..: Další nabídky ČD Promo :..

Dva CityElefanty v Šumperku, foto: Maschinenfuhrer Šumperk/Chomutov — Podobně jako obyvatelé Milovic letos v březnu a Havířova o měsíc později, budou mít lidé žijící v Šumperku a severních Čechách koncem května šanci využít pro své cesty zvýhodněné akviziční jízdné z nabídky ČD Promo. Možnost levně cestovat na trase Šumperk - Olomouc dostanou cestující v úterý 25. května. V tento den se bude ve stanici Šumperk prodávat zpáteční lístek do Olomouce za cenu 10 Kč. Cestující budou moci při své cestě využít nově elektrifikovanou trať, jejíž slavnostní otevření proběhlo před několika týdny. Lidé se tak mohou do Olomouce svézt pro tento kraj netypickým vozidlem řady 471 CityElefant, jež na tuto trať ČD nasazují v těchto dnech v rámci své pojízdné prezentace. O dva dny později se zvýhodněného cestování dočkají i Severočeši. Ve čtvrtek 27. května si budou moci zakoupit jízdenku za 1 Kč z/do stanic Kadaň, Chomutov a Jirkov. V obou případech se jedná o zpáteční jízdenku, platí pouze tento určený den a její předprodej není možný.

Zdroj: České dráhy


R 929 Bradlo | 23.5.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.05.2010 (11:40)  
strejcekms: Podobná "promo" akce se ale chystá i na plzeňsku a to od 10.6. z Plzně do Stříbra za 1 Kč, i v rychlících, jen jsem zvědav co tam nasadí, asi budu zklamán, jako vždy Bt, B, Bdt...:D
No, třeba mimořádně budou humanizovaná Béčka. Já jsem jel v sobotu z Vyškova R 842 do Brna a byl jsem příjemně překvapen. Už ani nevím, zda tam byl vlastně Beer dle řazení, ale byl tam jeden najbrt s klasickým interiérem a druhý byl již humanizovaný. To už bylo jinačí svezení :) !
25.05.2010 (11:33)  
Aha, tak část výtek beru zpět, jako obvykle na ceskedrahy.cz je úplně jiný typ informace než na cd.cz. Dejme tomu, že tisková zpráva smysl akce ozřejmuje - ale proč to není proboha na webu, kam primárně jde ten, kdo hodlá použít osobní dopravu ČD, tedy cd.cz?

Podobný problém byl o Velikonocích s Lídlenkou. Na webu www.ceskedrahy.cz tisková zpráva pár dnů dopředu, ale na webu pro cestující www.cd.cz se zjevila ona informace až později.

Já oznámen s drahami (aneb jak to chodí, je mi relativně známo i díky tomuto webu, díky ;-)) si občas zkontroluji tiskové zprávy, ale má tohle dělat cestující?
24.05.2010 (19:34)  
Tomáš Kraus : ale tohle nemá s "eS_kem" celkem nic společného.
To, že je někde vlak "ne zcela" obsazený, tak to neznamená, že o jednu, dvě zastávky dál nepraská ve švech.
Do toho roku 1995 se na HLN od Braníka jezdit nemohlo, protože nebylo kam. Až se dodělala jedna z etap modernizace, v tohle případě zbudování šestého a sedmého peronu v místech bývalých odstavných kolejí zvané "brambory".
Ve Vrškách se rovněž deponovaly vozy, jednak kdysi klasičky, které se odstavovaly do míst dnešního "třetího" tunelu (koleje 101, 102). Kolejiště u tunelů vypadalo zcela jinak, odstavovaly se tam rovněž motorové Balmy. Po dodávce pater (50 kusů - 1976) se místo klasiček odstavovala patra. Jedna nebo dvě soupravy byly deponovány v Krči a vlaky odtud taky v pátek vyjížděly a v neděli končily.
Do doby proražení třetího tunelu a rozšíření kolejiště na HLN bylo zcela vyloučeno, aby se protáhly další vlaky - jednak na to nebyla propustnost mezi HLN a VRŠ, jednak kapacita kolejiště.
Do doby přestavby kolejiště ve VRŠ se mohlo na HLN jen z kolejí 1,2,3,5 - tedy už ne ze sedmé u III. nástupiště (a dalších), což byl taky limitující prvek - i soupravy z ONJ mohly jen po oněch 4 kolejích.
Nehledě na obsazení kolejí, pobyty vlaků na HLN byly velmi dlouhé, na rozdíl od současné organizace provozu. Mnohé soupravy stály na HLN i hodinu, dobíraly nebo odstavovaly se pošty, vyměňovaly vlakové lok za trianglová Ečka. Některé obratové vlaky zůstávaly na HLN po celou dobu pobytu, takže několik hodin blokovaly dopravní kolej. Ze stejného důvodu byl limitován počet vlaků směr Beroun, takže prakticky všechny žabotlamí vlaky jezdily jen z / na Smíchov a z HNL jezdilo jen několik klasicých souprav.
Na HLN byla poměrně stará elektromechanika bez kontroly kolejových obvodů, posun se řídil ručně, na stavědle Tunel sloužil dozorce výhybek ...

Strategickým nedostatkem výstavby metra je absence zastávky Kačerov, kde by se mohlo přestupovat na METRO ... Autobus od METRA ke krčskému nádraží jezdil taky dost mizerně.

SYN : a co tak 471 jezdící pravidelně do Ústí nad Labem ... Pardubice nebo Kutná Hora ... a víkendové spoje Děčín - Most ?

Původně existovala dvojdílná 471+971, ale od toho konceptu se upustilo a dodatečně se objednal vložák 002 ...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
24.05.2010 (16:52)  
Podobná "promo" akce se ale chystá i na plzeňsku a to od 10.6. z Plzně do Stříbra za 1 Kč, i v rychlících, jen jsem zvědav co tam nasadí, asi budu zklamán, jako vždy Bt, B, Bdt...:D
A v příštím GVD se chystá i první průjezdná linka Plzní (Kozolupy- Blovice) - něco jako Esko v Praze...
registrovaný uživatel SYN 
24.05.2010 (16:47)  
Sim: no ano, tak nějak to je, bohužel. Slon je fakt doposud prakticky to nejlepší u nás a proto de fakto jako ten etalon funguje. Ale zase je spousta míst kde by mohl v klidu jezdit a vcelku by tam pasoval, jeho drobné nevýhody (plynoucí z určení pro poněkud jiný druh provozu) jsou pohodlně přebity jeho výhodami plynoucími z toho že je nový (nebo aspoň zánovní).
Akorát je (slony) v Praze potřebují "fakt hrozně moc" takže je jinam prakticky nepustí, no a když se nic jiného nového nekupuje tak logicky vzniká "pnutí" na téma "my chceme taky!".
Domnívám se že by toto mělo být (více než doposud) řešeno tak že se jednak urychleně začne kupovat střídavá verze slona (spekulovat o tom jaká by byla kdyby byla už netřeba, poté co finišuje 671 pro Slováky) aspoň v několika kusech pro alespoň demonstrativní nasazení na střídavině, plus pustit z Prahy víc slonů na místa na ss kde se svou kapacitou hodí - však se to úplně klidně dá pojmout tak že "až (konečně) budou vyrobené a nakoupoené ty slibované nové jednopatrové(-podlažní) jednotky tak se s nima sloni můžou nahradit a vrátit se zpátky do Prahy (a okolí)"...
Též by možná bylo dobré zvážit vyrobení několika zkrácených jednotek 471+971, které by se jednak hodily tam kde kapacita dlouhého slona není rozumně využita, druhak by na tom byly trakčně o poznání líp. Opět, až bude k dispozici rozumná náhrada v podobě "koncepčně správnějších" jednotek tak se třeba i do těch dvoudílných slonů může dodatečně ten vložák dodělat, by byly v Praze pěkně systematicky všechny stejný...
registrovaný uživatel Sim 
24.05.2010 (16:03)  
Mno, ono je to spis o tom, ze "nic lepsiho nez slon" ve vetsi mire v nasi zemi v ramci primestske dopravy neni. A prestoze sloni mouchy maji, patri vicemene k tomu nejlepsimu, co drahy vubec maji - bez ohledu na kapacitu a urceni.

Vysledkem toho vseho je fakt, ze nasazeni mestskeho slona na dalkovy rychlik vnimaji cestujici jako pozitivum - proste jeho prinosy jsou vetsi, nez negativa z jineho urceni plynouci.

A podobne to bude s kapacitou. Moznost spojit vice slonu do jednoho vlaku se asi tezko jinde nez v Praze uzije, presto vsechno by nasazeni slona bylo (pokud by to bylo technicky mozne) rapidnim zlepsenim nejen komfortu, ale i efektivity provozu. Preci jen je z energetickeho hlediska rozumejsi rozjizdet a brzdit 155 tun vazici sloni jednotku, nez plechac/persing se ctyrmi s hmotnosti o cca 100 tun vyssi a pritom obsaditelnosti podobnou.

No a dokud se situace nezlepsi, bude slon vydavan za etalon komfortu. A podobne jako zastavovani EC v MuN se z toho stane politicky boj - nic jineho neni, tak nam objednejte aspon slony. Misto toho aby se konecne zacalo resit to "neco jineho"... btw, je nejaka zprava o tom, ze by "jednopodlazni slon" uz byl nekde jinde, nez jen na papire?
24.05.2010 (15:58)  
Sim: Je to blbost, já bych to neřešil, žádný hlubší význam to nemá... Prostě už nevěděli, co vymyslet, tak vymysleli mj. i tuhle kravinu...
24.05.2010 (15:42)  
Kocurek Jiří: Tak třeba zrovna v okolí Olomouce se jezdí se třemi Bt/Bdt. V okolí Brna se jezdí většinou se 4 Bdmtee, stačí se podívat do řazení tady na želpage.
Opravdu si nikdo nemyslí, že většina obyvatel ČR žije v Praze. To je všechno pěkné, co říkáš, ale nikde jinde není tak velké sídlo jako Praha, které by přitahovalo tolik dojíždějících. To je jednoduchá úvaha vycházející z gravitačního modelu. V okolí Prahy není problém ve špičce zaplnit dvě spojené 471. Jinde tolik cestujících v jednotlivých příměstských spojích do/z jednoho města prostě není...
registrovaný uživatel Sim 
24.05.2010 (15:35)  
doomlukas > taky by se to tak dalo chapat - ale jak v nedavne diskusi vysvetloval tusim MZ, tahle prednost plati pouze pri sestavovani grafikonu. V realnem provozu by to melo byt (a snad je ve vsech pripadech), ze kdo prijede, ten jede. Kdo ma moznost jet rychleji, toho pusti dopredu.

Ono, v podstate, pokud to takto bude platit, je hlaska o prednosti vlaku Olomouckeho kraje blbost. A pokud to platit nebude, jsou opet dve varianty. Bud Pendolino pujde do haje, bo ho nikdo nepusti pred brnenskej rychlik, co nahodou bude umet 160, nebo bez vetsich problemu uspeje zluty pan se zalobou ohledne zneuziti pravomoci.
24.05.2010 (15:30)  
Sim: Ten stojan jsem v Olomouci taky viděl, strašný a neuvěřitelně blbý to je, co dokázaly ČD spolu s olomouckým krajem vymyslet... Já bych tu přednost chápal asi tak, že jejich vlaky, jakožto posvěcené objednávkou krajů a ministerstva dopravy, mají přednost před neobjednanými spoji RegioJetu a případných dalších sopravců...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko