..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 19      Zpráv na stránku:   
25.04.2010 (10:54)  
takže za této situace, je pro mě vlak opravdu levnější než Jančura
Jistě. A pro toho, kdo má kreditovou jízdenku u Jančury a nemá InKartu, je to přesně obráceně.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
25.04.2010 (10:53)  
Nechci přijít k pokladně a tam aby se mě paní vyptávala, kterým vlakem přesně jedu a jaký na to mám slevy. Navíc to, že Jančura nedokáže organizovat drážní dopravu, předvedl včera. Neví někdo jak jezdí dnes? Je pěkné, když personál rozdává pamlsky a šapmaňské, ale kvůli tomu vlakem nejezdim. Lepší by bylo kdyby plnil sliby typu:"garantovaná dochvilnost"

Uplně nejvíce mi vadí absence jízdenek podobným ČD-NET, sone+ a traťovek. A to nejsou všechny, které Jančura nemá. Kreditní jízdenka SA dává 20%slevu, IN-Karta ČD 25% slevu a i v zahraničí. Navíc možnost nákupu e-lišky, kterou RJ samosebou nevede.

Nechápu, jak tu může někdo argumentovat, že má dobrý autobusový tarif, když ten železniční uplně zazdil.
25.04.2010 (10:49)  
KK: Bezúročný úvěr několika stokorun vám dělá problémy, kdežto bezúročný nevratný dar ve výši 990 Kč (příp. 330 Kč) placený každé 3 roky je v pohodě? Divná to logika.
registrovaný uživatel Kakov 
25.04.2010 (10:28)  
Sim:
ale u CD lze koupit "univerzální lístek" byť jen u pokladny..... z důvodu toho, že eShop prodává jen na konkrétní vlak také v eShopu jízdenky nekupuji (jen eLišku a rezervace na SC), ale když přijdu k okenku 20 min. před odjezdem v pátek a řeknu zpáteční lístek do Prahy, tak se nejbližším vlakem do Prahy dostanu (neřeknou mi jako u busu "nejbližší volný jede za 4 hodiny" tudíž mi nevadí, že jej nemohu koupit dopředu) a když mi ujede zpáteční vlak, bez problémů jedu dalším vlakem, a já chci, aby to tak zůstalo, že si koupím jízdenku na trasu a nemusím řešit, jakým pojedu vlakem

In-kartu mám, protože ji potřebuji kvůli trasám, kde Jančura nikdy nejel a bus obecne tam moc silnou dopravu neposkytuje,

pokud stále platí u Jancury, že kreditovou jízdenku lze koupit jen s předem nabitým kreditem ze stánku (tady se mohu mýlit, dlouho už detailně Jančuru nesleduji) pak bych musel Jančurovi poskytnout bezúroční úvěr ve formě kreditu, aby v okamžiku, kdy náhodou potřebuji jet jeho busem, si mohl on-line koupit levnější jízdenku, u eLišky nemusím mít nikde na účtu ČD uložené svoje peníze, jinak já jsem vždy kritizoval model ČD založený na nutnosti vlastnit In-kartu, ale prostě teď tu je a musím se s její existencí vyrovnat

takže za této situace, je pro mě vlak opravdu levnější než Jančura, buď si koupím eLišku nebo plnou cenu u konkurence

jsem rád, že jste konečně uznal (na rozdíl od naší poslední debaty), že kočení busů od Plzně na Zličíně je opravdu nevýhoda
registrovaný uživatel Sim 
25.04.2010 (10:10)  
Karel Kovářík > "M: eLišku si můžu koupit on-line z domova, aniž bych na jakékoliv kartě (nebo účtu ČD) měl svoje peníze"

... koukam ze pisu pomaleji, nez se mnozi dalsi reakce, takze jen pripomenu: Muzu si bez outkarty koupit elisku? Je ta karta gratis?
registrovaný uživatel Sim 
25.04.2010 (10:07)  
Karel Kovářík > "á chci, aby mi lístek platil na každý vlak v dané trase, a né jen na několik vybraných spojů, nebo dokonce na jeden (mluvim o jízdném, né o místence)"

... neco mi uteklo? Pokud vim, tak CD pri nakupu pres eshop prodava klasickou jizdenku pouze na konkretni vlak, i kdyz nema mistenku. Koupit neco "otevreneho" nejde jinak nez na nadrazi...

"odmítám úvěrovat Jančuru svými penězi v podobě nabitého kreditu"

... ano a proto pri vypoctu ceny uvadite plnou cenu u SA a slevovou u CD ... at zije statistika a manipulace :-) ... CD: vzdálenost 369 km, cena 453 Kč / 340 Kč (zákaznické jízdné) SA: 95+26+200=321 Kč

Je uplne super se ohanet cenou, ktera plati jen kdyz si koupim listek dopredu ... a srovnavat to s plnou cenou konkurence :-)

Naopak souhlasim s tim, ze je nesikovne nezajizdeni plzenskych zlutobusu na florenc. Nicmene je to podobne, jako v minulosti vlak od Plzne koncil na Smichove a Pendolino jelo z Holesovic. V obou pripadech za to mohla spatna dopravni propustnost.


A pak tu mam jeste takovou jednu uvahu (ktera neni mirena na Karla, ale vseobecne) na tema podpora domaciho prumyslu (coz se v tomhle vlakne take resilo):
Pokud se povazuju za plzenaka, co vlastne delam, kdyz nepiju Prazdroj ale Bernard? Podporuji domaci prumysl nebo nepodporuji? Jsem patriot, nebo nejsem? A co by se na tom zmenilo (krome faktu, ze nevim, kde bych to kupoval), pokud bych pil rumunskej Ursus?

Spousta mistnich na me kouka divne, kdyz si v hospode objednavam... a ma (s trochou nadsazky) podobny reci, jako se tu objevily ohledne srovnavani zlutych Desir a "modrych" Regionov...

Proto by me zajimalo, jaky maji "militantni" podporovatele domaciho prumyslu na nazor moji "pivni otazky". Na prikladu vlaku to moc pochopit nedokazu, pivo mi prijde nazornejsi :-)
25.04.2010 (10:07)  
Karel Kovářík: no jo, jenze vyznejte se v tech vsech variantach jizdenek u CD. To abyste na to mel vystudovanou dopravni fakultu nebo VSE, pokud chcete jet za slusnou cenu :-). Proste to neresim, nestuduju slozite ceniky, beru to co je snadno dosazitelne a zcela jasne. A cena kterou jsem uvedl (165 Kc) je bezna cena kterou muze mit uplne kazdy bez jakekoliv podminky zaplaceni dalsiho dokladu (Simkovo "nechci slevu zadarmo" :-P).
registrovaný uživatel Kakov 
25.04.2010 (9:44)  
M: eLišku si můžu koupit on-line z domova, aniž bych na jakékoliv kartě (nebo účtu ČD) měl svoje peníze
registrovaný uživatel Kakov 
25.04.2010 (9:38)  
Jirka (TexxO):
jezdím na jízdenku eLiška (270 Kč), ne studentské jízdné, jezdím často, a ne jen Brno-Plzeň, proto se mi In-karta fakt vyplatí, Vaše chyba je v tom, že Vám k posouzení ceny stačí IDOS, proto nechápete mé porovnání,

další chyba je ve větě "az nebude moznost volby, tak to zakonite povede ke zhorseni kvality cestovani" neexistují jiní bus dopravci???
dám Vám příklad, jezdím občas Plzeň-K.Vary a jezdí tam nové busy s klimatizací, a to tam Jančura nikdy nejezdil!!
Já jsem jezdil trasu Plzeň-Brno od roku 1999 cca. 1 za 14 dni a ani před příchodem Jančury jsem starymi busy nejezdil často, uměl jsem si vybrat dopravce,

co je potíž, že právě díky Jancurovi za chvíli nebude (a dnes uz někde ani není Praha-Liberec) na výběr, protože tu bude žlutý monopol..
25.04.2010 (9:37)  
mluví se tady vůbec o vlacích,koukám že do toho motáte politiku,komunisti mluví se o žluté pakáži to je úroven jak chce někdo něco změnit k lepšímu tak je ohen na střeše to jsme celý my hlavně že obdivujeme cizinu
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko