Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
Mimochodem nekdy mezi 38:00 a 42:00 Barta vysvetluje to, ktere stavby (silnice vs. zeleznice) musi dostat prednost a proc. Ani tomuto vysvetleni nelze nic vytknout (nebo mozna ano, jen na tom nic divneho nevidim ja, protoze to v zasade velmi souzni s nazorem mojim).
Z železnice je tam např. i elektrizace Otrokovice - Zlín, o které se psalo, že se pozastavuje ještě před razantními kroky ministra... Co mě ale šokovalo naprosto je Studénka - Mošnov..kdybych něco rušil, tak tohle...
Nevím, jestli někdo potřebuje mít nepřítele, já určitě ne, minmálně se ale p. Bárta v předchozích dnech vyjadřoval dost mediálně neobratně (a upřímně by mě zajímalo, jestli před pár dny věděl, že EU požaduje dělení dotací 50:50 - já jsem to např. nevěděl...)
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210411058080816-hyde-park-ct24/
http://tinyurl.com/navrh-sfdi-2011
Hle, to je presne ta snaha o to, ze "zdarma" maji dalnice/zeleznice postavene z ceskych penez slouzit predevsim ceskym uzivatelum a nikoliv tranzitu. Jen nevim, jak toho chce dosahnout. Mozna nejakou slevou na silnicni dani, u (nakladnich) vlaku netusim...
mělibychom si uvědomit, že nezáleží pouze na holém faktu zda se obejdeme bez jednoho druhu dopravy, ale také musíme zvážit, jakou cenu za to vypuštění jednoho druhu dopravy budeme muset zaplatit.....
ono je možné i aby se železnice obešla bez silnice (alespoň v moderním slova smyslu), ale ty nevýhody, které by to přineslo, by mnohonásobně převýšily výhody,
stejně tak je otázka zda dlouhodobě je přínosné, aby se silnice obešla bez železnice.....
předpokládám, že požadavek EU dělení dotací půl/půl má rozumný a reálný základ.....
určitě to není nějaké šotoušství....
Poplatky pro nákladní vlaky jsou na české železnici jedny z nejvyšších v Evropě, pro osobní jsou nižší. "Ten nepoměr bych také rád změnil," podotkl Bárta. Nižší ceny na železnici by pak mohly přilákat část zboží z kamionů do vlaků.
Bárta zvažuje zdražení mýtného i dálničních známek ve prospěch drah
Peníze prý chybějí i na železnici. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni snížila poplatky za použití kolejí o pětinu, současně ale klesla i přeprava. Kvůli tomu SŽDC přišla zhruba o dvě miliardy korun v příjmech. "Miliardu jsme ušetřili vlastními opatřeními, ale druhá miliarda nám chybí," řekl šéf SŽDC Jan Komárek. Poplatky pro nákladní vlaky jsou na české železnici jedny z nejvyšších v Evropě, pro osobní jsou nižší. "Ten nepoměr bych také rád změnil," podotkl Bárta. Nižší ceny na železnici by pak mohly přilákat část zboží z kamionů do vlaků.
http://byznys.lidovky.cz/barta-zvazuje-zdrazeni-mytneho-i-dalnicnich-znamek-ve-prospech-drah-11v-/ln-doprava.asp?c=A100817_123759_ln-doprava_nev
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.