Desná — V pátek 20. srpna 2010, čtyři minuty po půl jedenácté, byla na trati 036 (Liberec – Harrachov) slavnostně otevřena nová zastávka Desná–Pustinská. Zajímavá je hlavně tím, že se stala nejstrmější vlakovou zastávkou v Česku. Stoupání dosahuje 56 promile a trať je vybavena ozubnicí. Slavnostního otevření se kromě zástupců města, Českých drah a Správy železniční dopravní cesty zúčastnil také sám Krakonoš. První cestující, která využila tuto novou zastávku, od něj byla obdarována dárkovým balíčkem a pamětním certifikátem. Výstavba této zastávky byla součástí velkého projektu s názvem Zlepšení dopravní obslužnosti území Mikroregionu Tanvaldsko, který zahrnoval stavbu 4 nových zastávek na železnici a opravu 18 autobusových zastávek v obcích Desná, Smržovka a Velké Hamry. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií.
Město Desná se nachází v chráněné krajinné oblasti Jizerské hory a v jeho okolí se nachází mnoho turistických lákadel. Hlavně proto na jeho území najdeme celkem čtyři železniční zastávky, kromě zastávky Desná–Pustinská je to vlaková stanice Desná, zastávka Desná–Riedlova Vila, a stanice Dolní Polubný.
Zastávka Desná–Pustinská se nachází na 31. kilometru trati 036 z Liberce do Harrachova. Trať je se svým největším stoupáním 58 promile nejstrmější v ČR. V úseku Tanvald – Kořenov je trať vybavena ozubnicovým systémem, který však dnes v pravidelné dopravě není používán. Využijí ho jen historické motorové lokomotivy, zejména T 426.003 Železniční společnosti Tanvald. Trať byla postavena hlavně kvůli potřebě dovozu slezského uhlí do tamních skláren.
Zdroj: Město Desná

1 2 | Zpráv na stránku: |
Ale myslím, že tohle typ trati, kde to zrovna smysl má. Ale určitě by to chtělo také Sp/R vlaky Liberec - Jelenia Gora, nejlépe pak až do Wroclavi.
Ale ty zastávky, pokud se využijí cestující veřejností, mají smysl. V této oblasti vlak plní funkci místní dopravy a domnívám se, že je to tak dobře. Zastávky v blízkosti zástavby (i třeba hustě za sebou) jsou pro místní o mnoho užitečnější než některé stanice jinde, umístěné zcela mimo obec, kde se staví prakticky jen z dopravních důvodů.
Jan Šlezingr: na www.zubacka.cz je spoustu informací z nedávné opravy a znovuzprovoznění trati Harrachov - Szklarska Poreba. Když tam nahoru vozili materiál, nejednou velebili nejen ozubnici, ale i starou Rakušanku, která jim tam velmi vydatně pomáhala. Já bych tu ozubnici nerušil.
Nechic: To je pravda, ale zrovna tady to není autem o moc rychlejší (na to že srovnávám zastávkový vlak a auto) - souvislá zástavba, silný provoz a náročný terén.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
