Praha — Trať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.
Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.
Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.
Zdroje: Informační zpravodaj ROPID
Přílohy: Výlukový jízdní řád
No já nevím, ale ne všichni chtějí od Berouna nutně na Knížecí, příp. k Andělu.
lvq: Nevyuziti Semmeringu jako trati MHD je hrich, ale pochopitelny, kdyz ROPID je misty dost "na baterky" a CD
Tak zase každá trať v Praze k tomu vhodná není a myslím, že také někudy by bylo dobré se protáhnout s náklady. Současný stav Semerinku je bohužel dost žalostný (výhybny), takže buď tam bude osobka s krátkým intervalem viz výluka, nebo omezená osobka + Cargo. Mimo výluky se obávám toho, že využitelnost bude nic moc.
Krutas57: Ovšem pokud se z hlaváku na smícháč plazí 40 - 60...
Myslím, že 8 min není zase tak strašné. V budoucnu se tam tuším plánuje max. 60 ovšem i do odboček (vyjma hl.n.).
AD: Nahradni spoje - pojedu se svest, kdyz poslou RegioNovu, to bude zabavne, jak se bude splhat nahoru :-D
NVD - náhradní vlaková doprava tu ještě nebyla :-)
sám jsem během svého pobytu v Brně jezdival vlakem do práce z Bohunic na Starou osadu (vlakem hl.n.-Židenice) a obcas jsem se divil, že si docela dost lidí (relativně dost, absolutně cca. 20/vlak) zvyklo používat vlak z Lesné na hl.n. a zpět, popř. z Židenic do Řečkovic.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.