Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.
Nejpozději v roce 2013
Výběrové řízení na tyto vlaky by mělo být vyhlášeno na přelomu srpna a září s tím, že do provozu budou nasazeny nejpozději v roce 2013. Odhadovaná cena za 5 souprav je zhruba 685 milionů korun (137 milionů za soupravu). České dráhy podle v březnu zveřejněných plánů chtějí letos vypsat výběrová řízení na celkem 23 jednopatrových elektrických jednotek v jedno– a dvojsystémovém provedení také například pro kraj Ústecký, Jihočeský nebo Moravskoslezský. V současnosti je v regionální dopravě na Pardubicku podíl moderních vozidel zhruba 40 %. Jedná se například o 14 modernizovaných souprav RegioNova, nebo dvoupatrové jednotky CityElefant nasazované na osobní vlaky z Pardubic přes Kolín až do Prahy. Do roku 2013 by po dodání nových vlaků měl tento podíl stoupnout až na 75 %. Na nová vozidla budou České dráhy čerpat finance z ROP Severovýchod, který však momentálně bojuje se ztrátou financování ze strany vlády.
Kde lze počítat s novými vozidly?
- Nasazení 4 nových motorových vozů
- Česká Třebová - Lanškroun
- Pardubice - Hlinsko v Čechách
- Nasazení 5 nových elektrických jednotek
- Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř
Zdroj: Regionální příloha MF DNES
Otázkou je, jestli se Škodovka dál bude moci hlásit do výběrových řízení. Když se momentálně razí vize, že o státní zakázky se může ucházet firma s jasnou majetkovou strukturou a u Škody (pokud vím) dosud není jasné, kdo je vlastně majitelem akcií.....
Musím říct, že výrobce s tou podmínkou docela chápu, protože když se něco podělá, bude to Stadler opravovat na vlastní náklady. A když bude RS neustále tahat přívěšáky v bůhví jakých kopcích, tak se bude sr*t každou chvilku.
V Německu jezdí jako řada DB 650 RS1 se šroubovkou a nárazníky. Prostě RS1 se zákazníkovi nabízí v provedení automatické spřáhlo / šroubovka & tažný hák & nárazníky.
JindraŠ : jestliže by něco podobného mělo být ve smlouvě, tj. za RS1 se nedá přivěsit nějaký přivěšák, pak "děkuji" nechci ... Jízdu na dva motory bych celkem chápal, aby se jeden motor zbytečně nepřetěžoval, ale na dva motory by mělo být vozidlo schopné vozit i přívěšáky do technické normy hmotnosti ... Takže v případě zvýšené frekvence se musí dát dva motory (pokud vůbec budou), místo toho, aby se přivěsil jeden přívěšák. A když nebude další RS1, tak se výtáhne z kopřiv korour a k němu dají dva přívěšáky ... nebo vytáhnou dva Regiozázraky ....
Jinak můžeme špendlíčkem dlabat stařičké M262.0,1
Vzhledem ke krátkému úseku bude vzhledem k jízdním dobám takřka jedno , jestli v max bude 100,120 nebo 160 km/h. Úspora jízdní doby rychlíku může být tak cca 5-7 minut , což je absolutně nerozhodující .
Pardubice a HK jsou velká města , která jsou obsluhovaná jak vlaky , tak i busy. Ty busy mají velkou výhodu , že mají podstatně více zastávek ve městech. A to , že se o něco zkrátí jízdní doba vlaku , určitě nezamotivuje nikoho k tomu , aby z takových Polabin šlapal půl hodiny na vlak , když bus mu staví před barákem
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.