..: Vít Bárta: SŽDC může dál stavět na koridorech :..

Viktor Paggio, Jiří Zimola, Vít Bárta a Martin Kuba, foto: Michal Šimek Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do  Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.

Při jednání s představiteli Jihočeského kraje bylo dohodnuto vytvoření pracovní skupiny pro výstavbu dopravních staveb v kraji. Tu bude tvořit Viktor Paggio a vícehejtman Martin Kuba. Bárta připomenul i nutnost koncepce dopravy v České republice, kterou již dříve v médiích diskutoval. Zanedlouho tak má být představen koncepční plán převedení nákladní dopravy ze silniční na železniční a vodní. Zároveň s tím slíbil, že do konce tohoto volebního období (2014) se zkrátí jízdní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi ze současných 2 hodin 36 minut na 1 hodinu a 50 minut, čímž se zlepší konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční. K naplnění tohoto slibu je nutné zkrátit jízdní dobu o 46 minut, čehož se má dosáhnout nejen zlepšováním parametrů tratě, zkrácení jízdní doby v jízdním řádu, která je nyní natažena kvůli výlukám, ale i nasazením rychlejších vozidel.

Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola zmínil, že celkový výsledek jednání byl uspokojivý. Viktor Paggio poukazoval na podfinancovanou dopravní infrastrukturu v kraji. Z úst ministra ale nepadly žádné sliby na další stavební projekty v kraji. Prioritou je dokončení současných staveb.

Zatímco na jihu Čech a severu Moravy zatím stavby stojí, mezi Zbirohem a Rokycany na Plzeňsku již stavaři pokračují v rozdělané práci. Ministerstvo dopravy s dodavatelskými podniky dohodl slevy a odložilo termíny splátek, díky kterým je možné ufinancovat současné projekty na modernizaci III. koridoru. Například zmiňovaný úsek Zbiroh – Rokycany bude stát platit sdružení firem vedenému Skanskou až od února příštího roku. Ministr pevně doufá, že v příštích dnech bude moci oznámit takovýchto úsporných staveb více. Tiskový mluvčí ministerstva Karel Hanzelka pro Hospodářské noviny potvrdil, že se připravují dodatky ke smlouvám i na další stavby, např. pro Benešov u Prahy – Votice nebo Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Přednost samozřejmě mají již rozběhnuté stavby z původního seznamu před těmi nezahájenými, a to zejména pokud současný stav komplikuje provoz na dráze.

Celková vyjednaná sleva na železniční stavby pro letošek je 430 milionů korun, což je asi 5,1 % letošního plánu. Na silnicích je jednání o slevách složitější, neboť kvůli tlaku veřejnosti nelze výstavbu úplně zastavit, uvedl ministr.

Zdroj: lidovky.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Šimek Poslat mail autorovi | 13.9.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.09.2010 (17:41)  
Ad tarten: Taky se ROPIDU divím. Já bych obětoval Strančice a končil v Říčanech. Pak by ta čtvrthodina byla možná.
registrovaný uživatel tarten 
13.09.2010 (17:06)  
Kapacita trati 221 je vpodstatě vyčerpaná. Proto není možné kvůli střetu rychlíků a osobáků zavést pro osobáky takt 4 x 15min do hodiny, ale je nutný takt 10 + 20 + 15 + 15 min jako letos, nebo 10 + 20 + 10 + 20 min. jako příští rok. Prostě to není metro. Třeba to bude lepší, až rekonstrukce dojde až do Prahy-Hostivaře.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
13.09.2010 (17:00)  
Tak plány to jsou pěkné, ministr je očividně muž činu... Ale pokud to chce opravdu zvládnout do konce volebního období, má co dělat. Pokud splní své plány i jen z 50%, tak klobouk dolů.
registrovaný uživatel tarten 
13.09.2010 (16:58)  
Michal Drábek:
A prozradili vám ti zabezpečovácí, nakolik by ty vlaky musely kvůli takovému mezidobí zpomalit, a kam by se vešly spěšňáky, rychlíky, lokomotivní, pomalé a rychlé nákladní vlaky?
13.09.2010 (16:58)  
to Michal Drábek

No zní to moc hezky, to ano, ale nevím, jak kapacita trati (aby se tam pěkně vešly také náklady), a hlavně, zda není celková kapacita nadbytečná, (záleží samozřejmě jaké soupravy by se použily)...
Např. IC v hodinovém taktu se mi zdají docela luxus...

