Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.
Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.
Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.
Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.
Zdroj: JLV, ŽelPage
Na závěr bych se zeptal, jestli někdo neví, v jakých vlacích platí happy hour. Na stránkách JLV se mi to nepodařilo najít.
- manager setrici cas ... penize resit nemusi (samozrejme v mezich moznosti), jde mu o to, ze potemkinem je z Prahy v Ostrave rychlejc nez autem a usetreny cas za jidlo ve vlaku (pokud si pochutna) mu vydane finance prevysuje
- turista, ktery cestuje nejakou delsi streku a pociti hlad ... na vyber ma jidlo ve vlaku nebo jidlo na nadrazi ... protoze ma na prestup 3/4 hodiny, je mu fuk, kde se naji
- zamestnanec, jedouci do prace a zpatky ... pokud na to ma, muze to byt zakaznik minibaru - ovsem jen v pripade, ze cestou na nadrazi nejde kolem trafiky s podobnou nabidkou a cenou o tretinu nizsi
- studak, co se vraci z intru/koleje na vikend domu; prestoze jinak obraci kazdou korunu, behem dlouhe jizdy mu v krku vyschne a pivko si da
- cestujici bez mistenky, ktery se snazi najit volne misto ve vlaku; nez by si priplatil "za nic" v prvni tride, radsi si da v jidelnim voze gulasovku a zbytek cesty bude cucat jedno pivo
- duchodce ... tady jsou dve varianty; bud je to skudlil, co se mu zda i duchodcovske jizdne drahe (takze o jidle kupovanem ve vlaku uvazuje, jen dokud nezna cenu), nebo si uz ve svem veku chce doprat pohodli, vcetne pojizdne hospody
... kdyz tak nad tim premyslim, tak zrejme plati, ze pro nektere by cena musela byt pod urovni bezne hospody (nebo snad i supermarketu), aby si ve vlaku neco koupili - pro jine je dulezitejsi ta moznost, bez ohledu na to, co to stoji. A prave u druhe skupiny ma nova gastronomie sanci.
Jinak receno, kdyz si neco chci dat, musi to byt bud tak levne, ze neresim chut, nebo tak dobre, ze neresim cenu. Prvni cestou pojizdna hospoda jit nemuze...
Pokud by se na téhle relaci rozšířila nabídka, snad by to mohlo trochu zvednout tržby. Ale ty ceny jsou téměř nepřijatelné. Stravování v bistrovozu TGV (zkušenost z 21.11.) přišlo cenově nastejno, ne-li laciněji a navíc: ve Francii se za tuhle cenu najíte i kdekoliv jinde. Čím to, že byl ten francouzský bistrovůz tak plný??
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.