..: Linka S65 zůstane v provozu i po skončení tramvajové výluky :..

Praha Smíchov Na Knížecí, foto: Michal Jaroš Praha — Před několika měsíci byla uvedena do provozu linka S65 Pražského Eska z provizorní zastávky Praha–Smíchov Na Knížecí do stanice Praha–Zličín. Ta je v provozu od 1. června 2010 jako náhrada vlaková doprava za tramvaje v úseku Anděl – Sídliště Řepy a v současné podobě bude fungovat do 30. září. Dle slov Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) se stala natolik oblíbenou, že zůstane v provozu až do konce roku, a to dle zvláštního jízdního řádu. Jak je ale zřejmé ze zveřejněných, nejspíše již konečných návrhů jízdních řádů na rok 2010/2011, zůstane linka v provozu i v celém příštím roce. Uvidíme tedy, zda si spoje na této trase získají oblibu cestujících i po ukončení výluky tramvajové dopravy a budou využívány jako nyní.

Spoje linky S65 na začátku léta razantně zvýšily spolu s Pražským motoráčkem vytíženost tratě 122, na které jezdilo v úseku Praha hl.n. – Praha–Zličín jen pramálo spojů. Ve stanici Praha–Jinonice znovu zavedli službu výpravčího a obnovili mechanická návěstidla, vybudovala se provizorní zastávka Praha–Smíchov Na Knížecí, která nakonec bude sloužit i po skončení výluky. Na vlacích jezdí motorové jednotky Regionova ve dvouvozovém provedení. Zaveden je specifický způsob odbavení cestujících. Trať byla během výluky také plně zaintegrována do PID.

A co nás tedy čeká po skončení výluky? Nejvýraznější změnou je zřejmě omezení provozu na dvojnásobný interval (60 – 120 minut), od změny jízdní řádu v prosinci tohoto roku pak jednotně 60 minut. Zatímco tuto změnu cestující jen těžko ocení, naopak dobrou zprávou je vedení vlaků z/do stanice Hostivice bez přestupu v Řepích (v žst. Praha–Zličín). V Hostivici pak budou navazovat přípoje z/do Kladna, popř. Rakovníka. V provozu bude příští léto navíc i Pražský motoráček, jezdící z Prahy hl.n. na Zličín. Zůstane tak provizorní stav, kdy v pracovní dny jezdí vlaky ze zastávky Na Knížecí a o víkendu naopak z hlavního nádraží. O typu nasazeného vozidla však můžeme nadále spekulovat – v konečném návrhu jízdního řádu totiž opět chybí poznámka o řazení vozu pro invalidy. Není tedy jisté, jestli zde zůstanou Regionovy, anebo se vrátí nemodernizované motorové vozy řady 810.

Zdroje: Informační zpravodaj Ropid 16/2010, Návrh jízdního řádu 2010/2011


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.9.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.09.2010 (20:12)  
Hostivice - Takže se přidržím tvaru, jak ho používají místní z Hostivice. Kdo jsou "místní"? - Ti co si tam koupili dům a ve slovníku si přečetli, kam se přestěhovali a jak se správně říká po našem. Úsměvné. Nebo o názvu rozhodují i přespolní, kteří odjakživa chodili na autobus či vlak do Hostivic. Opravdu od nás jezdil autobus do Hostivic. Čeština je i o tom, jak se mluví a ne jak si to nějací páprdové vymyslí do příruček. V době vlády jedné strany byla "tvorba" českého pravopisu hodně úsměvná. Ale i vývoj názvů vesnic či městeček nebyl také přímočarý.
registrovaný uživatel Pavel Hečko  mail  
06.09.2010 (19:15)  
Jak sem tak koukal na ty návrhy, tak cestou z Anděla do Kladna a dál použitelné, cestou zpět v odpoledních hodinách už nikoliv, jaký má význam, naplánovat odjezd vlaku z Hostivice 20 minut po osobním od Kladna a 10 minut před spěšným. Běžný cestující, raději pojede dál, než aby čekal 20 minut na prázdném nádraží.
06.09.2010 (18:55)  
hasitobur, honzatvs : do kopřiv pošle spojení především prodloužení intervalu ... 30 minut je maximum, které zákazník "sežere". 120 minut je absurdní představa ...
Vlaky by měly zastavovat na všech zastávkách "na znamení" ...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
06.09.2010 (16:25)  
honzatvs: V tom případě beru zpět, i když jsem to pomnožně nikdy neslyšel, a omlouvám se za narušení diskuse... :)
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
06.09.2010 (16:20)  
Když jsem jel náhradní X9 v červnu, kdy jezdila od vozovny, tak plná nebyla-dokonce by se vyplatilo i interval prodloužit-dopoledne. Při cestě zpět z Řep byla ještě prázdnější a o hodně, což je pochopitelné. Ale zato u vozovny se čekalo dobrých 15minut na tramvaj. Ani z vozovny linka 10, ani na provizorním obratišti žádná linka 9 nebyla. A když přijela linka 9 "zezadu od motola", tak se to tam nevešlo! Takže takový příklad, kdy funguje lépe náhradní doprava než ta běžná.
06.09.2010 (16:11)  
TK: Terno to není, ale třeba minulou středu v půl šesté tam bylo lidí aspoň 60 a třeba 15 jich vystupovalo na Cibulce (a nebyla to skupina). Dokonce kdosi nastupoval v Jinonicích.
06.09.2010 (15:46)  
Neodpustím si drobnou jazykovou poznámku, podstatné jméno Hostivice není pomnožné. ;o)

Citace slovníku: Některá místní jména mohou mít obojí tvary – podle čísla množného i jednotného, např. do Kytlic i do Kytlice, do Prčic i do Prčice, do Hostivic i do Hostivice.
06.09.2010 (15:28)  
honzatvs: Ono to není žádné terno ani během výluky, když uvážím že nacpaný kloubový autobus linky X9 veze 50 lidí každé 4 minuty (pravda, mnozí vystupují už v Košířích a Motole) a vlak linky S65 veze 30 lidí každých 30 minut. Pro ty, kteří nebydlí přímo u nádraží Zličín už je ta X9 časově jednoznačně výhodnější, i když to bývá celkem utrpení (hlavně když bylo vedro).
Jinak samozřejmě souhlasím s prodloužením všech spojů do Hostivice a navázání na trať 120.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
06.09.2010 (15:01)  
Neodpustím si drobnou jazykovou poznámku, podstatné jméno Hostivice není pomnožné. ;o)
06.09.2010 (10:38)  
Po dokončení opravy tramvaje a při hodinovém taktu to zcela ztrácí význam jako městká linka, ale pro cestující do Hostivic a směr Kladno/Rakovník z téhle části Prahy by to využitelné být mohlo...
Nicméně chtělo by to alespoň ve špičce půlhodinu a vozidlo alespoň tu regionovu..
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko