..: Nová zastávka na zubačce :..

Desná - Pustinská, foto: město Desná Desná — V pátek 20. srpna 2010, čtyři minuty po půl jedenácté, byla na trati 036 (Liberec – Harrachov) slavnostně otevřena nová zastávka Desná–Pustinská. Zajímavá je hlavně tím, že se stala nejstrmější vlakovou zastávkou v Česku. Stoupání dosahuje 56 promile a trať je vybavena ozubnicí. Slavnostního otevření se kromě zástupců města, Českých drah a Správy železniční dopravní cesty zúčastnil také sám Krakonoš. První cestující, která využila tuto novou zastávku, od něj byla obdarována dárkovým balíčkem a pamětním certifikátem. Výstavba této zastávky byla součástí velkého projektu s názvem Zlepšení dopravní obslužnosti území Mikroregionu Tanvaldsko, který zahrnoval stavbu 4 nových zastávek na železnici a opravu 18 autobusových zastávek v obcích Desná, Smržovka a Velké Hamry. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií.

Město Desná se nachází v chráněné krajinné oblasti Jizerské hory a v jeho okolí se nachází mnoho turistických lákadel. Hlavně proto na jeho území najdeme celkem čtyři železniční zastávky, kromě zastávky Desná–Pustinská je to vlaková stanice Desná, zastávka Desná–Riedlova Vila, a stanice Dolní Polubný.

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Jaroslav SmištíkDesná - Pustinská, slavnostní otevření, foto: město DesnáDesná - Pustinská, slavnostní otevření, foto: město DesnáDesná - Pustinská, první vlak, foto: město DesnáDesná - Pustinská, slavnostní otevření, foto: město Desná

Zastávka Desná–Pustinská se nachází na 31. kilometru trati 036 z Liberce do Harrachova. Trať je se svým největším stoupáním 58 promile nejstrmější v ČR. V úseku Tanvald – Kořenov je trať vybavena ozubnicovým systémem, který však dnes v pravidelné dopravě není používán. Využijí ho jen historické motorové lokomotivy, zejména T 426.003 Železniční společnosti Tanvald. Trať byla postavena hlavně kvůli potřebě dovozu slezského uhlí do tamních skláren.

Zdroj: Město Desná


Jiří Horáček , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 1.9.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.09.2010 (11:20)  
Já osobně sleduji zprávy o nových zastávkách vždy znepokojeně, protože si myslím, že je u nás hustota zastávek příliš vysoká a zejména na hlavních tratích s vyšími rychlostmi bych je docela zredukoval (pak by mohl jezdit mísro Os/R jen jeden typ vlaků, sice pomalejší než R, ale zato ve velmi zajímavém taktu).

Ale myslím, že tohle typ trati, kde to zrovna smysl má. Ale určitě by to chtělo také Sp/R vlaky Liberec - Jelenia Gora, nejlépe pak až do Wroclavi.
01.09.2010 (11:00)  
Hmm, rozjet se z Pustinské směrem nahoru za vlhkého podzimního počasí s padajícím listím s takovou 854 nebo 843, to bude chtít asi dávku zručnosti. Zastavit při jízdě shora tamtéž, to bude kromě zručnosti chtít i štěstí (-:

Ale ty zastávky, pokud se využijí cestující veřejností, mají smysl. V této oblasti vlak plní funkci místní dopravy a domnívám se, že je to tak dobře. Zastávky v blízkosti zástavby (i třeba hustě za sebou) jsou pro místní o mnoho užitečnější než některé stanice jinde, umístěné zcela mimo obec, kde se staví prakticky jen z dopravních důvodů.

Jan Šlezingr: na www.zubacka.cz je spoustu informací z nedávné opravy a znovuzprovoznění trati Harrachov - Szklarska Poreba. Když tam nahoru vozili materiál, nejednou velebili nejen ozubnici, ale i starou Rakušanku, která jim tam velmi vydatně pomáhala. Já bych tu ozubnici nerušil.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
01.09.2010 (10:12)  
Tomáš Kraus: Není a autobusem to je snad ještě pomalejší, právě proto by bylo fajn tam zavést nějaké zrychlené vlaky co jsou bezkonkurenčně rychlejší a ne jen stejně pomalé :)
registrovaný uživatel ludek71  mail  
01.09.2010 (10:10)  
Dokud je sucho,tak to jde,ale jen bude trochu posmrkáno,bude problém soupravu do kopce rozjet a při cestě dolů jsou kolikrát rádi,ža zastaví o Dolní Polubný.Ale třeba se pletu.
01.09.2010 (9:38)  
Jan Šlezingr: A jak náročné by mělo být "udržovat" kus zubatého železa mezi kolejnicemi? Každopádně jde o technickou památku, takže se musí zachovat, a ty zvláštní jízdy s ozubnicovými lokomotivami jsou tam taky celkem často, tak opravdu nevím proč ozubnici rušit.
Nechic: To je pravda, ale zrovna tady to není autem o moc rychlejší (na to že srovnávám zastávkový vlak a auto) - souvislá zástavba, silný provoz a náročný terén.
01.09.2010 (9:22)  
Možná mě milovníci této trati ukamenují, ale: má dnes ještě smysl udržovat, opravovat a provozovat ozubnicový systém, pokud ho žádný vlak nepoužívá?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
01.09.2010 (8:55)  
Jablonec nad Nisou - Kořenov = 22km - 18 zastávek s jízdní dobou 1h3m , tj. průměrná rychlost 20.9 km/h :D
01.09.2010 (8:37)  
koukám, že v úseku Tanvald-Harrachov to snad bude stavit víc a víc :) i když předpokládam, že jen na znamení teda :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko