..: Czech RailDays 2010 - co uvidíme v Ostravě :..

Czech_Raildays, foto: Czech_Raildays Ostrava(Aktualizováno) Již pojedenácté se v areálu nákladového nádraží stanice Ostrava hl.n. uskuteční mezinárodní veletrh drážní a manipulační techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays. Zatímco dominantou minulého jubilejního ročníku byla vysokorychlostní souprava railjet, letos se představí stroje dieselové stroje Voith Maxima a Bombardier Traxx DE. K vidění budou také projekty českotřebovské společnosti CZ LOKO: poslední exemplář řady 753.7 pro ČD Cargo a prototyp modernizované lokomotivy 742.701 pro stejného zákazníka. Lokomotivu na stlačený zemní plyn poprvé světu představí Vítkovice Doprava, polský dopravce PKP Intercity představí svou nejmodernější lokomotivu EU44 Husarz a nejnovější vůz první třídy. Brány veletrhu se otevřou 15. června 2010 v 9.00, kdy se uskuteční slavnostní zahájení pro VIP. Redakční tým ŽelPage budete moci na veletrhu potkat v první výstavní den.

DenDatumOtevírací doba
úterý15. 6. 20109.00 — slavnostní zahájení pro VIP
9.30 – 18.00
středa16. 6. 20109.00 – 18.00
čtvrtek17. 6. 20109.00 – 16.00

Voith Maxima a Bombardier Traxx DE hvězdami veletrhu

Voith 30CC Maxima, produkce LOSTR Louny, 9280 1 263 003-6 D-VTLT, Ostrava, foto: Railvolution/Czech RailDays Voith Maxima představuje novou generaci diesel–hydraulických lokomotiv. Výrobcem je lokomotivka Voith Turbo; licenci na výrobu získala i česká společnost LOSTR Louny, největší výrobce nákladních železničních vozů. Od německého výrobce bude pocházet motor, převodovka a rozvodná skříň, ostatní díly vyrobí společnost sama, přičemž některé součásti bude poptávat ve výběrovém řízení u různých dodavatelů. Řada 40CC zahrnuje lokomotivy o výkonu 3 600 kW. Na veletrhu Czech Raildays bude vystavena řada 30CC, která disponuje motorem o výkonu 2 750 kW.

Další vystavenou diesel–elektrickou lokomotivou bude stroj Bombardier Traxx DE. Spalovací motor MTU 16 V 4000 R41 disponuje výkonem 2 200 kW a maximální rychlost vozidla činí 160 km/h. K pohonu slouží čtyři asynchronní trakční motory napájené ze střídače MITRAC TC 3300 osazeného IGBT prvky; vybaven je také elektrodynamickou brzdou (EDB) s výkonem 1 600 kW. Lokomotivy této řady byly nedávno schváleny Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC.

Německou lokomotivku Siemens Mobility budou na veletrhu reprezentovat dva stroje. Jedním z nich, ES64U4-VD, si jako řadu EU44 Husarz objednal polský dopravce PKP Intercity. První stroj byl dokončen na konci roku 2008, poslední dva kusy mají být dodány již tento měsíc. Lokomotivy jsou v Polsku nasazovány od počátku letošního jízdního řádu a po schválení Drážním úřadem na naše území zajíždí v čele spojů EC 110/111 Praha a R 406/407 Chopin. Druhým strojem je lokomotiva Siemens ES64U4–B3, která byla předána rakouskému dopravci Adria Transport pod označením 1216.92. Určena je pro provoz v Rakousku, Německu, Maďarsku a Slovinsku. Ten bude navíc doprovázen na cestě do Ostravy dieseleketrickou lokomotivou 2016.904 od společnosti LTE; oba se na výstavišti objeví od středy 16. června.

Osobní vozy

Bistrovůz ARmpee832.001 ČD, Praha Masarykovo n., 16. 3. 2010, foto: Josef Petrák Polský výrobce H. Cegielski bude prezentovat vůz typu 158A Amnopuz, určený pro PKP Intercity. Cestujícím nabízí 54 míst k sezení a jsou vybaveny klimatizací a elektrickou zásuvkou 230 V. Návštěvníci tak získají možnost porovnání s jinými moderními vozy první třídy. V minulých letech byly vystaveny výrobky Siemens kolejová vozidla pro České dráhy, řada Ampz143 a také řada Ampeer, výrobek slovenského závodu ŽOS Vrútky. České dráhy představí bistrovůz s oddíly 1. třídy řady ARmpee832 objednaný u ŽOS Vrútky. Ten jsme již mohli vidět na veletrhu MSV 2009 a také na březnové předváděcí akci na pražském Masarykově nádraží.

Lokomotivu na stlačený zemní plyn a další tuzemské novinky

Projekt lokomotivy na plyn, vyvíjenou ve Vítkovicích, jsme čtenářům již představili. Představena bude poprvé na veletrhu Czech RailDays. Jedná se o přestavbu původní lokomotivy 703.023-2 a její výkon bude dosahovat 250 kW. Před zařazením do provozu, kdy by se měla zkoušet na místních vlečkách, ještě musí projít schválením od Drážního úřadu, od kterého již má přiřazené nové označení – 703.821-9. V letošním roce dceřiná společnost Vítkovice Doprava, která úpravu lokomotivy provádí, předpokládá ve spolupráci s Českými drahami uvedení další lokomotivy do provozu, tentokrát o výkonu 500 kW.

Lokomotiva 753.757-4 ČD Cargo, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Českotřebovské CZ LOKO přiveze hned dva stroje – oba objednané pro ČD Cargo. První exponátem bude poslední rekonstruovaný brejlovec z třicetikusové série, 753.780. Po jeho boku se pak představí první prototyp rekonstrukce lokomotiv řady 742, číslo 742.701.

Ostravské opravny a strojírny se představí s jedním z prototypů nákladního vozu řady Falnss, druhý je toho času na zkouškách na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích. Tuzemskou skupina Škoda Transportation letos uvidíme pouze ve stánku na volné ploše, kde se budou prezentovat Škoda Transportation, Škoda Vagonka, Škoda Electric, Pars Nova a MOVO. Externí exponáty letos vystaveny nebudou. Nepředstaví se ani ŽOS Trnava, která by jistě mohla vystavit některý z modernizovaných osobních vozů pro Železničnú spoločnosť Slovensko.

Reportáže z minulých ročníků

Zdroj: Railvolution/Czech RailDays, Škoda, ŽOS Trnava, Railcolor.net


Dominik Jaroš | 13.6.2010 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Pozvánky

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.06.2010 (21:11)  
Dusanh : To nemusíš mít obavy. Ono se to ukáže i s tím ARmpee. A9mnopuz takový vyladěný interiér s krásným kobercem a ARmpee takový šedý interiér. Pokud bude nějaká anketa jestli je lepší A9mnopuz nebo ARmpee, sázím na A9mnopuz. Pro ARmpee by hlasovali podle mojeho jen vlastenci + pár vyjímek.
registrovaný užívateľ Dusanh 
13.06.2010 (20:41)  
Ukáží nám ČD opět humanizované A-čko? Vedle Amnopuz by se určitě krásně vyjímalo a prokázalo by nade vší pochybnost rapidní zvyšování kvality pro cestující ČD a.s.
13.06.2010 (20:06)  
Transport v Brně je až za rok; 671 bude na Innu.
13.06.2010 (19:55)  
Pro ty co tam jdou "kvůli něčemu co stojí na kolejích" bude pravděpodobně zajímavější až MSV na podzim. To by už snad měly být hotové reko 842, 961, možná i nějaké to MOVO...a možná už bude volná i ta 671... :o)
13.06.2010 (19:14)  
No tak uvidíme, v každém případě se pojedu podívat
13.06.2010 (18:43)  
Tomáš Palíšek: "Ale je mi jasné, že RailDays budou chudší než loni" - poněkud bych si dovolil polemizovat. Zkus si z loňského roku odmyslit délku railjetu, který byl bezesporu bombou... O možnosti prezentace kolejových vozidel rozhoduje spousta okolností, viz třeba nedávná zmínkua ing. Slávika o prezentaci 671 právě na Czech Raildays, přestože v té době již bylo více než zřejmé, že to nepůjde kvůli termínům zkoušek. V okamžiku, kdy je výrobce vázán jakýmkoliv termínem nebo musí jednat se zákazníkem ohledně zapůjčení již vyrobeného a předaného vozidla, je každá realizovaná prezentace v podstatě oboustranným úspěchem. Výjimkou jsou pochopitelně velké celoevropské či celosvětové akce typu Innotransu. A je tu ještě jedna zajímavá okolnost, čímž reaguji na zmínky o chybějících slovenských vozech (které Slovákům opravdu závidím) a tou je obchodní politika firem, ale to sem nemohu psát :)
A abych šel do důsledků - v konečném součtu se letos prezentuje o 10 firem více, než loni. Takže z tohoto pohledu mě poněkud zaráží (nebo vlastně ani ne), že spousty železničních zasvěcenců to posuzují stejně jako běžní neznalí návštěvníci jen podle toho, co je na kolejích...
registrovaný užívateľ Jurik 
13.06.2010 (18:18)  
Už se těším na úterý, nejvíce na Husárka a diesel-lokomotivu co umí 160 km/hod., to musí být nádhera projet se v ní, a slyšet ten motor při takové rychlosti.

Škoda, že Slováci nepřijedou představit modernizované vagony Bdgteer a Bdghmeer, na fotkách vypadají luxusně.
13.06.2010 (18:01)  
Předběžně jsme se s redakcí domluvili na HD video reportáži, takže kdo nemůže, nebude pravděpodobně o nic připraven .)
13.06.2010 (17:54)  
Další vystavenou diesel–hydraulickou lokomotivou bude stroj Bombardier Traxx DE. Spalovací motor MTU 16 V 4000 R41 disponuje výkonem 2 200 kW a maximální rychlost vozidla činí 160 km/h. K pohonu slouží čtyři asynchronní trakční motory napájené ze střídače MITRAC TC 3300 osazeného IGBT prvky; vybaven je také elektrodynamickou brzdou (EDB) s výkonem 1 600 kW. Lokomotivy této řady byly nedávno schváleny Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC. Ale ale!!!
Velmi zajímavá lokomotiva. Na co potřebuje trakční motory a střídač?
13.06.2010 (16:49)  
Velká škoda škoda toho, že neuvidíme ZSSK BDghmeer, Bmpeer či podobné vozy. Na druhou stranu mě těší přítomnost A9mnopuz a ARmpee. Ale je mi jasné, že RailDays budou chudší než loni... Škoda. :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko