..: Prezentace motorové jednotky Regio-Shuttle :..

Stadler RS1 v provedení pro Liberecký kraj, foto: Stadler Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.

Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.

Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.

Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 3.5.2010 (7:00)
Related newsopen/close

More on Pozvánky

More from Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registered user Honza  mail  
03.05.2010 (17:24)  
Jednotka vypadá na dnešní dobu celkem slušně, ale vlak bez otevíratelných oken u mě není vlak :-(
03.05.2010 (16:23)  
No, teď je viditelný souboj s ,,divokým a nekompromisním" RegioJetem.
03.05.2010 (16:18)  
Martin Š.: V tom je právě problém, už dávno ji neměla mít žádná vozidla. A když se s její náhradou nezačne aspoň u některých vozidel, tak se jí nezbavíme nikdy. V zahraničí taky pořizují nová vozidla s automatickým spřáhlem...
Registered user Martin Š.  mail  
03.05.2010 (16:09)  
doomlukas: Nemyslím si, když šroubovku využívají skoro všechna vozidla, tak přeci není rozumné si do vozového parku zavádět anomálie, ovšem v podání ČD se těším na RS1+Bt.
Jinak je už známo jaké číselné označení tyto motoráky dostanou?
03.05.2010 (16:01)  
happy: Tak to není moc šťastné rozhodnutí. Šroubovka nemá u moderních vozidel co dělat, už dávno měla skončit v propadlišti dějin...
Registered user happy 
03.05.2010 (15:58)  
Nikoliv, spřáhla budou klasická, tedy narážecí ústrojí se šroubovkou. Nevím jak pro Lbc, ale pro Vysočinu to má určitě být.
Registered user strejcekms  mail  
03.05.2010 (15:42)  
A podle provozního konceptu budou mít údajně automatické spřáhlo, což je dle mého dobře...
Registered user Randy 
03.05.2010 (11:26)  
ad DJ: ano, ono tomu zrovna na Vysočině tak není:-D Protože obce u hranic krajů pro jistotu žádnou železničí dopravu nemají. Viz například Jihlávka. Podívejte se do jízdního řádu, kolik vlaků tam denně jede...
03.05.2010 (11:17)  
Jony: Jeden jediný případ... Všude jinde a v dálkové dopravě to tak bylo, že to ČD dostaly přiklepnuto.
Registered user DJ 
03.05.2010 (11:11)  
doomlukas: Ano, na některých místech to tak je, ale na Vysočině se zatím u hranic krajů zatím většinou nepřestupuje.

Vousáč: To ano, ale toto není ten případ, který uvádíte.
Happy napsal o "omezené manévrovatelnosti (nových vozidel) v rámci kraje", která může způsobit vznik dalších nucených přestupů u krajských hranic.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko