160 km/h, která bude ve velké části dokončeného koridoru, neřeší.
Úsek z Benešova do Tábora se vyřeší zdvojkolejněním a mnoha přeložkami včetně šesti tunelů, na úseku do Votic už se pracuje. Mezi Olbramovicemi a Chotovinami rychlost pod 150 km/h neklesne. Samozřejmě do konce volebního období to hotové nebude.
13.09.2010 (12:29)  
Trasu Praha-České Budějovice jsem jel pouze jednou a to ještě v době, kdy se předělávala stanice Tábor. Docela by mě zajímalo, jak bude vyřešena větší propustnost trati a zvýšení traťové rychlosti na úseku Bystřice u Benešova-Tábor. Pokud mi ještě pamět dobře slouží, tak je tam v současné době pouze jednokolejka, která vede dost obtížným terénem.
A taky by bylo zajímavé, čím se budou tahat vlaky, když dojde ke zvýšení traťové rychlosti. To všechna Esa zrychlí??
13.09.2010 (12:23)  
Zajímalo by mě, jaké úspory a zjednodušení budou realizovány. Včera jsem jel Cheb - Planá, a musím říct že v tom téměř vylidněném venkově, kde stojí vůbec za zvážení zastavování/provozování regionálních vlaků, vidět všechny ty ostrovní nástupiště, podchody, výtahy, lampy kilometr na obě strany a hlavně PHS mimo obytnou zástavbu, zatímco jízdní doba se prakticky nezměnila - tak bohatí nejsou ani Švýcaři. A to že v čerstvě rekonstruovaných Senohrabech už nefunguje ten prosklený výtah mě vůbec nepřekvapuje.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
13.09.2010 (12:02)  
240.025: Potenciál má? No má i jiné "věci", např. luxusní úsek Mezno-Střezimíř, parádní vjezd od Prahy do Heřmaniček a několik podobných "výpečků" :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko