Desná/Harachov — Po nedávném otevření zastávek Jablonec n. Nisou centrum a Smržovka–Luční nás v létě na trati 036 (Liberec – Tanvald – Harrachov) čeká několik dalších novinek. Jednou z nich je otevření další nové zastávky, tentokrát v oblasti Desné. Jedná se o zastávku Desná–Pustinská. Během června měly také začít práce na budování zastávky Desná–Riedlova Vila. Tato stavba však bude pozdržena kvůli nutnému přepracování projektu. Druhou chystanou novinkou je pravděpodobné obnovení osobního provozu na trati Harrachov – Harrachov st.hr. – Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna, kterého se dočkáme nejspíše 3. července letošního roku.
Desná–Pustinská
Zastávka Desná–Pustinská, nacházejicí se mezi dopravnou Dolní Polubný a Kořenovem zastávkou, je již téměř dokončena. Nástupiště má délku 60 metrů, i když původní navrhovaná délka měla být 90 metrů. Na zastávce je umístěno nové osvětlení a dřevěný přístřešek podobný tomu na zastávce Smržovka–Luční. Pro přístup k hlavní silnici I/10 a autobusové zastávce byl vybudován nový přístupový chodník. V současné chvíli by mělo být doděláno zábradlí u tohoto chodníku, aby 30. června mohla proběhnout kolaudace a od 12. července mohla začít zastávka sloužit cestujícím především z místní části Pustiny.
Desná–Riedlova Vila
Ač se nezadržitelně blíží otevření zastávky Desná–Pustinská, práce na zastávce Desná–Riedlova Vila prakticky nezačaly. Některé průzkumné výkopy a zkoušky totiž ukázaly, že provést stavbu zastávky podle stávajícího projektu není možné. Z tohoto důvodu byl zadán nový projekt, který však stavbu zastávky o několik měsíců zbrzdí. Dokončena by tak měla být nejdříve v listopadu.
Cenu stavby obou zastávek pokryje až z 85,5 % dotace Evropské unie, ze které se již realizovala výstavba zastávky Smržovka–Luční a některých autobusových čekáren v oblasti Liberecka. Stavbu zastávek v Desné realizuje společnost GJW Praha ve spolupráci s dalšími společnostmi, většinou z Libereckého kraje.
Trať Harrachov – Szklarska Poręba
Po mnoha měsících prací, spoustě průtahů a problémů se nejspíš i tento maraton blíží ke konci. Jak informují stránky Železniční společnosti Tanvald, od 3. července se nejspíš již konečně dočkáme pravidelných osobních vlaků Kořenov – Harrachov – Szklarska Poręba. Dopravcem bude v Polsku Przewozy Regionalne a na českém úseku pak firma Viamont. Nejasnosti v současné době panují v oblasti vhodných vozidel, nejspíše se však svezeme německým vozem NE 81, posilovaným dalšími vozy. Rozsah provozu bude v pracovní dny (mimo prázdniny) 3 páry spojů a o víkendech 5 párů spojů.
Zdroje: Železniční společnost Tanvald [1], [2], [3], [4], [5]
Chtěl bych se zeptat. Bude se letos, příští rok, či výhledově opravovat, revitalizovat, optimalizovat nějaký úsek trati mezi Libercem a Tanvaldem? Osobně mě překvapil kvalitně zpracován úsek trati mezi zastávkami Nová Ves a Jabloneckými Paseky. Kde byl upraven částečně terén tratě, podloží - štěrk, položeny nové koleje, které byli svařené s novými Y pražci a novým upevněním. Jízda po této trati je klidná. Bude se realizovat něco podobného v blízkém horizontu? Pokud nebereme v úvahu oblouk přes most mezi stanicí Liberec hl.n a zastávkou Liberec Rochlice? Děkuji předem, pokud někdo máte nějaké informace.
Nevím, jak dlouho a jak pravidelně by se takto dal provoz organizovat, ale předpis D1 to zachycuje ve stati "Jízda podle rozhledových poměrů za nemožného dorozumívání".
Zajímala by mne jiná věc. Prošel by pravidelný provoz na traťi bez možnosti drážní komunikace u nás? Ví tu někdo spolehlivou odpověď?
http://www.mediafax.cz/regiony/3064194-Z-Korenova-do-Polska-vyjel-slavnostni-vlak-po-trati-ktera-zustane-zavrena
Pochybuji, že v pátek večer nebo v noci se něco podaří zajistit.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.