S tou údržbou máte pravdu, ale myslím, že to není poslední dobou, připadá mi to jako věc dost typická pro socialistické období (k tomu tehdy navíc bylo častěji velmi nekvalitní provedení). Údržba je prostě naprostý základ, jinak jdou všechny ty investice pomalu v niveč...
registrovaný uživatel tarten 
13.09.2010 (16:55)  
240.025: Prý rychlík do Salzburku jezíval před korytem 2:05, když doháněl zpoždění, stavěl jen v Táboře.

Podle jízdních řádů co mám jezdil nejrychleji rychlík Praha->ČB roku 2004 za 2:28 a ČB -> Praha roku 2003 za 2:23. Kolik se mu vyjímečně podaří při dohánění zpoždění, a třeba navíc když mezinárodní část není zdržována tou vnitrostátní, na tom nezáleží.
13.09.2010 (16:53)  
Jo, a zatím mi z kolegů zabezpečováků všichni potvrdili, že autobloku na zábrzdnou vzdálenost 400m/700m technicky vůbec nic nebrání - problémem je jenom NORMA, která zná jen 1000m a čtyřznaký, od něhož se ale upouští (prý to fíry mate - nemám důvod tomu nevěřit).

Teď jsem si po sobě přečetl předchozí příspěvek a musím ho upřesnit: ty 2 min se hodí pro stabilitu GVD (snazší krácení zpoždění). Nutné jsou asi jen v pražském uzlu řekněme mezi hlavákem a Uhříněvsí (kvůli rozjezdům/brzdění nákladů).
13.09.2010 (16:41)  
M
Druha vec je, jestli to koleje zvladnou protahnout a aby z toho nebyla nadherna opera, kterou ale nikdo nedokaze zazpivat
Pro jistotu to chce v kritických úsecích (Praha - Benešov, výh. Nemanice - ČB a nejspíš nějaké okolí Tábora jako potenciálního taktového uzlu) zabzař, které umožní následné mezidobí 2 min. Ale možná by se to vyjezdilo i teď, pokud to teda zadavatel projektu nezmršil příliš. 4. koridor bude proti ose Praha - Kolín (a co teprve proti uzlům Praha, Brno, Ostrava atd.) vždycky slabý odvárek.

V takovémhle rozsahu se má jezdit:
http://www.sma-partner.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=268%3Anetzgrafik-fahrplan-schweiz-2009&catid=15%3Aprojekte-und-konzepte&Itemid=140&lang=en
Pozor, minutové údaje vlevo ve směru jízdy ;-)...
13.09.2010 (16:36)  
M:
Já bych si za 5 stál, Říčany mají 13 000 obyvalel (srv. Č. Krumlov - jen o pár stovek víc) a jsou noclehárnou Prahy. Tedy čistě technicky taková její větší domková čtvrť typu Horních Počernic. A z Počernic jezdí bus na Černý Most o dost častěji:
http://idos.dpp.cz/idos/ConnRes.aspx?date=13.9.2010&time=16%3a30&from=504|1|28|0&to=196|1|28|0&isdep=1&sp=0&alg=1&chn=7&dev=0&deval=250&mask=-116|-1&std=0|1&min=1|1&max=60|60&tt=pid

Proč by nemohla "rychlá MHD" jezdit do centra po čtvrthodině? Já bych si spíš kladl otázku "nutnosti" intervalu 7/8 min ve špičkách :-)

Proč jsme v dopravních koncepcích zbytečně skromní?
13.09.2010 (16:29)  
Včera jsem jel Cheb - Planá, a musím říct že v tom téměř vylidněném venkově, kde stojí vůbec za zvážení zastavování/provozování regionálních vlaků, vidět všechny ty ostrovní nástupiště, podchody, výtahy, lampy kilometr na obě strany a hlavně PHS mimo obytnou zástavbu, zatímco jízdní doba se prakticky nezměnila - tak bohatí nejsou ani Švýcaři.
Třeba Sulislav?
http://mapy.cz/#mm=TTtTcP@sa=s@st=s@ssq=sulislav@sss=1@ssp=133035520_131916032_133501440_132332544@x=129944778@y=134823887@z=13
Rozumní lidé vedli tuhé boje, ale blbost zvítězila. Na tohle holt Švýcaři nemají...

A to že v čerstvě rekonstruovaných Senohrabech už nefunguje ten prosklený výtah mě vůbec nepřekvapuje. Jo, když údržba je pro SŽDC sprosté slovo :-/.

Ale abych se pořád jen nenavážel do mých "oblíbených" organizací - v poslední době mě překvapuje rozsah různých stavebních huráakcí - tu naučná stezka, tam bizarní cyklostezka s podivným mostem...EU zafinancuje, starosta se nechá vyfotit, no a pak už se o tu stavbu kromě uživatelů nikdo nezajímá a po pár letech podle toho začne vypadat. Taky si toho všímáte?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko