..: Nová gastronomie JLV: vybraná menu a porcelán v SC :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.

Farfalle od JLV, foto: Josef Petrák Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.

Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.

Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.

Zdroj: JLV, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.12.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
20.12.2010 (15:54)  
vendys: ty minutky nikdo neresi, jenze cerstvy jsou opravdu jenom na tech elitnich jednickovych vykonech
gulas z konzervy je prirovnani, nicmene z toho je ta konzerva citit a knedliky nejsou nic moc, ale budiz, kdyz to nekdo chce (pravda je ze sveho casu me to taky celkem chutnalo), ale tohle je jidlo, ktere v teto podobe patri na Bohuminy, nebo obecne do tech levnych vykonu, pak OK. Co me ale stve vic, jsou ty smazaky, to je fakt jenom pro silny zaludek (mel jsem jednou). Dalsi vec jsou prilohy, sice maso na minutkach cerstvy, ale zato brambory mrazeny.
registrovaný uživatel vendys 
20.12.2010 (15:47)  
V bistro vozech ARmpee došlo k doplnění technologie pro ohřev jídel - nově je tam konvektomat s grilem, horkým vzduchem a párou, takže i tady posun kupředu - chuťově mnohokrát lepší než z mikrovlnky... u JLV je vše připravováno z jednoporcových surovin, které jsou prověřené, tudíž logicky i dražší než normální... Nevím, kde jste vzali, že je guláš z konzervy a párky hnus, jedná se o jídla jednoporcově a vakuově balená... a minutky jsou připravovány z čerstvého, takže žádný ohřátý losos. stačí se občas podívat do kuchyně nebo si pokecat s kuchařem a ne se domnívat jak se to dělá... osobně mám samé pozitivní zkušenosti. cenově trochu dražší, ale při využití happy hour vím, že se dobřa najím a druhý den mi nic nebude... ono se stačí podívat na zázemí a lidi, které to jídlo připravují... nová gastronomie mi zatím chutnala
registrovaný uživatel SzKT  mail  
20.12.2010 (14:42)  
M: Z těch 4 hlavních jídel kuře neměli a na zbytek jsem neměl chuť- knedlíky moc nemusím (natožpak ohřívané), nota bene, dávat si po víkendu v Maďarsku guláš zrovna u JLV... Sečteno, podtrženo, hodně mi to připomíná "nabídku" u DB Bistrovozu. Zatímco do jídelního vozu jsem si rád šel sednout (výběr měli bohatý), v bistrovozu mají i Němci dost omezenou nabídku a zážitek ze stolování to opravdu není. Takže opravdu, JLV mají vlastně "novou gastronomii".
doomlukas: Nevím, směrem na Brno happy hour měli (mají?), do Děčína by při plném voze nejspíš ani nestihli jídlo roznést a vyinkasovat. Nicméně kdyby JLV snížily všechny ceny plošně o 10-20% (na úroveń Utasellátó, nebo mírně pod ní), mohli by mít v Německu větší komerční úspěch, takhle je to i pro Němce dost drahé. A hlavně mě dost hněte, že bistrovůz (s omezenou nabídkou) nasazují na neadekvátní výkony- ten Hašek je dost rána, protože cesta z Bp do Prahy je dost dlouhá a jíst se musí... Ještě že aspoň na Avale se člověk slušně nají!
registrovaný uživatel Mr. T 
20.12.2010 (14:18)  
Dokud se bude ohřívat, tak to pořád bude hnus. Navíc oni naservírují párky (levné párky - soja, kůže apod.), které prodávají s obrovskou marží. Také mě napadá, že drahý jídelák, do kterého nikdo nejde = pohoda pro personál... Je přece pohodlné být v práci a nic nedělat... Pokud by se prodávalo jídlo za cenu řekněme 150,- Kč, tak bude plno. Já osobně dávám přednost hospodě na Košičanovi a tam musím pěkně čekat, než na mě přijde řada, protože Slováci na rozdíl od JLV mají rozumné ceny a vaří...
20.12.2010 (14:05)  
Prostě a jednoduše-pokud se jdu najíst ve vlaku, kde se tedy nevaří, ale pouze ohřívá, dám si tomu adekvátní jídlo(opravdu to nebude ohřívaný losos). Pak tam opravdu nevidím nic adekvátního, co by odpovídalo aspoň co by se za nehet vešlo cenově. Když půjdu do restaurace,tak si dám stejk klidně za litr, ale tohle menu naprosto nechápu, jak složením, tak cenou...
20.12.2010 (14:01)  
M: ano, hodpoda se většinou nepohybuje, ale nějak zapomínáte, že za to, že se pohybuju už jsem jaksi zaplatil-koupil jsem si lístek na vlak:-)
registrovaný uživatel M 
20.12.2010 (13:53)  
Tak ti, co dojizdeji z Decina do prace, si holt neco koupi na nadrazi...
20.12.2010 (13:50)  
SzKT: Když tedy v mezinárodních vlacích "musí" ceny odpovídat německým a rakouským zvyklostem, tak jako celkem dobré řešení mi přijde happy hour. Bohužel je ale jen v úseku Praha - Brno a jen u některých vlaků. Považoval bych za vhodné, kdyby happy hour platila v celém úseku Děčín - Břeclav a ve všech vlacích se servisem JLV, protože pro naprostou většinu českých cestujících jsou ty vysoké ceny opravdu nepřijatelné.
registrovaný uživatel M 
20.12.2010 (13:31)  
Muzu se zeptat, oni jako meli jen parky a omeletu? Gulas, tortilu, nudle, knedliky a kure nemeli?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
20.12.2010 (13:26)  
Musím říct, že po osobní zkušenosti s "novou gastronomií" v bistrovozech jsem celkem disgustován. Výběr minimální, akorát párky mdlé chuti a omeleta se sýrem (který nemůžu) je fakt super výběr... Přitom konkrétně EC Jaroslav Hašek je vlak, kde by byl klasický jídelní vůz více než vhodný, obzvlášť, když potom souprava pokračuje přes celé Maďarsko na Hornádu až do Košic, když přitom Maďaři jsou zvyklí (i ve vlaku) na zcela jinou úroveň gastronomie.
Co se týče jídelních vozů jako takových, tak je mám rád a jsem dokonce ochoten i připlatit, ovšem to, co nasazují JLV na ceny do Německa je ještě dražší, než mají samotné DB, o (tradičně drahých) Utasellátó ani nemluvě. Nicméně pro ušetření času ve výchozí nebo cílové destinaci už jsem i tyhle ceny zaplatil- ono když člověk jede za hranice a chce si to za ty peníze co nejlépe užít, je někdy ekonomičtější zaplatit i tyhle nekřesťanské ceny a ušetřit si pak vysedávání po hospodách či fast foodech (přiznám se, že bagety a spol. moc nemusím), přičemž v Německu se ani člověk o moc levněji nenají. Ale přiznám se, že 30 eur/oběd jsem ochotný utratit ve střední Evropě jen v jediném jídelním voze: Utasellátó! Jsou sice taky dost drazí, ovšem jestli něco Maďaři umí, tak je to vařit (a to i v případě, že personál dvakrát důvěryhodně nevypadá), ještě lepší mají pití a obřadná zdovřilost obsluhy je zásadně typicky maďarská, byť se znalostmi cizích jazyků na tom zpravidla nebývá nejlépe (mám zkušenost pouze se situací, kdy se s nimi komunikuje v maďarštině). A v sobotu mě velmi příjemně překvapil srbský jídelní vůz na Avale: ceny nižší, než JLV, jídlo lepší, kávu z džezvy mi u JLV taky neudělají a makedonské víno chutná rozhodně lépe, než moravské. Takže JLV jen v nejkrajnějším případě a utratit co možná nejlépe, i když pokud to jde, volím vlaky, kde obsluhují jiné cateringové společnosti.
A co se týče těch vysokých cen, tak je to jednoduché: není možné v jendom vlaku nabízet postupně různé ceny. Takže jede-li vlak do hamburku, asi těžko lze čekat ceny jak v české hospodě, protože by tam u Berlína pro nával ani tužka nepropadla. Viz bývalé slovenské IC z Košic do Vídně... Lze řešit zvýhodněnými menu, podávanými pouze v určitém úseku (tudíž cena je jedna, jen produkt je omezený) nebo jako Uatsellátó, které před Štúrovem zavírá krám- jednou mi obsluha jídelního vozu povídala, že to je proto, aby Maďary neodradily vysoké ceny, protože na vnitrostátních IC vlacích mají ceny zhruba třetinové a ač na nich jezdí nájemci, vždy je to pod hlavičkou Utasellátó.
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko