Praha — Před několika měsíci byla uvedena do provozu linka S65 Pražského Eska z provizorní zastávky Praha–Smíchov Na Knížecí do stanice Praha–Zličín. Ta je v provozu od 1. června 2010 jako náhrada vlaková doprava za tramvaje v úseku Anděl – Sídliště Řepy a v současné podobě bude fungovat do 30. září. Dle slov Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) se stala natolik oblíbenou, že zůstane v provozu až do konce roku, a to dle zvláštního jízdního řádu. Jak je ale zřejmé ze zveřejněných, nejspíše již konečných návrhů jízdních řádů na rok 2010/2011, zůstane linka v provozu i v celém příštím roce. Uvidíme tedy, zda si spoje na této trase získají oblibu cestujících i po ukončení výluky tramvajové dopravy a budou využívány jako nyní.
Spoje linky S65 na začátku léta razantně zvýšily spolu s Pražským motoráčkem vytíženost tratě 122, na které jezdilo v úseku Praha hl.n. – Praha–Zličín jen pramálo spojů. Ve stanici Praha–Jinonice znovu zavedli službu výpravčího a obnovili mechanická návěstidla, vybudovala se provizorní zastávka Praha–Smíchov Na Knížecí, která nakonec bude sloužit i po skončení výluky. Na vlacích jezdí motorové jednotky Regionova ve dvouvozovém provedení. Zaveden je specifický způsob odbavení cestujících. Trať byla během výluky také plně zaintegrována do PID.
A co nás tedy čeká po skončení výluky? Nejvýraznější změnou je zřejmě omezení provozu na dvojnásobný interval (60 – 120 minut), od změny jízdní řádu v prosinci tohoto roku pak jednotně 60 minut. Zatímco tuto změnu cestující jen těžko ocení, naopak dobrou zprávou je vedení vlaků z/do stanice Hostivice bez přestupu v Řepích (v žst. Praha–Zličín). V Hostivici pak budou navazovat přípoje z/do Kladna, popř. Rakovníka. V provozu bude příští léto navíc i Pražský motoráček, jezdící z Prahy hl.n. na Zličín. Zůstane tak provizorní stav, kdy v pracovní dny jezdí vlaky ze zastávky Na Knížecí a o víkendu naopak z hlavního nádraží. O typu nasazeného vozidla však můžeme nadále spekulovat – v konečném návrhu jízdního řádu totiž opět chybí poznámka o řazení vozu pro invalidy. Není tedy jisté, jestli zde zůstanou Regionovy, anebo se vrátí nemodernizované motorové vozy řady 810.
Zdroje: Informační zpravodaj Ropid 16/2010, Návrh jízdního řádu 2010/2011
Vlaky by měly zastavovat na všech zastávkách "na znamení" ...
Citace slovníku: Některá místní jména mohou mít obojí tvary – podle čísla množného i jednotného, např. do Kytlic i do Kytlice, do Prčic i do Prčice, do Hostivic i do Hostivice.
Jinak samozřejmě souhlasím s prodloužením všech spojů do Hostivice a navázání na trať 120.
Nicméně chtělo by to alespoň ve špičce půlhodinu a vozidlo alespoň tu regionovu..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.