..: Nová gastronomie JLV: vybraná menu a porcelán v SC :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.

Farfalle od JLV, foto: Josef Petrák Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.

Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.

Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.

Zdroj: JLV, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.12.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
22.12.2010 (12:14)  
M: tak třeba to není za tři koruny. Ikdyž při jejich odběru se někam s cenou dolů dostanou, ale nyní se tam prodává toma natura kterou zde pořídíš za 5,39 Kč
http://www.jaso.cz/toma-natura-neperliva-0-33-ean68381-skup103.php
Stejné je to s pepsi, kterou prodávaj, kde nákupka bude někde cca kolem deseti korun...
registrovaný uživatel M 
22.12.2010 (12:02)  
bistro: ja se ted zeptam znovu - kde maji matonku za tri koruny (uplne polopate: kde JLV nakupuji matonku za tri koruny)?
22.12.2010 (11:31)  
SzKT: hele tohle mi někdo ve vlaku udělat (že mě bude ani ne po 30 minutách vyhazovat), tak ho pošlu do ...... a nabonzuju na JLV, aby si dáma, nebo hoch pořádně užili. Jako rozumím, že jim vadí člověk, který tam je dvě hodiny s jedním pivem, ale pokud je konzumace popisovaného rozsahu, pak není jediný důvod k této buzeraci. Slováci jsou na tohle "super", tam musíš dojíst do 60 minut a pak padej, což je pěknej humus. Když jsme jeli z Berlina, tak jsme v tý hospodě byli až do Prahy a nikdo nás nevyhazoval a proč taky, když souhrnná útrata byla přes 1200 na každýho. A to jsme taky začínali pivem a lehkým předkrmem.
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.12.2010 (9:30)  
@ SzKT a M:
byt to sem nepatri: jeste jako clen republikove dopravni komie jsem na tema taxisluzby delal analyzu, ktera citala 20 stran a zohlednovala vsechny konkretni vstupy ekonomickeho charakteru a nasledne prijmy. vse se samozrejme odvijelo od typu vozu, se kterym je dana sluzba poskytovana.

@ M:
Takze jidelnaky ve vlacich cizich jsou take neinteligentni? A nevadi ti, ze nereflektuji prijmy na ceskem uzemi?

opet: nemecky jidelak ma ceny, ktere jsou v nemecku pro nemecke cestujici naprosto prijatelne. to, ze se nasledne jidelak objevi v CR, kde uz cestujici tu cenu vidi jinak, je prirozene. opacne to funguje stejne: cesky jidelak, s nastavenymi cenami pro ceskeho cestujiciho, urcite neurazi ani cecha, ani zahranicniho turistu, pokud do zahranici zajede. nevim, proc by mel cesky jidelak stavet ceny na tom, ze asi mozna vyuzije jeho sluzeb nejaky ten zahranicni turista, stejne jako u nemeckych jidelaku nestanovuji ceny podle toho, jestli jedou pres CR ci Polsko a Slovensko...

@ M:
BTW, docela se divim, ze clovek, kterej chodi do Ambiente je ochotnej dat si rizek ve vlaku za 110 i s pitim...

ale jiste. nechci te podezrivat, ze patris k mene chapave skupine obyvatel, ale presto ti to vysvetlim: od Ambiente neco ocekavam (relativni luxus, relativni kulinarsky zazitek atp...), a jsem ochotny zaplatit adekvatni cenu. od navstevy restauracniho vozu ocekavam, ze se NAJIM - rychle, nenansilne a nekonfliktne. v takovem pripade opravdu luxus nehledam, ani spickovou obsluhu (btw. mi tyto atributy jidelak nenabidne, je to proste uplne jiny typ sluzby). proto nemam sebemensi problem si dat rizek, klidne s bramborovym salatem... to, ze diky svy praci vydelavam nadstandardne, jeste neznamena, ze se ze me stal idiot, kterej nezna nic jinyho, nez Kampu, Vinohrady a Hastalsky namesti.

@ M:
Mimochodem, na tu cenu za taxi jsi prisel jak? A k tomu "duvodu", proc nejvic okradaji taxikari zrovna v Praze asi tolik:
Wien: 30 korun
Bratislava: 15 korun
Warszawa: 15 korun
Takze tady by taxikari meli okradat dvakrat vic a blbci to jsou vsichni do jednoho...


aha, takze pro zmenu jeste jednou taxiky... drahy M. ja fakt nepredpokladam, ze jsi trouba. takze to pripisu tvoji neznalosti dane problematiky: Bratislavou si nejsem jisty. Viden: regulovany pocet taxi, tudiz cena muze byt nizsi (vice zakazek za mene penez = vyssi prijem za cenu stejnych financnich vstupu). Warszava: totez. Brussel: totez. London: totez. Hamburg, Berlin, Dresden... totez, regulovane pocty... pouze Praha ma volny pocet taxikaru s regulovanou cenou (nasobne vice taxikaru = nasobne mensi prijem pri zachovani stavajicich financnich vstupu). ekonomicky uvazujici ctenar pochopi, neekonomicky smyslejici diskuter nasledne polozi dalsi debilni dotaz.

@ SzKT:
Ono srovnávat Anglii (jednu z nejdražších zemí světa) s východní Evropou jaksi není ono...

delat ze sebe blbce taky neni zrovna dobrej zpusob, jak vkrocit do noveho dne: mluvil nekdo v teto diskuzi o Anglii?? Jsem si jisty, ze nikoliv, pouze ty. jak jsi k te Anglii prisel?? rika ti neco (alepon vzdalene) mesto Praha? zaregistroval jsi, ze jsem zminil TOTO mesto a nikoliv Anglii?? a o tom, jak jsem k tem cislum prisel, bylo zodpovezeno vyse - jsem autorem analyzy, kterou si kdysi davno (v roce 2007) objednala dopravni komise jedne politicke strany. a na rozdil od tebe mam velice podrobne informace o tom, jak v CR taxisluzba funguje. tudiz se citim vice-mene fundovanym k tomu, abych o tomto tematu diskutoval v realne rovine, a nikoli v rovine snu a prani. a paradoxne, pokud budeme diskutovat v rovine principu, pak zeleznice i taxisluzby "jedou" na priblizne stejnych ekonomickych faktorech: souhrn ekonomickych vstupu tvori cenu. pokud je cena nizsi, nez je soucet onech vstupu, vznika schodek, ktery se musi nejak nahradit.

v pripade CD se nahrazuje formou dotace, v pripade taxisluzby se (ne u vsech a ne vzdy, ale presto je to docela vysoke procento) nahrazuje okradenim zakaznika...

prosim... vratme se zase radeji k jidelnim vozum...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
22.12.2010 (8:19)  
rpet: Ta údajně "spravedlivá" cena za taxík v Praze je, prosím pěkně, z jakých zdrojů? Já jen, že ceny pražských taxíků jsou v rámci zemí Vysegrádu výrazně nejvyšší a dokonce i v západní Neapoli jsem jel za 1,2 eur/km. Ono srovnávat Anglii (jednu z nejdražších zemí světa) s východní Evropou jaksi není ono...
M: Konzumace v té Avale, jak o ní píše Busman stála přesně 10,10 eur/os, v Haškovi stálo totéž lehce přes 8 eur- když pominu, že v Haškovi mají jen sýrovou omeletu, což bohužel nemůžu (netrávím laktózu). A když (přes veškeré ujišťování) donesou omeletu údajně bez sýra a on tam přesto je, tak velmi potěší dát 2 eura a zůstat o hladu... Rozdíl je ale v něčem jiném: u Srbů jsme konzumovali od Brna do Štúrova, alternativou totiž bylo stát v chodbičce, vůz 1. třídy nebyl řazen. Seděli jsme v příjemném jídelním voze, v pěkné atmosféře a obsluze nečinila naše příomnost problém, byť jsme konzumovali od pohledu velmi obřadně. To v Haškovi člověk sedí na barové stoličce jak na hřadu (jen vajíčko vysedět), přišel jsem tam za Blanskem, dal si podobné menu jako na Avale (akorát bylo jen kafe, nikoliv čaj, zato ale po té nepovedené omeletě byly ještě párky "umrlcova noha") a před Svitavami už mě odtamtud hnali svinským krokem, že prý už mám dojezeno a vypito, tak nemám zavazet. A tohle je rozdíl, za který osobně rád ty 2 eura dám, holt jsme národ krajně nepohostinný... A co se týče cenové úrovně: jelikož Avala jede po Srbsku zhruba 100 km, je to stejný případ, jako naše EC z Prahy do Berlína- tam vysoké ceny nevadí. Oni moc vnitrostátně s jídeláky nejezdí a relace do Sarajeva bude mít určitě jiné ceny, než Avala.
registrovaný uživatel bistro  mail  
22.12.2010 (1:44)  
M: pokud na něco reagujete, musíte si to nejprve přečíst: matonka NÁKUP 3 Kč. V rámci objektivity diskuse ovšem uvádím, že v jídelních vozech JLV není Mattoni, ale Toma, abych vámi nebyl nařčen z hrubého zkreslování údajů.
registrovaný uživatel M 
22.12.2010 (0:04)  
Mimochodem, na tu cenu za taxi jsi prisel jak? A k tomu "duvodu", proc nejvic okradaji taxikari zrovna v Praze asi tolik:
Wien: 30 korun
Bratislava: 15 korun
Warszawa: 15 korun
Takze tady by taxikari meli okradat dvakrat vic a blbci to jsou vsichni do jednoho...
registrovaný uživatel M 
21.12.2010 (23:43)  
Takze jidelnaky ve vlacich cizich jsou take neinteligentni? A nevadi ti, ze nereflektuji prijmy na ceskem uzemi? Obecne by to samozrejme mela byt pravda - ze nelze nahodit ceny nekde s tim, ze to nikdo nekoupi. Ale pokud to nekdo koupi? Pokud mi nekdo bude rvat ruce za rohliky za 5 korun, tak budu blbej, kdyz bych je prodaval za 2. Jasne, je otazkou, jak moc se v JLV nekomu rvou ruce...

Pokud jde o tu misu, tak asi takto. Clovek, ktery se naji napred nekde a potom jede vlakem touto kombinaci stravi 1+2 hodiny. Clovek, ktery se naji ve vlaku timto stravi jen ty 2 hodiny a nic navic. Tudiz mu jidlo ve vlaku spori cas. Nebo ten, ktery se ve vlaku nenajedl, tak usporil nejaky cas? Pripadne zaplatil nizsi jizdne (protoze nic neusporil, ackoliv by mel, protoze cesta vlakem "prece" cas spori)?
Nebo jsi to jako myslel tak, ze ten usporeny cas spociva v tom, ze vlakem je to rychlejsi nez pesky?

BTW, docela se divim, ze clovek, kterej chodi do Ambiente je ochotnej dat si rizek ve vlaku za 110 i s pitim...
registrovaný uživatel rpet  mail  
21.12.2010 (23:02)  
panove... resite problem z uplne jine strany.

1. srovnavat ceny JLV a provozovatelu tehoz v zahranici, je nesmysl - pro nemce je 3.50EUR to samy, jako pro mne ?2, ktery dam za kafe na letisti Heathrow. rozdil je v tom, ze ja ty ?2 neresim, neb jsou pro mne - v danem prijmovem pasmu - zanedbatelny. takze si to kafe za onu cenu dam klidne 4x za sebou, a bude mi to jedno. ovsem pochybuju, ze by totez udelal cesky cestujici, ktery musi onu mistni cenu prepocitat na CZK. a diky svym mzdovym moznostem se nejspis spokoji s jednou kavou za ony ?2 a jeste mu u toho bude uzko. proto by cena na uzemi CR mela alespon nejak reflektovat prijmy ceskych cestujicich. inteligentni provozovatel se tomu prizpusobi. a ze by bufetak byl plnej zahranicnich turistu, ktery by chlastali jak o zivot?? ja coby provozovatel bych byl v sedmym nebi.

@ M: cena jizdenky pro spojeni vlakem obsahuje nejen poplatek za vlastni jizdu, ale i za usporu casu (sice mnohde fiktivni, ale budiz...). takze argument o tom, ze hospoda stoji na miste, zatimco bufetak jede,je dost mimo misu. BTW: seriozne kalkulovana cena za taxi v praglu by mela cinit (po zapocteni vsech nuanci) 56CZK/km. cena 28CZK/km je podnakladova a umele regulovana MHMP, proto je v praze nejvyssi pocet taxikaru, kteri okradaj zakazniky. ti, co jezdi za 17CZK/km, to uz jsou opravdu zoufalci, u kterych mi nejde do hlavy, proc to delaj, a z ceho lepi diry v nakladovosti sluzby... no a u tech CSA jsi narazil - byt nechtene - na podstatu problemu: CSA mely a maji dost zvlastni revenue management. a proto se da sehnat zpatecka od LH z London do PRG za velmi prijemnych ?150, to same plati o BA, ktere tu cenu sem tam daji take. to vse s vedomim, ze CSA si budou porad "mlit to svy" - tedy nejakych ?200 a vejs. ale to uz je jina knizka...

osobne mam s novym menu u JLV jeden dost zasadni problem: pokud si budu chtit doprat kvalitni jidlo, pak treba cena 1500 neni problem - zajedu si na Sovovy Mlyny do prahy, nebo do Ambiente, La Verandy, Casa Argentino... tam vsude zaplatim z vaseho pohledu nekrestansky peniz, ale: dostanu kvalitu na dost vysoke urovni, v klidnem, decentnim prostredi, s perfektni obsluhou a nemusim se bat pozvat do takoveho prostredi business partnery.

v tomto ohledu jsou ceny JLV mimo. ve vlaku nehledam extra kvalitu za jidlo, od vlaku ocekavam kvalitu uplne nekde jinde.

pamatuju si na bezdrev, kterej kdyzi jezdil s pravidlene razenym restaurakem. rizek a hranolky plus pivo celkem 110 CZK (to bylo nekdy 1993, nebo tak nejak). pokud by mi JLV nabidly totez dneska za cenu 150 plus minus, sel bych do toho - rychly, nenarocny jidlo s pitim. nic vic od nich necekam a ani nechci. na gurmanske zazitky mam proste jine dvere.

a pod carou: pokud si myslite, ze zahranicni turiste nevnimaji nelogicnost cen v nekterych lokalitach nasi zeme, jste na hlubokem omylu - vnimaji. treba ceny na letisti praha jsou "vyhlasene" siroko daleko ve svete.
registrovaný uživatel M 
21.12.2010 (22:44)  
Mam jen dve otazecky
1) Do toho Stetina to jede prosim kudy a kolik kilometru to v tom Polsku najede?
2) Kde maji Mattonku za 3 koruny?
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko