..: Prezentace motorové jednotky Regio-Shuttle :..

Stadler RS1 v provedení pro Liberecký kraj, foto: Stadler Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.

Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.

Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.

Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 3.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
07.05.2010 (23:50)  
FRK :) A vy byste si koupil NEschválené vozidlo, se kterým zde nebudeme moct jezdit?
06.05.2010 (9:52)  
David Jáša:
Samozřejmě. Vždyť to jezdí až na Špičák (přes Železnou Rudu), a ten již nepatří do pohraničních ujednání. A jezdí to tam v krásných veselých barvách-nikoliv v studeném a nevýrazném korporátu ČD. A právě tam našly ČD inspiraci a připravily VŘ takové, aby to vyšlo. Proto se další zájemci nepřihlásili, protože by musely vozidla nechat schválit Drážním úřadem. A to jak známo, není u nás snadná záležitost. FRK
registrovaný uživatel David Jaša  mail  
05.05.2010 (23:47)  
Ono to už má české papíry, že to jezdilo vlastní silou?
05.05.2010 (22:51)  
To SYN 04.05.2010 (21:32):Vozidla,která jezdí v kraji mohou být vlastněná kýmkoli. Ale kraje platí jejich provoz,přeneseně řečeno dopravní obslužnost svého samosprávného celku. Proto se přestupuje v Kláštrci nad Ohří a určitě i někde jinde.
registrovaný uživatel Sheyla 
05.05.2010 (21:23)  
no nedávno jsem jel Hungarií, myslím, že to bylo bpmz a taky tam nebyly stolky a taky mě to dost vadilo. V TV jsem viděl reportáž z té Jihlavy a mě tam chyběly opěrky rukou, snad bude nějaká změna.
05.05.2010 (20:01)  
Nic proti RS1 jako takovému vozidlu. Trakčně i z hlediska sedaček 2 + 2 = pohodlí. U WALDBAHN je uspořádání 3+2 trošku od věci. Zajímavá jsou i dvojčata, jímž bych dal asi přednost než před jednotlivými vozidly.
Co si zákazník objedná, to výrobce dodá.
Nicméně s tím, co se nabízí v různých modifikacích "za železnou oponou" mne zklamalo. I jako velice skromnému zákazníkovi mi prostě chybí stoleček, kam si mohu položit kursbuch nebo jeho alternativu, kelímek s nápojem (případně bezplatně poskytnutý dopravcem), odpadková nádoba, kam hodím obal od Horalky / Tatranky č jiné komodity ... i když nerad, prostě skončí na podlaze vozu. Jestliže je dopravce tak lakomý, že nemá na to, aby u každé skupiny sedaček byla odpadková nádoba, tak ať vyřizuje stížosti na nepořádek ve voze ...
I vzhled nic moc. RS1 společnosti Oberpfalzbahn ve žluté barvě jezdící do "stále v lese" přímo lákají k svezení, modrá příšera - alespoň ve mně vyvolávající pocit studeného (= záporného) přístupu k zákazníkovi - odpuzuje ...
05.05.2010 (17:09)  
Honnzok: ten od Erfurter Bahn, který tu prezentují, má 71 míst k sezení a 77 míst ke stání. Ve voze je nástěnka, na které je zobrazeno několik možných uspořádání, s různým počtem míst apod., takže bude záležet, co si vyberou ČD a kraje. Mmch, štítek nacházející se v kabině strojvedoucího udává rok výroby 2000.

Ještě upřesním, že z těch 71 je 5 sedaček sklopných a umístěných podél bočnice, takže pevných sedadel je 66, z toho část je umístěna proti sobě a část za sebou ("čtyřek" je celkem 12, takže většina).
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.05.2010 (16:59)  
Happy- neví m kde jste vzal že budou mít klasickou šroubovku, já to mám tedy z důvěryhodného zdroje ČD, tak nevím odkud vy- hádat se o tom s vámi nebudu, uvidíme až to přijede :D
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
05.05.2010 (16:59)  
Kdyby někoho zajímal výkon 2 × 257 kW = 514 kW. Jen sem nenašel kolik má míst jen velmi nepřesný údaj že od 70 až po 100 Ví to někdo prosím přesně?
registrovaný uživatel happy 
05.05.2010 (16:37)  
ad ANKU: vozidlo je Erfurter Bahn
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko