..: Otrokovice - Vizovice: elektrifikace odložena :..

810.271, Zlín-Střed – Zlín-Prštné, 2. 9. 2008, foto: KuTomZlín/Vizovice — Další stavbou, která bude z nedostatku financí odložena, se pravděpodobně stane plánovaná elektrifikace trati 331, respektive úseku Otrokovice – Zlín. Ministerstvo dopravy se snaží i tuto stavbu odložit na neurčito a tím zabránit prohlubování státního dluhu investicemi. Ovšem toto stanovisko zní pro některé zcela nepochopitelně, pokud realizace stavby (v ceně 3,8 miliard korun) je z 80 % financována z fondů Evropské unie — a tedy jen 20 % ze státní pokladny. Pro stát představuje realizace náklady 760 milionů korun. Není to sice nejméně, ale přesto jen zlomek celkové částky. S odložením projektu by mohlo dojít k tomu, že EU na stavbu již nepřispěje a veškeré náklady tak budou muset být hrazeny pouze z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Aktuálně probíhá finalizace přípravné dokumentace, která bude hotová do konce srpna. Realizace byla prozatím naplánována na roky 2011 až 2013, kdy končí současný schválený rozpočet EU.

Vlak plný úsměvů 2008, 471.039 tažená 754.012, Otrokovice - Zlín, foto: KuTom Původní plány hovořily o elektrifikaci celé trati z Otrokovic do Vizovic navazující na elektrifikovanou trať 330 druhého tranzitního koridoru, avšak později byl tento záměr redukován a dnes bychom byli rádi, pokud by se zrealizovala alespoň elektrifikace do Zlína. Ke zdvoukolejnění tratě také nedojde, jelikož tento plán místní obyvatelé odmítli v referendu pro vysoký hluk provozu, což zní absolutně nesmyslně a může je omluvit jen, že hlasující Zlíňané neznají podrobněji železniční provoz. Zdvoukolejněním trati by se nejen snížili náklady přepravy a cestovní časy, ale také pro místní obyvatele možná paradoxně i snížil hluk, jelikož by nemusely vlaky zastavovat kvůli křižování skoro v každé dopravně. V dřívějších plánech je také navrhováno prodloužení trati až do Horního Lidče a propojení s tratí 280, čímž by význam této dosud lokální trati ještě výrazněji vzrostl.

Nejen obyvatelé obce Želechovice nad Dřevnicí nebudou ještě dlouho spát klidněji. Díky četné zástavbě podél trati jsou lidé, žijící v přilehlých domech, obtěžováni hlukem, duněním, ba dokonce jim na domech praskají zdi, i když zde došlo ke snížení rychlosti projíždějících vlaků. Rekonstrukce trati by tento problém částečně odstranila, pomineme–li sporné použití protihlukových stěn, třeba instalací zvukotěsných oken nebo jen novým svrškem trati, který sám o sobě poskytuje tižší provoz. Můžeme jen konstatovat, že je třeba konat, trať je dnes ve velmi špatném stavu. Zásadní rekonstrukci prodělala naposledy v letech 1962 a 1963.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Zlínský Deník


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.8.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
06.08.2010 (14:14)  
to rpet

Musím, přiznat, ře jestli výsledkem toho, co doděláš, budou přesvědčivé argumenty, že se má železnice radši zrušit, tak to ani číst nechci... ;-) A snad se to nedostane ke Kalouskovi :-)
Registered user rpet  mail  
06.08.2010 (14:10)  
@ honzatvs:

Ale k těm změnám je určitě nezbytné (ale pravda nikoliv postačující) i investovat (rozumně) do infrastruktury.

ale jasteze, vzdyt ja s tim souhlasim. problem je v tom, ze v tuhle chvili a v soucasne dobe je jakakoliv investice prilis rizikova - a stat nedela nic jineho, nez to,ze se snazi to riziko odsunout nekam dal. a na zelpage je z toho afera.
Registered user rpet  mail  
06.08.2010 (14:08)  
@ honzatvs:

Ještě bych dodal, že to je přeci problém hodně infrastrukturních staveb, že ta návratnost není prvoplánovitě vidět...proto taky hodně financují státy a méně soukromníci...

ale... vis co, vydrz prosim jeste par dni, ja se dneska tedy urvu z kaclu [uz slysim kecy zamestnancu: Buh zehnej nejenom kralovne Elizabeth, ale i Zelpage -:))], a dodelam to, co je v redakcnim systemu uz asi tyden. pak mozna bude tahle debata jeste zajimavesji, a leccos se ti objasni.

ale pokusim se nejak domluvit s adminem fora, aby mi na tu diskusi udelal spejsl vlakno, protoze to bude asi dost slusnej masakr...
06.08.2010 (14:08)  
to rpet

No tak na tomhle bychom se možná i shodli.. :-)
Ale k těm změnám je určitě nezbytné (ale pravda nikoliv postačující) i investovat (rozumně) do infrastruktury.
Registered user rpet  mail  
06.08.2010 (14:05)  
@ Busman:

Máš co říct k trati 331?

nikoliv, a jiz jsem to take otevrene priznal, neznam to tam. mas s moji otevrenosti nejaky zasadni problem? tak ho res pres SZ, prosim. dekuji.

Silniční infrastruktura generuje zisk?

ano, generuje. je nutne, abych to rozebral zrovna tady? nebylo by mozne to presunout na forum? uz ponekolikate vyzyvam sve oponenty, aby presunuli sve namitky k mym nazorum do prostredi zdejsiho fora, kde s nimi budu velice rad a otverene diskutovat.

vasim problemem je, ze nikdo z vas tak neucinil do dnes. a ja sam se sebou opravdu diskutovat nebudu - protoze bych zabil sam sebe behem desetiminut -:)))
Registered user rpet  mail  
06.08.2010 (14:01)  
@ honzatvs:

no, ve sve podstate mate pravdu, ano, poprel jsem smysl investic do zeleznicni infrasktruktury, pokud bude stat zachovavat jeji stavajici podobu [reseni]... [a ted prijde moje oblibene -:)] ... pokud ovsem nedojde prave ke zmene systemoveho reseni osobni zeleznicni dopravy jako takove, kdy za zaklad bychom mohli povazovat liberalizaci tehoz.

a ze je to odvazne? to netusim, za to jsem si jist, ze bez zasadnich zmen proste zeleznice v cechach bude skomirat na ubyte. a k tem budou odvahu potrebovat zejmena ti, kteri to budou resit. protoze odpor odboru a zamestnancu CD bude enormni, az neskutecny. staci se jen podivat na snahu GR CD o zavedeni noveho typu jizdenkovych automatu...
06.08.2010 (13:56)  
Ještě bych dodal, že to je přeci problém hodně infrastrukturních staveb, že ta návratnost není prvoplánovitě vidět...proto taky hodně financují státy a méně soukromníci...
Registered user Busman 
06.08.2010 (13:54)  
rpet:

Máš co říct k trati 331?

Silniční infrastruktura generuje zisk?
06.08.2010 (13:53)  
to rpet
Vy jste teď popřel smysl investic do železnice...to je na železničním serveru dost odvážné... :-) Pokud máte pravdu, jsou nejen veškeré diskuze zde zbytečné, investice do železniční infrastruktury jsou jen pro pobavení šotousů...
Že vláda něco napraví, to doufám (co jiného taky můžu dělat), ale to, že přišla s paušálním šetřením , které výrazně zasahuje i dopravní projekty spolufinancované EU (v tomhle případě je to naopak trošku spolufinancované ČR..) je prostě chyba, o opaku mě nepřesvědčíte. To bych mohl ministra financí dělat taky, říct ušetří se prostě v každé kapitole X procent ať to stojí co to stojí... A nějak si nevzpomínám, že by to tohle před volbami říkali.

Ještě k té rodině: Já jsem (evidentěna rozdíl od Vás)předpokládal, že tyto investice přinesou okamžit zisk (stavební firmy, daně, zaměstanci atd) a do budoucna podpoří ekonomickou situaci regionu a tím i státu (atd vše co z toho plyne). Když si rodina pojede na pěknou dovolenou, tak se může cítit dobře, ale nic jí to ekonomicky nepřinese ani hned ani do budoucna...
Registered user rpet  mail  
06.08.2010 (12:47)  
@ honzatvs:

Není to vůbec košér...to prostě nemá spolu nic společného. Spotřeba domácnosti např. nemá žádnou spojitost s jejími současnými ani budoucími příjmy.

proboha... jak to myslite?? spotrebovat muzete jen tu castku, kterou dostanete. cokoliv navic je dluh. takze ano, spotreba a prije jsou si v prime zavislosti. jedine rozdily jsou nasledujici:
1. u rodinnych dluhu se bavime o desitkach tisic, mozna stovkach. u statnich dluhu se bavime o stovkach milionu a miliardach - ale porad je to DLUH.
2. banka radeji pujci statu, nez rodine (jistota zajisteni je u statu 100% - viz Recko). proto si vlada (jakakoliv) muze napujcovat takrka kolik se ji zamane.

e rozdíl mezi spotřebou, tohle jsou investice (tedy doufám - jinak opravdu nemá cenu to stavět vůbec). Nepřijde Vám divné, že některé státy mají deficitní rozpočty už 50 let a patří mezi nejvyspělejší státy světa? (je pravda, že je poněkud populistické je srovnávat s ČR..)

no to ano, mate pravdu, je rozdil mezi spotrebou a investici. jenze jste zapomnel na to, ze investice do zeleznicni infrastruktury bude jeste hodne dlouho ztratova - a to diky dotacim CD. ty totiz negeneruji prave ten zisk, ze ktereho by se ta investice mela vratit. a hlavne mi ted neskladejte argument, ze tu investici ze zisku zatahne CD Cargo. nezatahne, je ve ztrate.

proste se motame porad dokola v kruhu: investice ma smysl, pokud je jejim vysledkem generovany zisk. ten ovsem nelze zarucit, nebot cinnost podnikatelskeho subjektu je dlouhodobe ztratova, dotovana statem - tedy z danovych vynosu a jsme v dluhove pasti. protoze investice, ktera negeneruje zisk, je proste k nicemu. zaplatite ji Vy, zaplati ji Tonda, Petr, Anezka... vsichni ti, kteri drou jak hovada v tovarne od nevidim do nevidim. jediny rozdil je v tom, ze podnikatel si tu investici SAKRA rozmysli, jestli ji v budoucnu uzivi.

Samozřejmě, že předpokladem je víra v bodoucí ekonomický růst...ale to ani jinak v naší kultuře ani nejde. Platit to budeme, to je částečně pravda, ale budeme platit (tím, že nebudou příjmy) i naopak za zabržděnou ekonomiku a v budoucnu za absenci multiplikačního efektu rozvinuté infrastruktury..
Ale jinak je to na hodně složité ekonomické diskuze a ani erudovaní ekonomové se samozřejmě neshodnou, jinak by se měly všechny státy na světě dobře, protože by bylo jasné, co dělat v každé situaci, aby bylo líp.


chci videt bankere, kterej Vam pujci na zaklade VASI VIRY v lepsi zamestnani a tim padem v lepsi prijmy -:) A ekonomove? ekonomove se shodnou vetsinou snadno. problem jsou politici, kteri musi manipulovat s budoucnosti tak, aby meli na nejakou dobu zajisten prijemny flek v honosnem baraku, a to neni v souladu s ekonomickym myslenim - bohuzel je to tak. ani stavajici vlada se nevyhne excesum, ty prijdou, tim jsem si jist. ale maji sanci alespon neco napravit, a to je snad fajne, ne?
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko