..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 23      Zpráv na stránku:   
16.08.2010 (11:20)  
Mě se obecně hrozně líbí ty argumenty, co požadují co nejlevnější řešení a technologie, ale kvalitou se vůbec nezabývají. A to jsou téměř vždy ti samí lidé, kteří hned poté, co se ona levná "výhodně" pořízená věc zákonitě pokazí, začnou povykovat, kdo že objednal takový nekvalitní šmejd. :-) Čili - to že je něco drahé neznamená nutně, že je to špatné a že se jedná o vyhozené peníze. O vyhozené peníze se jedná tehdy, pokud je to drahé a přitom stejně nekvalitní a nic to nevydrží, nebo pokud se naprojektované drahé, leč kvalitní technologie nahradí "načerno" nekvalitními a zbytek se rozkrade.

@M: No, přiznám se, že článek jsem přestal číst u této pasáže: Na dalším místě se přes D11 klene most šedesát metrů široký, který vede z lesa do lesa. Ve třetině své šířky má ve stropě tři oválné otvory, takže tudy přes něj nikdo neprojde.

Další čtení článku jsem s ohledem na neskutečný blábol vyplozený výše opravdu nepovažoval za nutné.

Edit: Jo a jinak ono hned v úvodu zmiňované "nesmyslné" třetí patro tam vůbec nebylo naprojektováno kvůli sjezdu do nějaké vesnice o 100 barákách, ale kvůli budoucímu pokračování R35. Tolik ke "kvalitě" žurnalistiky. :/
registrovaný uživatel junkrs 
16.08.2010 (10:52)  
Sim:
...Predpokladam ze nejsem sam, kdo ma zafixovano, ze statni zakazka se nedela podle toho, co je skutecne potreba, ale striktne podle predpisu - bez logickeho hledani alternativ, tak jak to byva v privatnim sektoru....
Ale proč se ty zakázky dělají takhle? To za taková rozhodnutí není nikdo zodpovědný? Nikdo to nekontroluje? Na co jsou pak ti draze zaplacení pánové (a dámy) v dozorčích a správních radách a na dalších podobných postech?!
V každém případě je podle mě naprostá blbost zastavovat rozdělané stavby navíc s dotací od EU a zjišťovat jejich oprávněnost či neoprávněnost, hlavně pak, když se to týká hlavní tratí. Nakonec, jak už tu bylo poznamenáno, bachom na tom mohli prodělat kalhoty (zakonzervování staveb, ztráta dotace, dostavba jen z vlastních peněz....)
registrovaný uživatel M 
16.08.2010 (10:35)  
Jenze Sim nemluvi o marzi, ale o cene, coz jaksi neni totez.
Vybavuji si dalnicni krizovatku v Ostrave (Svinove) - kolik tam byla marze netusim, ale je docela ocividne, ze nejlevnejsi mozne reseni nebylo pouzite ani omylem.

PS: Tomu, ze stavebni firmy jdou na krev jsem se smal uz pri "premiere" toho clanku, takze dekuji za pripomenuti...

EDIT: Heh, ja to vysvetlil v kratsim rozsahu, ale ty ses vyhnul dalnicim:-)

A ted vidim, ze totez se snazili vysvetlit i na ihnedu...
http://ekonomika.ihned.cz/c1-45710170-vystavbu-dalnic-v-cesku-prodrazuji-zbytecne-doplnky
registrovaný uživatel Sim 
16.08.2010 (10:34)  
Zdeseny danovy poplatnik > jenze ono nejde jen o marzi. Sam ze sve profese vim, ze pokud si na jednu vec sezenu nabidky od nekolika firem, neni vyjimkou rozdil v cene v radu stovek procent. Vliv na to ma spousta veci (pouzita technologie, vyrobni kapacita firmy, terminove pozadavky, technologicke zazemi...), ale to asi nema smysl rozebirat.

Je ale vcelku logicke, ze na vyasfaltovani 5x5metru pred garazi si nebudu zvat firmu s technologii pro stavbu dalnic - ale u statnich zakazek bych si tim vubec jisty nebyl. Predpokladam ze nejsem sam, kdo ma zafixovano, ze statni zakazka se nedela podle toho, co je skutecne potreba, ale striktne podle predpisu - bez logickeho hledani alternativ, tak jak to byva v privatnim sektoru.

Priklad? Pokud si budu kupovat motorku, podivam se napred co mam za ridicak. Jestli mam do 125ccm a 15ti koni, urcite si nebudu kupovat MZ 150, abych si kvuli tomu musel rozsirovat ridicak a utopil v tom rekneme 5 tisic. Radsi si tuto castku prihodim k financim urcenym na nakup motorky a poridim neco, na co uz ridicak mam.

Ve verejnem sektoru si stejnou situaci dovedu predstavit jako nemennou - proste se do projektu napise krome "porizeni motocyklu" take "rozsireni ridicskeho prukazu" a nikdo s tim uz nic jineho delat nebude.

Pokud je to oblast verejne doprave a vlakum moc vzdalena... tak se staci podivat na pozadavek tlakotesnosti. Jednak mame debilne postavenou normu (u nas je pozadovana od 200 km vcetne, okolni staty ji maji nad 200)... ale i tak nechapu, proc si nekdo neobjedna netlakotesne vozy s rychlosti rekneme 195 km/h ... vlk by se nazral, koza by zustala cela a ten rozdil 5km/h by - v hypotetickem pripade, ze by se Plzen - Ostrava jelo porad plnou rychlosti co dovoli souprava - delal na teto vzdalenosti rozdil 4 minuty.

Otazka ve verejnem sektoru tedy zni, chceme vozy na 200? Pokud ano, musi byt tlakotesne... zatimco v privatnim sektoru by to znelo: Jakou maximalni rychlost mohou mit vozy, aby nemusely byt tlakotesne... 195? Jaky je cenovy rozdil? A jaky je rozdil v jizdnich dobach? Vyplati se to?

A porad jeste verim, ze prave o takoveto veci ministrovi jde.
16.08.2010 (7:06)  
@Sim: No, pokud si myslíte, že zisk firem, které to staví, činí cca 66 procent, tak vám mohu doporučit jedině studený obklad na hlavu. Takovou dotaci by v Bruselu samozřejmě nikdo neschválil. Bárta si patrně představuje, že to funguje jako u něj v ABL, kdy pronajímá pologramotného černého šerifa jako ochranku do supermarketu za 35-40 tisíc měsíčně, přičemž tomuto špičkovému zaměstnanci rekrutujícímu se obvykle z řad propuštěných vězňů platí minimální mzdu.

Jak to zhruba vypadá ve skutečnosti se podívejte třeba tady: http://ekonomika.idnes.cz/jdeme-s-cenou-na-krev-tvrdi-stavebni-firmy-marzi-maji-pres-20-procent-1p2-/ekonomika.aspx?c=A100811_193432_ekonomika_abr
registrovaný uživatel Sim 
15.08.2010 (23:20)  
Zdeseny danovy poplatnik > chapu vase zdeseni, ale zrovna tak chapu i krok ministra - je sice pekne, ze z 6ti miliard na Beroun-Zbiroh nam unie da pulku ... ale je opravdu realna cena takoveto stavby ta, za kterou se stavi? Neni treba mozne, ze by se to - u jine firmy - nechalo postavit za tretinu?
15.08.2010 (17:53)  
jo a to nemluvím o to, že se asi budou muset vracet peníze do Bruselu a stavební firmy si to asi taky jentak nenechaj líbit...pár nových žalob na stát a bude veselo:o)
15.08.2010 (17:42)  
A to to h...v ministerském křesle asi tím černošerifofským mozkem nedomyslelo kolik bude stát jen pouhé zakonzervování rozestavěných staveb...další miliony v luftě...
registrovaný uživatel joki  mail  
15.08.2010 (12:46)  
Takže za 10 let se taky můžeme dočkat tohodle
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/ministerstvo-zaplatilo-za-zakaz-sjezdovek-37-milionu_177703.html
Akorát částka za arbitráž podanou stavebnímy firmami bude mnohonásobně převýšena. A nynější ministr dopravy se bude tomu za 10 let jen přihlouple smát tak jak se může smát tehdejší ministr Kužvart... Samo těch 38 milionů neplatí ministr za své chybné rozhodnutí ale my daňoví poplatníci. Takže Nechápu jak tenhle člověk může ještě být na svém místě. Já s toho v noci skoro nespal. Kdo ho tam proboha dosadil.
15.08.2010 (10:47)  
Milé M, pokud někdo po nástupu do funkce ministra předvede svou kompetentnost tak, jako on, pak tedy opravdu není co závidět. Jak již tady bylo zmíněno, možnost čerpání ze strukturálních fondů EU - operační program doprava končí rokem 2013. Nevím, jestli to tušíte, ale oni sem na ty koridory a další investice v oblasti železniční dopravy posílají miliardy Kč.

Na mnou zmíněný železniční most v Kolíně přispěla EU částkou 876 milionů Kč (z celkových nákladů 1228 milionů Kč). Optimalizace Č. Velenice - Veselí n. Lužnicí: příspěvek EU 512 mil. Kč z celkových 870 mil. Kč. Optimalizace Beroun - Zbiroh: příspěvek EU 3 388 mil. (!!!) z 6022 mil. Kč. Optimalizace Planá - Cheb: příspěvek EU 2788 mil. Kč z celkových 4416 mil. Kč. A takto by bylo možno pokračovat projekt po projektu.

Takto si přece nemůže počínat krizový manažer, vždyť on tady místo úspor způsobuje miliardové škody.
  1 2 3 4 5 6 ... 23      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko