..: Obnovení provozu Harrachov - Szklarska Poręba se opět odkládá :..

Polský , foto: Pavel Vlček - Železniční společnost Tanvald Harrachov/Szklarska Poręba — Již dříve jsme informovali, že počínaje 3. červencem měl být obnoven provoz pravidelných vlakových spojů Przewozy Regionalne (PR) a Viamont v úseku Kořenov – Harrachov– Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna. K tomu však v daný den nakonec opět nedošlo. Po několika zpožděních vzniklých na polské straně již při stavbě trati ze strany zhotovitele, polské firmy Dolkom, se nyní přidává další problém způsobený polským správcem infrastruktury — PKP Polske Linie Kolejowe (PKP PLK).

Polské drážní orgány nyní mají striktní požadavek, kdy chtějí, aby komunikace mezi výpravčími v Tanvaldě a Szklarske Porębě G. probíhala pomocí samostatného traťového komunikačního kabelu, který by měl být nově položen nejen do Harrachova, ale až do Tanvaldu. Zatímco česká Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) souhlasí, aby se používala veřejná telefonní síť, PKP PLK nikoliv. Proto nyní probíhají další jednání a vlaky až do odvolání přes hranici z ČR do Polska nevyjedou. Vlaky proto jezdí pouze v úseku Jakuszyce – Szklarska Poręba G. a z Harrachova do Jakuszyc je zavedena náhradní autobusová doprava. Ani ta však nenavazuje na vlaky ČD v Harrachově a autobusy tam lidem odjíždějí doslova „před nosem“. Navíc s ohledem na výstavbu kanalizace v Harrachově asi v některých obdobích nebude pro náhradní autobus zastávka Harrachov vůbec dosažitelná.

Dalším problémem je informování cestujících, jelikož s výjimkou webu Železniční společnosti Tanvald a malých zmínek na stránkách Viamontu či zpravodajských serverů, nikde není ani zmínka o obnovení provozu, natož pak v dotčených železničních stanicích či městech. Nedostatkem podávaných informací trpí i sám český dopravce Viamont, v jehož sídle ani na telefonu nebyl ani den po svátcích nikdo kompetentní k zastižení. Ani Przewozy regionalne nezveřejnily, kde zastavuje náhradní autobus, ani jak to je s tarifním odbavením. Nikdo z dopravců se ani nezmohl na vyvěšení jízdního řádu či označení zastávek NAD.

Posledním problémem, známým již z provozu Viamontu a PR je tarifní odbavení, kdy se na českém území dá platit pouze v Kč a na polském zase pouze v tamních zlotých. Polský doprovod vlaků je však ve většině případů tolerantní a zákazníky, kteří nemají zloté, vezou zdarma. Polští průvodčí ani Viamont totiž nemají žádné elektronické příruční pokladny a tudíž by museli složitě přepočítávat měnový kurz.

Zdroje: ŽelPage, Železniční společnost Tanvald


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 12.7.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
12.07.2010 (14:32)  
žádné elektronické příruční poklady a tudíž by museli složitě
Taky bych rád příruční poklad. Roztomilý překlep :)

Co na to říct? No prostě Polsko. To je jasná diagnóza problémů.
12.07.2010 (12:35)  
Je to šaškárna s tím telefonem. Než se to vyřeší, dalo by se udělat následující:
V Harrachově šoupneme doprostřed koleje oboustranný červený terč. Z provozního hlediska se bude jednat o dvě "slepé" tratě. Výpravčí v Tanvaldu a Porebě si budou každý řídit provoz na té své. Do Harrachova přijede z obou stran nějaký šukafon, cestující přestoupí a během pěti minut se vozítka můžou vydat na zpáteční cestu.
Provoz se tak vlastně řídí už nyní, akorát že ta polská trať nevede až do Harrachova.
Samozřejmě by se dalo namítnout, že by to bylo nebezpečné. Ale jako dočasné řešení by to snad stačilo. Nebo by každá trať mohla mít svou vjezdovou kolej, pokud je tam aspoň jedna přestavitelná výměna. Ale to by zase byl problém s (ne)nástupištěm.
Popřípadě by se toto dalo realizovat v Jakuszycích.

EDIT: Ale vyžadovalo by to jeden vůz navíc. Ten by si Viamont asi musel půjčit od ČD.
EDIT: Aha, tak by ho asi nepotřebovali, když chtěli jezdit jen v úseku Poreba - Harrachov :-)
12.07.2010 (12:09)  
Pozoruhodné, strojvedoucí Viamontu jezdící z Trutnova do Svobody mají POP.

karosa : dráha není žádná tržnice, dráha je ouřad - jak vidíte zejména v podání polském ... Pokud nebude nataženo něco na způsob polního telefonu, tak se prostě jezdit nebude. Nicméně udivuje mne, že stačí telefon, na ten se přece může napojit terorista, že není požadován dálnopis jak bývalo zvykem ...

Polští konduktoři nemají o české peníze zájem. Svého času jsem nabízel patnáctikorunu (dle tarifu) ve vlaku z Chalupek do Bohumína a byl jsem vyhnán se slovy, že to nestačí ani na pivo ... Když zaplatíte Polákům v mincích, tak s tím bude mít problém, protože ty směnárny neberou ...
12.07.2010 (12:00)  
V době kdy není problém aby se výpravčí během posezení na WC připojil mobilem na net a zjistil polohu vlaku z webkamery nebo z GPS sledovacího zařízení (to už přeháním, ale technicky to taky jde), budeme trvat na pevné lince zřízené specielně pro železničáře.
V době kdy můžu vzít kreditku a ve Švédsku si koupit v trafice kafe a croissant bezhotovostně, budeme trvat na tom aby cestující měl u sebe dvojí měnu v hotovosti.
To je dobře že směřujeme k moderní železnici.

Informovanost v podání Viamontu mě nepřekvapuje, poslední dva roky to člověk (ne)viděl na vlastní oči v případě vlaků Trutnov - Jelenia Góra, kde zůstalo u vylepení jízdních řádů. Nikde jsem například nenašel rozhřešení, jestli uznává SONE+PKP (který má každý tendenci koupit), protože u základní nabídky SONE+ společnost Viamont uvedena byla, u varianty PKP nebyla, ale nepsalo se ani že to tam neplatí.
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.07.2010 (10:42)  
Jaké složité přepočítávání? Prostě 1zlotý=6.50 Kč a není co řešit. jak jinak se to dělá na tržnicích v příhraničí?
12.07.2010 (10:27)  
Zajímavý je hlavně to, že to nevěděli když se trať opravovala.Jediná věc co z toho vyplývá je to, že zase pojedu přes hranice radši autem. Také by mě zajímalo co na to říkají ti co na to dali peníze.
12.07.2010 (10:04)  
Jediný web, kde jsem našel včasné info o této mimořádnosti byly oficiální stránky Harrachova, které pravděpodobně spolupracují s tanvaldskou železniční společností. Jinak opravdu neinformovanost je zarážející. Je vidět, že naše krajiny (ČR a Polsko) mají blíže k Balkánu, než na západ.
12.07.2010 (9:59)  
No hlavně že se Přemysl a spol. pěkně vyfotili u symbolické pásky s nůžkama v ruce... Neskutečný, k tomu se snad ani nedá napsat rozumný a emocí prostý komentář.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko