..: Bez tiskárny do e-shopu ČD nelez? :..

eshop_cd_err, foto: MG Praha — dnešek je druhým dnem s tarifními novinkami v elektronickém obchodu Českých drah. Vítaným přínosem je rozšíření destinací meziregionální jízdenky eLiška, či doplnění nabídky o nový produkt SporoTiket. Ne všechny změny však vyvolávají takové nadšení. Od 13. června tak třeba není možné vytisknout obyčejné jízdné, zakoupené v e-shopu, na jízdenkových automatech UNIPAJ, stejně jako v ČD Centrech u obsluhy. Podmínky pro vnitrostátní doklady, zakoupené prostřednictvým internetu, jsou tak stejné, jako pro mezinárodní jízdenky eTiket. O změně pouze informuje červený rámeček na domovské stránce e–shopu. Ani po zevrubném prozkoumání tiskové zprávy se nám nepodařilo zjistit, proč marketing Českých drah nutí cestující k pořízení tiskárny. Ba co víc – o tomto kroku není ve zmiňovaném tiskovém avízu ani zmínka. V automatech UNIPAJ tak nyní vytisknete pouze doklady, které nakoupíte s pomocí elektronické peněženky na In–kartě, přičemž jedinou tisknutelnou jízdenkou z internetu zůstává eLiška. Možnost předložit vnitrostátní doklady ke kontrole na obrazovce svého notebooku či telefonu zůstala zachována.

Zdroj: E–shop ČD


Martin Grill Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DenSha  mail  
15.06.2010 (22:53)  
ad Oto:
teoreticky krásný koncept, v praxi (a to zvlášť u ČD) v současných podmínkách neproveditelný. Domnívám se, že problém je v tom, že POPky nemají GSM modul a těžko říct, jestli by se jím daly dovybavit, a i kdyby, asi by to nebyla malá investice. A to už vůbec nemluvím o čtečce MRZ na občankách...
Aerolinky mají v tomhle jasnou výhodu, odbavení se provádí na letišti, kde není problém být online...
registrovaný uživatel Oto 
15.06.2010 (22:31)  
Brichoni: kdepak, nejlepší způsob odbavení má dnes každá aerolinka. Letenku koupíte po internetu a nemusíte mít u sebe VŮBEC NIC, kromě osobního dokladu, který stejně musíte mít pořád u sebe. Samozřejmě, ten kdo chce, si ten papír vytiskne, ale nemusí.

Vyžaduje to "jen" mít všechny POPky online. Což by v době levných datových karet a paušálů na GPRS neměl být problém. Ani střídavé pokrytí našich tratí signálem by nebylo na závadu. Stačí když se synchronizace koupených eTiketů (očekávatelných v daném vlaku) bude provádět jednou za čas, když zrovna signál je. Případné jednotlivé výpadky by se řešily prozákaznicky, prostě by průvodčí kontrolu vynechal.
Jízdenky by taky pak nemusely být vázány na konkrétní spoj.

A kdyby cestujících s eTiketem přibývalo a kontrola ve vlaku začala být příliš pomalá, už nějaký ten pátek mají všechny občanky strojově čitelnou zónu ...
15.06.2010 (21:20)  
Možná se budu opakovat, ale pro jistotu to zde přiložím.

1) po přečtení článku na Želpage jsem udělal tu věc, že na e-shopu jsem si pro zítřek koupil místenku na vlak - a pak večer při odchodu z práce domů, jsem na UNIPAJ na Hlavním nádraží bez problémů místenku si vyzvedl i tam, takže je jak PDF, tak i UNIPAJ funkční.

2) Ohledně doplatku na 1. třídu (aplikace pro 1. třídu) - mám tu zkušenost, že po nákupu doplatku přes e-shop, musím pak stejně jít na pokladnu a tam požádat o aktualizaci In-Karty. Stávajicí platná aplikace je pak aktivní a další, kterou jsem si předkoupil je pak na In-Kartě nahraná a čeká až nastane její platnost.

3) Přes e-shop se mám zkušenost nákup přes kartu, přes e-banking zatím ne, ale to je pak i možná otázka, zda-li to nefunguje v případě druhé možnosti u úhrady na e-shopu, kterou avšak nepoužívám.

4) Vůbec nejlepší způsob elektronického odbavení jsem se setkal u SBB - švýcarských drah, kde po nákupu jízdenky přes internet, mi pak přišla jízdenka ve formátu MMS na mobil (švýcarského operátora), který obsahoval obrázek ve formátu čtvercového čárového kódu.
registrovaný uživatel Rikin  mail  
15.06.2010 (20:03)  
Miroslav Zikmund: s tím odvodem tržeb to platí dodnes: Průvodčí provede odvod tržby za všechny prodané jízdní doklady v doplatkové pokladně svého SVČ IHNED po každé směně (nejpozději do 5 kalendářních dnů, končí-li směnu na jiném místě)...
Myslím, že aplikace se nahrávají přímo na čip karty. Jelikož jsem si 1.3.2010 nahrál roční doplatek na 1. třídu asi v 9:40 a odjížděl z Děčína v 9:57 a to již byla vlaková četa na nástupišti i s POPy a při kontrole již se zobrazila 1. třída. Také mě to překvapilo.
15.06.2010 (19:07)  
M : mašinka kontroluje zda to, co je nahráno na aplikaci se shoduje s tím, co je v centrální databázi ...
Papírový doklad je pojistka pro případ, že se mašinka nedostane k aktualizaci dat dva nebo tři dny ...
Stejně tak si koupíte doplatek na I. třídu ve 23.00 a v 0.05 vlezete do vlaku, jehož personál má data aktualizována třebas v 18 hodin předchozího dne.

Já nevím, jaká jsou dnes pravidla hry, ale za dob mého štiplístkování jsme museli odvádět tržbu ihned po skončení směny a teprve pak mazat domů. Kdybych si vzal prašule domů a šel je odevzdat až druhý den, tak to mohlo být považováno za zpronevěru a mohl jsem být zbaven pokladní způsobilosti.
Ve velkých stanicících - domovských stanicích vlakových čet byly buď speciální doplatkové pokladny (např. HLN) nebo to bylo sloučeno s nějakou kasou - například v Přerově se zavazadlovou pokladnou. Tam byl prakticky nepřetržitý provoz, čili nebyl problém s odvodem tržeb. Blbé bylo, když se sjelo třebas deset lidí najednou pak jste čekal ve frontě - samozřejmě zadara, protože placených bylo 15 minut po skončení směny.
Reálně se tolerovalo odevzdání tržeb před nástupem další směny, ale na turnusové volno jste si prachy vzít nemohl.
Tohle se "sakra" hlídalo ... Inu rozkrádaní nebo zpronevěra majetku v socialistickém vlastnictví byla větším hříchem než vražda ...
Takže před lety by nebyl problém s aktualizací dat ...
15.06.2010 (18:38)  
M: To jste špatně pochopil, do banky jsem nikoho neposílal, stačí internetbankig. Platební terminál na kartu doma u počítače nemám, vy ano?
registrovaný uživatel Busman 
15.06.2010 (17:27)  
M: Dík, tak si třeba pořídím ten Sporotiket (když 2 budou levnější než skupinová sleva pro 2). A fakt by mě zajímalo, proč ČD ten E-shop prostě do detailu neobšlehnou od DB, jen bych vyměnil logo.
15.06.2010 (17:12)  
M: Mám podezření, že platí obojí, tj. jízdenka je uložená na kartě (proto se musí fyzicky nabít) i v POPkách (proto nějakou dobu trvá, než se tam dostanou).
registrovaný uživatel M 
15.06.2010 (17:08)  
Ano, je to mozne. Ten PDF ti prijde na email a je take kdykoliv pristupny v historii nakupu
registrovaný uživatel Busman 
15.06.2010 (16:52)  
Naštěstí jsem si ještě v E-shopu ČD nic nekupoval a zkušenosti z on-line prodeje mám jenom s DB, RENFE a TCDD.

TAKŽE BYCH SE ZEPTAL: Když nemám tiskárnu, je jízdenka v nějakém formátu (nejlépe PDF), který jde uložit a vytisknout později u někoho, kdo tiskárnu má? Jednou jsem si kupoval on-line vstupenky do Opery Praha a ty vyjely v takovém tom internetovém okně, co nemá lištu a nejde uložit, dost jsem se tenkrát zapotil. Takže se radši ptám (i když třeba trochu mimo...;-))
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko