..: Léto plné novinek na trati 036 :..

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Petr Möller Desná/Harachov — Po nedávném otevření zastávek Jablonec n. Nisou centrum a Smržovka–Luční nás v létě na trati 036 (Liberec – Tanvald – Harrachov) čeká několik dalších novinek. Jednou z nich je otevření další nové zastávky, tentokrát v oblasti Desné. Jedná se o zastávku Desná–Pustinská. Během června měly také začít práce na budování zastávky Desná–Riedlova Vila. Tato stavba však bude pozdržena kvůli nutnému přepracování projektu. Druhou chystanou novinkou je pravděpodobné obnovení osobního provozu na trati Harrachov – Harrachov st.hr. – Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna, kterého se dočkáme nejspíše 3. července letošního roku.

Desná–Pustinská

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Jaroslav Smištík Zastávka Desná–Pustinská, nacházejicí se mezi dopravnou Dolní Polubný a Kořenovem zastávkou, je již téměř dokončena. Nástupiště má délku 60 metrů, i když původní navrhovaná délka měla být 90 metrů. Na zastávce je umístěno nové osvětlení a dřevěný přístřešek podobný tomu na zastávce Smržovka–Luční. Pro přístup k hlavní silnici I/10 a autobusové zastávce byl vybudován nový přístupový chodník. V současné chvíli by mělo být doděláno zábradlí u tohoto chodníku, aby 30. června mohla proběhnout kolaudace a od 12. července mohla začít zastávka sloužit cestujícím především z místní části Pustiny.

Desná–Riedlova Vila

Ač se nezadržitelně blíží otevření zastávky Desná–Pustinská, práce na zastávce Desná–Riedlova Vila prakticky nezačaly. Některé průzkumné výkopy a zkoušky totiž ukázaly, že provést stavbu zastávky podle stávajícího projektu není možné. Z tohoto důvodu byl zadán nový projekt, který však stavbu zastávky o několik měsíců zbrzdí. Dokončena by tak měla být nejdříve v listopadu.

Cenu stavby obou zastávek pokryje až z 85,5 % dotace Evropské unie, ze které se již realizovala výstavba zastávky Smržovka–Luční a některých autobusových čekáren v oblasti Liberecka. Stavbu zastávek v Desné realizuje společnost GJW Praha ve spolupráci s dalšími společnostmi, většinou z Libereckého kraje.

Trať Harrachov – Szklarska Poręba

Po mnoha měsících prací, spoustě průtahů a problémů se nejspíš i tento maraton blíží ke konci. Jak informují stránky Železniční společnosti Tanvald, od 3. července se nejspíš již konečně dočkáme pravidelných osobních vlaků Kořenov – Harrachov – Szklarska Poręba. Dopravcem bude v Polsku Przewozy Regionalne a na českém úseku pak firma Viamont. Nejasnosti v současné době panují v oblasti vhodných vozidel, nejspíše se však svezeme německým vozem NE 81, posilovaným dalšími vozy. Rozsah provozu bude v pracovní dny (mimo prázdniny) 3 páry spojů a o víkendech 5 párů spojů.

Zdroje: Železniční společnost Tanvald [1], [2], [3], [4], [5]


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.6.2010 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ lbc 
03.07.2010 (19:11)  
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat. Bude se letos, příští rok, či výhledově opravovat, revitalizovat, optimalizovat nějaký úsek trati mezi Libercem a Tanvaldem? Osobně mě překvapil kvalitně zpracován úsek trati mezi zastávkami Nová Ves a Jabloneckými Paseky. Kde byl upraven částečně terén tratě, podloží - štěrk, položeny nové koleje, které byli svařené s novými Y pražci a novým upevněním. Jízda po této trati je klidná. Bude se realizovat něco podobného v blízkém horizontu? Pokud nebereme v úvahu oblouk přes most mezi stanicí Liberec hl.n a zastávkou Liberec Rochlice? Děkuji předem, pokud někdo máte nějaké informace.
03.07.2010 (0:18)  
Teda fuj, omlouvám se za chybu, je to předpis D2.
02.07.2010 (22:10)  
Pavel Záleský: Zajímala by mne jiná věc. Prošel by pravidelný provoz na traťi bez možnosti drážní komunikace u nás? Ví tu někdo spolehlivou odpověď?

Nevím, jak dlouho a jak pravidelně by se takto dal provoz organizovat, ale předpis D1 to zachycuje ve stati "Jízda podle rozhledových poměrů za nemožného dorozumívání".
02.07.2010 (21:23)  
To Boreček: Jasně. A Skoti chlastají whisky, Němci nosí kožené kalhoty, Britové mají pihy, Ufoni zelené anténky a Češi jsou dobří tak leda na remcání u piva a kradení v příhraničních marketech... Pán je evidentně socio-antropologický odborník.

Zajímala by mne jiná věc. Prošel by pravidelný provoz na traťi bez možnosti drážní komunikace u nás? Ví tu někdo spolehlivou odpověď?
registrovaný užívateľ Njorloj  mail  
02.07.2010 (20:59)  
02.07.2010 (20:08)  
Polák se hodí do kšeftu. Co kde prodat a pořádně na tom vydělat to je národní hobby. Ostatní záležitosti jsou podružné a podle toho to v Polsku vypadá a funguje.
02.07.2010 (18:19)  
Aktuálně ČT1/24 : do Polska nevede telefon, nelze komunikovat, takže se jezdit nebude ....
02.07.2010 (17:17)  
informace, ktere se ke mne donesli primo od zdroje (vypravci Tanvald) v 16:20 ze se zitra urcite jezdit nebude...
02.07.2010 (17:03)  
Aktuální informace z místa - ani slavnostní otevření nedalo odpověď na otázku, zda zítra něco pojede, pokud pojede, tak se cca před 30 minutami nevědělo, co a jak...
Pochybuji, že v pátek večer nebo v noci se něco podaří zajistit.
02.07.2010 (16:55)  
Dneska rikali v radiu,ze vlaky do Poreby zitra nevyjedou
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko