..: Požár zabezpečovacího zařízení v žst. Roztoky u Prahy :..

Roztoky u Prahy — Ve čtvrtek 29. 7. 2010 došlo v odpoledních hodinách k zahoření napáječe zabezpečovacího zařízení ve stanici Roztoky u Prahy. Následkem toho bylo vyřazeno z provozu veškeré zabezpečovací zařízení ve stanici Roztoky u Prahy a přilehlých traťových úsecích do Prahy–Bubenče a Libčic nad Vltavou. Ve stanici nelze přestavovat výhybky, nefungují návěstidla, na trati nefungují návěstidla autobloku, ani přejezdy nesignalizují blížící se vlak. První odhady zprovoznění uváděly dnešek, tedy pondělí 2. 8. 2010, avšak po detailním rozboru stavu zařízení bylo zjištěno jeho úplné zničení. Do Roztok nyní míří speciální kontejner AŽD s provizorním zabezpečovacím zařízením, který předtím sloužil ve stanici Tábor. Do konce týdne by mělo probíhat jeho přizpůsobení pro použití v Roztokách, v pondělí 9. 8. 2010 je plánováno jeho schválení Drážním úřadem a uvedení do provozu.

Vlaky dálkové dopravy jsou v postiženém úseku vedeny bez omezení, avšak je nutné, vzhledem ke snížené kapacitě úseku, počítat se zpožděním cca 15 minut. Spoje městské linky S 41 jsou v úseku Praha–Bubeneč – Roztoky u Prahy vedeny náhradní autobusovou dopravou. Regionální vlaky jsou v některých případech v úseku Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží odřeknuty. Cestující mohou použít následující osobní vlak, cestující z Kralup do Prahy mohou využít rychlíky, které v Kralupech mimořádně zastaví. Před odchodem na vlak doporučujeme zkontrolovat aktuální stav odřeknutých vlaků na webu Českých drah v sekci mimořádnosti v dopravě.

Zdroj: České dráhy, AŽD Praha, ŽelPage


Nick Poslat mail autorovi | 2.8.2010 (18:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.08.2010 (20:14)  
žst Roztoky "provizorně" opravena. Funkční jsou koleje 5,3,1 a 2. Zab. zař. "jede" na provizorní "buňku" s místním ovládáním.Dálková obsluha z Holešovic je funkčí jen pro Bubeneč a Libčice.
12.08.2010 (15:56)  
Z DF ČD: "úderem dnešní půlnoci je v žst. Roztoky obnoven plný provoz s několika drobnostmi, které již kontejner s provizorním SZZ ESA 11 nepobral (4K, pár Se, a šedesátkové návěsti), včetně zprovoznění a navázání obou částí ABE-1. Dnes ráno byly (doufám) zrušeny i pomalé jízdy.
Tím končí první etapa našeho malého Süßenbrunnu a řekl bych, že jsme byli rychlejší než naši kolegové ;-) O dalším se teprve povedou vášnivé debaty a tak se po týdnu konečně půjdu(em) vyspat...
MB"
09.08.2010 (15:33)  
Alessio : "dráhy hrdě hlásily" ... které, České ? protože dostaly od provozovatele dráhy informaci, že "TO" bude sjízdné ... a s touto variantou pracovaly.

České dráhy a.s., jsou provozovatelem drážní dopravy a neodpovídají za technický stav železničních tratí a funkčnost zabezpečovacího zařízení ...

To je stejné, jako když ŘLP uzavře vzdušný prostor nad Českem s tím, že ho v sobotu se bude létat, takže ČSA informují, že páteční lety jsou zrušeny, že se poletí v sobotu - cestující se sjedou na letiště, ale ŘLP v sobotu po půlnoci prostor nechá i nadále uzavřený. Cestující bude nadávat ČSA, ačkoli ty za nic nemůžou ...

Aleš Liesk. : takhle probíhaly v desítky výluk, já jsem nepsal o tom, že se tak jezdí aktuálně ...

Vlad : vždyť do Roztok NAD za ML jezdila už 30.7. (zřejmě máte velmi špatné zdroje informací) , s tím problém není, ale dál se nedostanete ...

Já nevím, proč tam jeli tací a ne jiní hasiči. V „panelové“ krabici vedle původní staniční budovy samozřejmě žádný trvalý dohled není, na pracoviště výpravčího je pravděpodobně vyveden výstup požární signalizace . Dojde-li k požáru, tak se jedná o mimořádnou situaci a výpravčí postupuje podle Požárních poplachových směrnic.
Je věcí operačního HZS SŽDC s.o., zda s ohledem na dojezdovou vzdálenost požádá o součinnost místní hasiče (HZS Středočeského kraje, pobočka Roztoky). Ti to mají ze základny k nádraží vzdušnou čarou cca 400 metrů.
S klíči by neměl být problém, zapečetěné klíče by měly být u výpravčího ... Jak to je v lokalitách, kde je nějaký zamčený „zabezpečovací panelák“, ale stanice je pustá a klíče „čert ví kde“... Pochybuji, že náhradní klíče by měli u „místních“ hasičů. Zpravidla ti drážní hasičí mají taky nějaký objektový plán, protože těch dveří tam může být více.
registrovaný uživatel rpet  mail  
06.08.2010 (11:20)  
@ Chilli:

a prave ze u WSSB se netoci postupne... ...a me ted doslo, ze krome redkace vlastne nikdo jeste nevi, ze jsem delal na WSSB II, takze to musim upresnit:

WSSB ma (melo) proudovy okruhy rozsekany na casti podle shlavi nadrazi (useku), tim se ovsem nevyloucila situace, kdy v jednom shlavi pri protismernych zaverech tocilo klidne 8 motoru najednou - a my s tim meli na hradle problemy, docela velky, vypadavaly nam jistice na hlavnich vstupech. proto jsme vymysleli (opet musim doplnit, ze byt nechapete souvislosti, budou vam zanedlouho - alespon ja v to doufam - vysvetleny) dalsi extra rozdeleni na dalsi proudovy pod-useky, kterych nakonec bylo tusim 12...

samozrejme netusim, jak je reseno AZD71, ke kteremu jsem se dostal ciste akademicky na hradle A10 v Trebusicich u Mostu, ktery pro fabriku slouzilo jako hranicni pro pretah CSD vozu, takze bylo kombinovany technicky AZD/WSSB.
registrovaný uživatel Chilli 
05.08.2010 (23:40)  
rpet:
zjednodusene receno, v jednu chvili roztocis 8 motoru vsech 6ti veksli

Výhybky se přestavují jedna po druhé, tudíž by i motory přestavníků měly být spouštěny postupně. V jednu chvíli jen jeden.
registrovaný uživatel numo 
05.08.2010 (22:43)  
Ondrej: "business critical" je podla mna nieco, co ked vypadne, firma v podstate nefunguje a prichadza o tazke peniaze, doveru zakaznikov atd atd. Podla mne dostupnych informacii sa v tomto pripade zasa tak moc nedeje (vlaky aspon nejak jazdia) a z cisto ekonomickeho pohladu by redundancia zrejme stala viac, ako strata z dvojtyzdnoveho provizoria.

Neriesim moznost zmysluplnej praktickej realizacie clusteringu, kedze som tiez z ineho biznisu a redundanciu som zatial riesil iba na urovni nadradeneho spracovania - o droty veduce k senzorom a aktorom sa starali ini ;)
05.08.2010 (12:25)  
šuškalo a neoficiálně říkalo, že to potrvá minimálně týden, spíše však 14 dní. Pravdou nicméně zůstává, že ČD oznámení o konci mimořádnosti na trati oddalovaly nejdříve po šesti hodinách, pak po dnech.
Už jsem to tu psal - přečtěte si na Káčku průběžné zprávy ing. Chrdleho. Myslíte si, že šuškanda měla přesnější informace? Na první pohled to vypadalo hrozně, z čehož šuškanda dovodila týden až dva. Nicméně po podrobnějším průzkumu (techniky AŽD) se zdálo, že technologie až tak poškozená není. Proto byly vydány poměrně optimistické zprávy, z nichž čerpaly i odhady ČD o ukončení výluky. Technologie byla opravdu do neděle opravena do provozního stavu, ale pak se přišlo na problém s izolačním stavem kabelů. Kdyby ty kabely (o nichž šuškanda neměla ani potuchy, že existují) byly v lepším stavu, tak by se v neděli večer zaplo, v pondělí by se slavilo a na šuškandu a její odhady by nikdo ani nevzpomněl.
Bohužel kabely jsou ve stavu v jakém jsou, takže "po bitvě" je možno šuškandu vyhlásit za geniální, srovnatelnou s chobotnicí Paulem, a techniky mít za blbce.
Mmch, případy, kdy se odhadovalo rychlejší vyřešení problému (např. Choceň a stržená trolej) jsou zhruba ve stejném počtu jako případy, kdy se rozehrála mohutná odklonová hra, načež za hodinu či dvě bylo hotovo a vlaky odkloněné dojely až dlouho po těch, co vyrazily z výchozí stanice později a projely už zprovozněným úsekem (nějaký problém před cca 5 lety u Olomouce)
05.08.2010 (12:07)  
Ondrej Zaoral: jenže jak chcete clusterizovat zařízení,které se skládá převážně ze silových periferií, připojených tlustym kabelem ..
registrovaný uživatel Web 
05.08.2010 (8:52)  
rpet: Já to blbě napsal, samozřejmě že pojedou specialisté, třeba DEKONTA. Ale určitě tam nedorazí jako první, nenechají tu cisternu na benzínce čekat bez dohledu ty dvě hodiny.
registrovaný uživatel rpet  mail  
05.08.2010 (3:18)  
@ SYN:
...tak to snad ani s rekognoskací terénu dobrovolnými hasiči za asistence jejich dispečinku nemůže být neřešitelné...

s tim souhlasim a navic dodam, ze dobrovolni hasici maji z techto veci takovou jakousi posvatnou hruzu - pochybuju, ze by neco zmastili, to je silne neprabdepodobny. spis by byl na mrtvici operacni draznich hasicu - z tech dotazu na opravneni k boji jednotky se zamcenymi dvermi by ho a par minut asi j***blo -:)

...Koneckonců pokud si to dobře pamatuju tak existujou nějaké ty sněhové HP (sníh CO2), které by snad měly být natolik univerzální že by se jejich použitím nemělo nic zkazit...

pamatujes si podezrele dobre, i kdyz lepsi by byl asi praskovy... - nejsi pyroman? -:)

...Jo a doufám že po neblahé zkušenosti s baterkama UPSky při požáru bude do budoucna tato (UPSka nebo aspoň baterky) umisťována mimo hlavní rozvaděč nebo jinak odděleně... sice to trošku zkomplikuje ale zase co by to v tomto případě přineslo za milionové úspory! A že by to byl doposud jediný případ?

to je vec, ktera me zarazila jako prvni: my jsme na lokalnim hradle meli tri napajeci frakce: jedna nativni z elektrarny, UPS baterky a diesel agregat. vsechny tri byli k ZZ pripojeny trema na sobe nezavislejma vstupama, tim bylo ostereny, ze kdyz brutalne umre jedna frakce, nedotkne se to nijak tech zbyvajicich dvou [baterky byly maximalne na 4 hodiny, diesel byl koncipovan na vecnost - nevysychajici prisun nafty diky prominentnimu provozu, plneni socialistickych zavazku na 110% a stedrosti komunisticke kasy. a UPS plus baterky meli svoje velmi striktne vymezene prostory, zejmena tedy baterkarna k UPS a jeji udrzba, to byl pocuc, dodnes to citim v nose. Proto me zarazi, ze na hradle vyznamu koridorove tranzitni trati NEBYL DIESEL, ktery by okamzite naskocil,a pres lehce reseny "napajeci most" [nevim, jak se tomu rika odborne, my tomu tak rikali...] by po nezbytne nutnou dobu drzel nad vodou ZZ Roztok a prilehlych autobloku... byt v nouzaku [existuje na klacku jeste kmitava bila?]

A ještě jedna - pokud bylo vybavení rozváděče uvedeno do jakžtakž použitelného stavu a problém se ukázal být v kabelech, pak trošku nechápu jak by situaci pomohl kontejner s nouzovým zabzař., spíš by to mělo řešit několik kol "nouzových drátů" ne? Ale možná že nešlo jen o ty dráty na vstupech rozváděče (které by snad nebyly poškozené v celé délce, spíš bych předpokládal posledních několik metrů od rozváděče, které by přece něměl být až takový problém vyměnit). Či se myslí kabeláž v rozváděči? Tu bych tedy jako očekával hodně poškozenou, to jo, jde o to jak rozumně se to dá "předrátovat" - jak moc toho je a jak se to dá stihnout...

no, tak tady se neshodnem - vem si maly nadrazi, ctyri koleje [klidne i bez nastupist, at je to jednoduchy], odjezdovy oddil dve koleje, vjezdovy oddil dve koleje. jen laicke pocty [je noc a uz mi to nemysli...] rikaji, ze potrebujes dve krizovy vyhybky, ctyri jednoduchy. k tomu 16 navestidel, plus neco bokem - to je jen zakladni nacrt, nic vic. a ted si vem jen ty veksle, spocitej si jejich prikon v postaveny jizdni ceste skrz nadrazi do krize [plus vazba na pretoceni sousednich veksli od natazeny jizdni cesty] a odhadni si celkovy prikon na vstupu energetickeho zdroje: zjednodusene receno, v jednu chvili roztocis 8 motoru vsech 6ti veksli. do toho ti zacnou preskakovat navesti podle zaveru [ale to uz je v ty spotrebe samozrejme detail...]. na to by ti jen tak nejaky kabliky asi fakt nestacili, a to jsem linej to v pul druhy rano pocitat, jen to odhaduju. doma si na zarovku muzes priletovat dva draty natvrdo, a pokud se do toho nebude nikdo hrabat, muze ti to leta fungovat. pokud by se to obrazne receno "stejne" resilo v pripade releovky a proudoveho odberu souvisejicich zarizeni, ti hasici by tam jeli do hodiny znova. nejspis...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko