..: Glacier Express: Důvod vykolejení určen :..

GEX 907 Glacier Express, Hospental - Realp, foto: Martin Válek Brig — Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) se seznámila se závěry vyšetřování nehody a byla znepokojena, že k nehodě vedla lidská chyba. Společnost nese svou zodpovědnost za následky havárie. Při zveřejnění závěrů vyšetřování management znovu vyjádřil svou hlubokou účast těm, kteří byli zraněni, a nejhlubší soustrast příbuzným oběti. Vyšetřující orgány zjistily, že strojvedoucí jel v okamžiku havárie nadměrnou rychlostí, která vedla k vykolejení. „Hluboce litujeme, že k této vážné nehodě vedla lidská chyba, a že ve výsledku tak mnoho lidí utrpělo bolest a utrpení. Naše myšlenky jsou především s těmi, kteří byli zraněni, a s příbuznými ženy, která přišla o život,“ řekl Jean–Pierre Schmid, předseda představenstva MGB. Generální ředitel Hans–Rudolf Mooser komentoval výsledek vyšetřování takto: „Neseme odpovědnost vůči všem, kterých se tato nehoda dotkla, a budeme i nadále dělat vše, co je v našich silách, abychom odčinili způsobenou škodu kdekoli je to možné. Zároveň se nám ulevilo, že vyšetřování je již ukončeno, čímž skončily nejistoty a spekulace.

Strojvedoucí je v péči psychologů

MGB zaměstnává 92 strojvedoucích, kteří poskytují spolehlivé služby každý den. Strojvedoucí vykolejeného vlaku Glacier Expressu byl zaměstnán u MGB na své pozici více než osm let. Na dotčeném úseku trati je maximální rychlost 35 km/h, na následujícím přímém úseku může vlak zrychlit na maximální rychlost 55 km/h. Na celé trati nesmí strojvedoucí za žádných okolností překročit povolenou maximální rychlost. MGB má jasné předpisy upravující výcvik a další vzdělávání strojvedoucích a ty jsou v souladu s vysokými švýcarskými standardy. Kromě výcviku a každoročního školení v teorii a praxi jsou podrobováni zkoušce a lékařskému vyšetření každých pět let. Určení odpovědnosti strojvedoucího leží na vyšetřujících orgánech. MGB bude také sama podrobně analyzovat incident jakmile obdrží zprávu o vyšetřování. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a dostává specializovanou péči. Navzdory jeho závažné chybě MGB stojí při něm a pomáhá mu vyrovnat se s touto tragickou událostí. Vedení MGB je s ním od nehody v kontaktu a zajistilo mu psychologickou a právní pomoc.

Zranění a pozůstalí dostávají podporu

Zástupci managementu MGB se po nehodě setkali se všemi zraněnými, které mohli navštívit, a rovněž se osobně sešli s příbuznými ženy, která zemřela. Pro management MGB bylo velmi důležité vyjádřit postiženým své politování a účast osobně a omluvit se jim. Zůstanou s nimi v pravidelném kontaktu, aby měli informace o jejich stavu, a budou dělat vše pro to, aby jim nabídli nejlepší možnou podporu v této těžké situaci. MGBahn by rád poděkoval všem, kteří pomohli při odstraňování následků nehody. Jakmile byl tento úsek trati uvolněn a provedeny komplexní bezpečnostní kontroly, pokračoval provoz vlaků od neděle 25. července 2010. Od té doby jezdí všechny vlaky podle jízdního řádu. Bezpečnost dopravy je zajištěna na celé trase Glacier Expressu.

Zdroj: tisková zpráva MGB (PDF) z 30.7.2010 (překlad)


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 8.8.2010 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.08.2010 (20:19)  
Není těch selhání lidských činitelů poslední dobou nějak moc? Některé vlaky mají ARR s klávesnicí, City Elefant není výjimkou a pochybuji, že ho MGB na svých vozidlech nemá. Když tam je, proč se neužívá?!
08.08.2010 (18:39)  
Jakou rychlost vlak v době nehody se už asi nedozvíme...
Registrierter Benutzer RoSi 
08.08.2010 (17:49)  
Aleš: Ano, po precitani, ako pri nom MGB stoji sa tlacia az slzy do oci. Akoby sa to ani na nasej zemi neodohravalo - ostava len dufat, ze ta podpora pre strojveduceho nieje len verzia pre media.
08.08.2010 (16:34)  
Zaměstnavatel stojí za svým zaměstnancem. To už se jen tak nevidí. A bohužel tím méně u nás.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko