Praha — Není tomu dávno, co ROPID zavedl kvůli tramvajové výluce v pražské čtvrti Řepy náhradní vlakovou dopravu. Ta začala fungovat 1. června 2010 a potrvá celé léto. Již v průběhu prvních dnů provozu vyvolalo toto řešení rozsáhlé změny na trati 122, jež byla dosud využívána jen velmi málo. V průběhu tramvajové výluky se tu naopak s vlaky budeme setkávat stejně často, jako na jiných linkách pražského Eska. Po prvních dohadech je už zároveň jasné, že stabilním vozidlem na nové lince S65 budou jednotky Regionova řady 814.0.
Pro zahájení provozu linky S65 bylo nutné zavést několik opatření, a to především vybudování provizorní zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí; obnovit funkci výpravčího v žst. Praha-Jinonice za účelem křižování (do 1. 6. zde přetrvávala dlouhodobá výluka činnosti výpravčího) a zrušit ostatní pravidelné vlaky na trati 122. Také se obnovila mechanická návěstidla v Jinonicích, nainstalovaly se nové značky a návěsti a z DKV Plzeň byly poslány dvě dvouvozové Regionovy.
Zatímco řada diskutérů na železničních serverech předpovídala Regionovám potíže s kopcovitým terénem tzv. pražského semmeringu, jediný výpadek prozatím nastal hned v druhý den výluky v ranních hodinách, kdy jedna z jednotek vypověděla službu přímo v zastávce Praha-Smíchov Na Knížecí. Nutnost jejího nahrazení pak ovlivnila nejen provoz několika párů vlaků na trati 122, ale také přilehlé tratě a návazné spoje. Až na tuto nepříjemnost však provoz zatím probíhá bez problémů a zájem cestujících o linku S65 je od prvního dne vcelku vysoký. Průměrná obsazenost vlaků činí 50-60 %; ve špičkách se občas i stojí.
Vlaky mezi Smíchovem a Zličínem jezdí bez průvodčího; při specifickém způsobu odbavení cestujících ale často můžeme narazit na revizora ČD. Většina lidí přitom linku S65 využívá s pražskou tramvajenkou či Opencard, případně s jednotlivými jízdenkami PID, zatímco cestujících s jízdenkami ČD je poměrně málo. Drobné problémy však působí označovače jízdenek ve stanicích: na trati byla od 1. června zavedena plná tarifní integrace, avšak již další den byly některé označovače nefunkční a cestující, kteří za jejich funkci nesou zodpovědnost, tak byli nuceni kupovat si obyčejné jízdenky ČD. Ty naštěstí stojí jen o několik korun více než přestupní jízdenka PID, takže je zákazníci většinou přijali s pochopením. Na lince S65 se - obdobně jako na ostatních železničních spojích v Praze - neuznávají zaměstnanecké režijní výhody DPP.
Zdroj: ŽelPage
Mmch, stejně dobře jako vy vím, že kterýkoliv z nových dopravců bude potřebovat vyřešit zázemí, ale přece proto se nedělá výběrovka "za měsíc startujete", ale s dobou na přípravu. Co mi teda uniklo, resp. co jsem si měl z Vašeho komentáře odnést. Stručně, prosím.
Myslíte si, že před rokem věděl závazně DPP, že od 1.6.2010 bude provádět takovouto akci a před rokem ROPID vymýšlel náhradní dopravu ... , aby mohl získat příslušného dopravce ...
Pravdu máte v tom, že se do toho moc nikomu nechce.
Několikrát opakované - bez technického zázemí lze provozovat "propagační dopravu za pětikorunu" s tím, že se "nějak" údržba zajistí - ale nelze dělat dopravní obsluhu územního celku.
Bavil jsem se na tohle téma s ing. Paroubkem v Krupce.
Ona je to jako s tou pohádkou o kohoutkovi a slepičce.
Dokud vám nepřiklepnou zakázku na 10 let, tak nemůžete stavět technické zázemí = depo, jehož investiční náklady promítnete do ceny "vlakového (nápravového, pražcového nebo kdejakého) kilometru; v tom objemu je to přijatelná hodnota ...
A teď je otázka, jak dlouhou dobu potřebujete na to, abyste se dokázal jako budoucí dopravce prokousat celou to administrativou nejen stavebního zákona k tomu, abyste měl provozuschopné technické zázemí ... a samozřejmě výstavbou. Ono je celkem jedno, zda to bude dělat dopravce nebo ten, od koho si vozidla bude pronajímat a ten ponese celý batoh údržby...
Rok, dva, tři ... ??? Bude ochoten vypisovatel výběrového řízení vypisovat zakázku na tak dlouhou dobu předem ? A co když termín nestihnete, protože se jeden majitel jinak bezvýznamného pozemku zasekne a pozemek neprodá nebo vzniknou nějaké právní komplikace. Vyvlastnit bude dost obtížné ... jste jen soukrommý podnik, nikoli veřejný zájem ...
Nepřehlédněte, že stát "ve veřejném zájmu" bojuje s tvrdohlavou farmářkou cca 17 let kvůli kusu pozemku ohledně dálnice ...
Není také tajemstvím, že kapacita energetických přenosových sítí je poměrně dost vyčerpána a prostě nebude enegetická kapacita, takže objekt zůstane bez proudu ... nebo zase složitá jednání o stavbě přenosového vedení ...
Nevím, nakolik je součástí stavebního řízení též stanovisko dodavatele elektrické energie ... atd.
A ve stanoveném termínu prostě nebude technické zázemí k mání nebo k němu nepovedou koleje ...
Pak sdělíte váženému objednavateli, že nemůžete jezdit ???
Co když podmínkou soutěže bude prokázání technické základny pro údržbu vozidel, která splňuje věechny předpisy ... nebo tu základnu musí mít ten, od něhož si vozidla budete pronajímat...
Tuhle podmínku byste možná uhrál v rámci odvolání proti vyloučení ze soutěže, ale než se celý proces zopakuje, bude pozdě ... objednavatel termín dodávky neposune ...
A slepička se vrátíla ke kouhoutkovi ...
Já jsem se tam byl párkrát projet přes poledne, a to nás tam bylo třeba 5...
http://www.zelpage.cz/clanky/rozhovor-tomas-tarant-a-prvni-rok-v-barvach-najbrt
Po dokončení tzv. "druhé série" se začnou jednotky CityElefant z vítkovické Škoda Vagonky dodávat v novém korporátním laku, týká se to čísel 028-030 a 061-075. Evidentně jsou zatím dodané první dvě z nich.
K regionove bych za sebe dodal dost tristni jizdni vlastnosti, ktere ji cini dost nevhodnou na paterni primestske trate.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.